Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Nej, det är bättre om du hänvisar till vad som står i Bibeln.
Den pratar om SLAVAR.
Hur du ska ÄGA ANDRA MÄNNISKOR! Inte hyrd arbetskraft, inte tjänare!
Och regler som gäller för det.
Hur du kan slå dem så länge de inte dör inom två dagar!
Du håller med att versen du refererade till innehåller ett ont budskap? Du kommer väl ihåg vad jag sa om verser som innehåller ett ont budskap? Denna vers kommer alltså sannolikt inte från Gud.
Jag tror snarare att denna vers kommer sannolikt från Gud, eftersom den har ett gott budskap:
Ni slavägare måste vara rättvisa mot alla era slavar. Se till att de får vad de ska ha. Och kom alltid ihåg att ni också har en Herre i himlen som noga följer vad ni gör. Kolosserbrevet 4:1
Slaveri var något vanligt under den tiden och folk behövde slavar till olika arbetsuppgifter. En slav hade en ägare och ägaren måste behandla sin slav korrekt och rättvist. Ägaren får t.ex. inte slå sin slav eller behandla honom orättvist. Nuförtiden existerar inte slavsamhället, istället arbetar och sliter tjänstemännen för sina chefer och man kan inte säga upp sig förrän en viss tid har gått.
Citat:
Du kan dansa och jonglera hur mycket du vill med orden, men faktum är att Bibeln säger detta!
Samma bok som miljarder människor anser är en bra källa för moral.
Hur skulle du definiera ordet slav?
Citat:
Fortfarande pinsamt hur du försöker försvara denna omoraliska, onda och genomruttna text.
Nej, jag försvarar inte den onda och omoraliska versen du refererade till.