Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Du är medveten om att partiet har en punkt om att de stöder yttrandefrihet i sitt punktprogram?
Jag tror inte det riktigt handlar om "yttrandefrihet" - med tanke på att de försökte förstöra Fredrik Reinfeldts tal så vittnar det knappast om att de har respekt för yttrandefriheten.
Citat:
Men vad som SvP faktiskt säger är ju inte så viktigt för sådana som dig som fruktar dem för att de inte vill tillåta er att förstöra landet och begå ett folkmord på det svenska folket.
Folkmord? Nu överdriver du litet men uppenbarligen har vi en elit som vill tvinga hos att leva under någon typ av vänsterliberal internationalistisk auktoritär stat - där ledarnas lojalitet inte är till det svenska folket men en global elit.
Citat:
Nej, det är förstås helt oförståeligt för en dekadent liberal som dig hur någon kan vilja välja ett friskt samhälle framför ett sjukt. Varför skulle den liberala demokratin vara så bra? Den leder ju tveklöst till ett samhälle där svenskarna håller på att utplånas i sitt eget land?
Jag är inte speciellt dekadent och jag är inte liberal. Liberalkonservativ med viss förtjusning i nationalkonservatism och radikalkonservatism men enbart i intellektuell bemärkelse - inte praktiskt.
Citat:
Sen så är vi inte egentligen ute efter att skada någon men vi anser att vi har ett rätt och en skyldighet att göra vad som krävs för att bevara svenskarnas intressen, om det innefattar att vi vänligt men bestämt måste avhysa människor som inte bör vara här från landet så är ju det beklagligt men det är ju något som måste göras för att vi ska kunna överleva. Om någon ska klandras så är det ju liberaler som du som importerat de ovälkomna gästerna hit.
Icke-våld har fungerat för Sverigedemokraterna sedan 1995. Det är underligt att ni inte kan adoptera samma syn. Om ni vill förändra samhället kan de ni göra det genom den demokratiska processen (läs ställa upp i val) och fredlig aktivism. Däremot är jag överens med dig att det borde olagligt att störa möten (vilket Mona Sahlin gjorde).
Citat:
Jaja, som vanligt ljuger du om att SvP skulle ha attackerat någon. Att Mona och Reinfeldt incidenten ens benämns som attacker av dig är bara patetiskt och att AFA attackerade oss är ju knappast vårt fel.
Det var verbala attacker och Mona Sahlin kände sig hotad. Det var ni som förföljde henne. Jag tycker också ord som "landsförädare" låter väldigt hotfullt. Är ni hotfulla?
Citat:
Att Golden Dawn beskrivs som ett säkerhetshot är förstås inte så konstigt då man är motgiftet som kan motverka vänsterns samhällsgift och göra landet friskt igen och detta kan såklart inte förstörelsens makter acceptera. I Östtyskland så benämndes dissidenter säkert också som potentiella säkerhetshot av STASI men likväl så var detta inget mer än en hedersbetygelse för de som var modiga nog att göra motstånd

. På precis samma sätt förhåller det sig om man är dissident i Sverige eller Grekland.
Det är inte "vänstern" du skall vara orolig för och skall jag vara ärlig så är inte liberalerna ert problem. Ert problem är en global icke-ideologisk elit som tycker att hela världen eller större delen av dem skall ingå i någon typ av gigantisk vänsterliberal community. Golden Dawn är kriminella. En av deras ledare misshandlade en kvinna i TV. Det är nog med bevis. Människor som inte ställer upp på de demokratiska processerna har jag ingen som helst respekt för. Om Golden Dawn däremot vinner ett val - skiter jag i vad de gör. Jag kanske inte tycker om det men då har de lagen på sin sida och jag skulle fördöma en internationell intervention i fall de skulle börja deportera människor till sina hemländer. Däremot tycker jag att andra länder borde fördöma detta.