2013-07-26, 12:50
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Jag har hela tiden vetat vad det är jag presenterat. Men du kan fortfarande inte göra annat än att attackera min auktoritet att framföra den. Min person får duga som föremål för kritik eftersom saken står för sig själv. Du krigar mot sanningen med falskheten som vapen.

Saken står inte alls för sig själv. Det är bara du som PÅSTÅR det, och det gör det inte till sanning.
Citera
2013-07-26, 13:05
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Jag har hela tiden vetat vad det är jag presenterat..
Nop.

Citat:
Men du kan fortfarande inte göra annat än att attackera min auktoritet att framföra den. Min person får duga som föremål för kritik eftersom saken står för sig själv. Du krigar mot sanningen med falskheten som vapen.
Nop.
Citera
2013-07-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Saken står inte alls för sig själv. Det är bara du som PÅSTÅR det, och det gör det inte till sanning.

Ingen har kunnat säga att de enheter som är oändliga och är ett, inte är vad de är. De står för sig själva. Likadant är det med de mängder av likheter som finns mellan enheterna och Gud såsom han beskrivs i bibeln.

Ni tar inte emot det men ni förmår inte avslöja det hela som lögn heller. Trots att jag har ritat bilder som ni alla kan se och bedöma.
Citera
2013-07-26, 13:35
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
För mig är människan ett tydligt bevis för Gud. Ju mer man förstår människan och människokroppen desto mer inser man att en högre existens är nödvändig. Detta gäller för mig men kanske inte för dig.
Hur förklarar du blinda fläcken? Ett återkalleligt evolutionärt misstag.
Hur förklarar du att synfel drabbar en stor del av befolkningen? Ryggont?
Svanskota? Blindtarmen?
Citera
2013-07-26, 13:41
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jag har hela tiden vetat vad det är jag presenterat. Men du kan fortfarande inte göra annat än att attackera min auktoritet att framföra den. Min person får duga som föremål för kritik eftersom saken står för sig själv. Du krigar mot sanningen med falskheten som vapen.
Du har en falskhet att hantera och är rätt infantil nu, ingen autktoritet av att inte förstå var du går fel. Lite poetiskt ylande kan inte ge bäring och det är lite som ska till för att din idé rasar.. detta för att gud inte existerar.

Ägnar du dig åt matematik så menar du kanske att din auktoritet består i att du räknar matematik? Isåfall .. det är rätt många som räknar matte.. men långt ifrån alla tillskriver sig själv så pass högre förstånd att säga sig kunna därmed allt annat och våga misskreditera andra realiteter, ur den enda saken att ha räknat matte.. men känner igen din sort, rätt elak.

Överlag saknar du logiskt resonemang, märks dels i hur dumt du åsidosätter och ifrågasättandet av efterfrågan om gudsfaktorer i det underlag som ännu är en enda stor fejk - du hoppas och vill att gud ska vara och du vill vara auktoritet, men för det behövs logiskt resonemang.

Men om du känner dig duktig och vill försöka få intelligentare personer att lyda dig utifrån redan bevis på avsaknad av logiskt resonemang, så lycka till.. du ska få se hur det skär sig en dag.

Gud existerar inte, gud är din uträkning bestående av siffror! så du kan inte säga emot dig själv.. du har svårt att skilja på sak och person och så tror du att separerat matematik är detsamma som jesus.. du verkar ju sjuk.

För att gud ska bevisas krävs att gud bevisar sig, Det är Logik, medan du blir småggressiv över att bli emotsagd med logisk argument. inte att du tar hans plats, ändå tar du en plats som inte ens finns.. för det är vad du gör när du tycker du har auktoritet.. utifrån simulering.

Gud och kunskaper, nej.. du känner något, det kan du kalla för din gud i dina känslor, skilj dock på dina föreställningar och verklighet, det är i verkligheten logiken befinner sig. och du skramlar med lite siffror och linjer och menar dig ha sanning, kan vara sant i matematiska kapitlet, men tar du in världen i det så är det inte längre en sanning du har sm ett tecken Särskilt när du påstår bli dåligt bemött utifrån din vanföreställning om att ha sanningen. Öht udda och väldigt hysteriskt påstånde då gud inte är en existens men gjordes extremt populär.. och har enbart atraktionskraft ur gammal lansering. För det är en vanföreställning du fått på hjärnan.

Man blandar inte gud med matematik utan man respekterar det man räknar.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-07-26 kl. 13:46.
Citera
2013-07-26, 13:43
Medlem
Citat:
För mig är människan ett tydligt bevis för Gud. Ju mer man förtsår människan och människokroppen desto mer inser man att en högre existens är nödvändig. Detta gäller för mig men kanske inte för dig.

Förklara nu vad du menar? För jag hänger inte med i ditt resonemang!
Citera
2013-07-26, 13:54
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Hur förklarar du blinda fläcken? Ett återkalleligt evolutionärt misstag.
Hur förklarar du att synfel drabbar en stor del av befolkningen? Ryggont?
Svanskota? Blindtarmen?
Blinda fläcken är väl inget evolutionärt misstag. Som du kanske vet så måste syncellernas nervtrådar gå ihop till synnerven och sedan gå vidare till hjärnan för att vi ska kunna se. Blinda fläcken är inget man märker av i vårt vardagliga liv, tack och lov.

Varför vi drabbas av synfel? För mycket tv tittande eller för mycket tittande på Flashback

Svanskota? Kan vara bra att ha som stöd när man ska sitta.

Blindtarmen? Viktigt för vårt immunförsvar samt fungerar som ett "förråd" för goda bakterier.

Jag ser kroppen som en underbar maskin. Tänk dig att du har en pump som kan klara sig i mer än 70 år som inte behöver underhållning. Men givetvis måste du tillföra energi.
Citera
2013-07-26, 13:55
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
Förklara nu vad du menar? För jag hänger inte med i ditt resonemang!
Vad är det du inte förstår?
Citera
2013-07-26, 14:33
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Varför blandar du in dig själv/person med matematiken som du vill ha som gudsbevis?

Gud har inget med vetenskap att göra, har redan förklarat för dig att det underlag du behöver för att göra matematisk beräkning för att ha en ekvation som bevis, det underlaget har du inte! Ändå försöker du trolla och få det till att det är du som är i fokus, det är den logik du saknar i att ens förstå vad underlag är och det är där du fuskat och tycker att det är oskäligt med ens kritik. Teoretisk matte har aldrig och kommer aldrig handla omn gud, kan du ha matten till att relatera saker i naturen eller i verkligheten så går det fint, men inte för att själv säga dig trolla fram ett gudsbevis, går inte att trolla fram ngt som inte finns, gud fanns inte igår heller och då glömmer du alla de "bevis" man hade då som inte är bevis idag för en allomfattande gud.. rätt underlig och ingen klocka ringer ens i dina öron om varför ett bevis måste ha nytt bevis.

Vad gäller verkligheten gäller att du är en person som bevisar dig genom att ständigt verifiera, vad gäller "gud" så är det gud som bevisar och verifierar, ändå har din extrembrillianta intelligens fått dig att sitta och räkna på hur du.. istället för gud.. bevisar.. det är inte ok

Och din vilja att du vill att han finns, är inget som kommer förorsaka aggressioner för att du ionte ens förstår vad en attack är utan försöker skapa oro och bråk genom strawman, bara för att du redan visar att du vill att andra ska känna som du.. så du är elak i att misbruka orden, för att fiska efter medkännande, för att du vill smutsa ner dem so inte accepterar din avsaknad av insikt i vad underlag är.

Sedan vet du hur elaka gudstroende, ja Allah också.. varit och försöker vad, kompensera med en liten matteuppställning? Mastte har man annars för att hjälpa sådana som du, till att förstå klarsyn och logik.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-07-26 kl. 14:35.
Citera
2013-07-26, 14:56
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ingen har kunnat säga att de enheter som är oändliga och är ett, inte är vad de är. De står för sig själva. Likadant är det med de mängder av likheter som finns mellan enheterna och Gud såsom han beskrivs i bibeln.

Ni tar inte emot det men ni förmår inte avslöja det hela som lögn heller. Trots att jag har ritat bilder som ni alla kan se och bedöma.

Så du menar alltså att din gud finns för att matematiken fungerar?

Det är inte samma sak. Det är långt ifrån samma sak.

"Bibeln säger att gud finns. Hur vet jag att bibeln är sann? Det står i bibeln." Det brukar vara där man hamnar med religiöst folk.

https://www.flashback.org/sp44481585

Du har lite frågor att svara på där. Jag vill gärna ha svar. Eller måste man börja vara otrevlig mot dig som person för att du skall reagera och svara?
Citera
2013-07-26, 15:08
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Blinda fläcken är väl inget evolutionärt misstag. Som du kanske vet så måste syncellernas nervtrådar gå ihop till synnerven och sedan gå vidare till hjärnan för att vi ska kunna se. Blinda fläcken är inget man märker av i vårt vardagliga liv, tack och lov.
Stämmer bra! Och vart lärde du dig det; Bibeln eller vetenskapen?

Citat:
Varför vi drabbas av synfel? För mycket tv tittande eller för mycket tittande på Flashback
(Genesis, Chapter 27, Verse 1) "And it came to pass, that Isaac was old, and his eyes were dim..."
Tittade de mycket på TV innan bibeln skrevs?

Citat:
Svanskota? Kan vara bra att ha som stöd när man ska sitta.
Så dumt svar...
I would not know why God would have a coccyx, but I think I have an idea as to why we have one. Evolution.
http://www.examiner.com/article/do-we-need-a-tailbone-to-be-made-the-image-of-god

Citat:
Blindtarmen? Viktigt för vårt immunförsvar samt fungerar som ett "förråd" för goda bakterier.
"Biologists believe the human appendix is a vestigial organ left behind from a plant-eating ancestor. In Charles Darwin's On the Origin of Species (1859) and his next publication, The Descent of Man (1871), he referred to several "vestiges" in human anatomy that were left over from the course of evolution. These vestigial organs, Darwin argued, are evidence of evolution and represent a function that was once necessary for survival, but over time that function became either diminished or nonexistent."

Citat:
Jag ser kroppen som en underbar maskin. Tänk dig att du har en pump som kan klara sig i mer än 70 år som inte behöver underhållning. Men givetvis måste du tillföra energi.
Och därför måste den vara skapt av gud?

Kunskap0
Citera
2013-07-26, 15:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Du har inte visat på något samband.
Att en sak är lik en annan betyder ingenting tills du uppvisat ett klart och tydligt samband.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in