Svenskarnas parti är ett skämt och vet ingenting om politik. Kolla bara på deras "migrationspolitik" där de ska frånta medborgarskap och "humant" skicka tillbaka folk till deras hemländer. Människor som bott i Sverige i kanske 20-30 år och har bostad, jobb etc.
Vem ska ta dem på allvar? Fan SD anser många vara magstarkt, men SD är ju julafton i jämförelse med Svenskarnas Parti. Jag personligen har alltid sett SD som stolpskott och rasister, men SvP tar fan priset. SD har i alla fall ändrat om sitt yttre så att de kan få med alla smygrasisterna.
Skillnaden mellan SvP och SD är att en person som röstar på SD kan säga "Jag gillar inte invandring, men din familj är schysst". Det kan inte någon som röstar på SvP säga eftersom de hatar ALLA som inte är av västerländskt påbrå och vill genomföra DNA-tester.
Jag läste deras partiprogram och såg att de skrev om samerna. Att samer ska respektera svenskar. Vem var här först? Är inte det lite dubbelmoral? Borde inte då svenskar respektera invandrarna i första hand?
58 personer skrev alltså "Svenkarnas parti" på sin blanka valsedel.
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kul!
58 pers har alltså skrivit "Svenkarnas parti" med första bokstaven i versal, som brukligt. Men INGEN som lyckats med bedriften att missa just det där s:et mellan 'n' och 'k' har råkat stava med små bokstäver hela vägen. Eller med stora bokstäver för den delen.
Vad är oddsen att något sådant sker? Detta är ett uppenbart fall av valfusk, precis som Realisten konstaterat.
Svenskarnas parti är ett skämt och vet ingenting om politik. Kolla bara på deras "migrationspolitik" där de ska frånta medborgarskap och "humant" skicka tillbaka folk till deras hemländer. Människor som bott i Sverige i kanske 20-30 år och har bostad, jobb etc.
Vem ska ta dem på allvar? Fan SD anser många vara magstarkt, men SD är ju julafton i jämförelse med Svenskarnas Parti. Jag personligen har alltid sett SD som stolpskott och rasister, men SvP tar fan priset. SD har i alla fall ändrat om sitt yttre så att de kan få med alla smygrasisterna.
Skillnaden mellan SvP och SD är att en person som röstar på SD kan säga "Jag gillar inte invandring, men din familj är schysst". Det kan inte någon som röstar på SvP säga eftersom de hatar ALLA som inte är av västerländskt påbrå och vill genomföra DNA-tester.
Jag läste deras partiprogram och såg att de skrev om samerna. Att samer ska respektera svenskar. Vem var här först? Är inte det lite dubbelmoral? Borde inte då svenskar respektera invandrarna i första hand?
Nej SvP kommer ingen någonsin ta på allvar.
Jag gissar på 800 röster i riksdagsvalet!
Det du läste på SvP:s hemsida omvandlades i ditt huvud till lögner och skitsnack. Ska du komma in i en seriös politiktråd kan du ge fan i att ljuga och komma med något vettigare istället.
Läs partiprogrammet och mer därtill på hemsidan en gång till utan politiskt korrekta skygglappar och därefter bilda dig en uppfattning. Jag tvivlar på att du öht ens har läst ett endaste dyft ur alla de utförligt skrivna dokument som berör SvP:s åsikter och visioner.
Vad media och expo skriver och säger om SvP borde varje vettig människa inte ta på allvar eftersom det endast är politisk propaganda som duktiga papegojor som du ivrigt upprepar.
OT: De etniska svenskarna är de facto ursprungsbefolkning i större delen av Sverige (förutom Lapplands fjälltrakter och Tornedalen). Förstått?
Jag behandlar SvP som en sjukdom, därför att jag tycker att människosynen och detta att göra skillnad på individer för deras hudfärg är vidrigt. Däremot är jag, som jag ofta har sagt, den förste att erkänna att Sverige har extrema problem på grund av MENA-invandringen. Och att svarta har genomsnittligt lägre IQ än vita.
Media har ofta anklagat SD för att vara rasister. Därför har jag intresserat mig för detta och kollat tillbaka till Leif Eriksson och Anders Klarströms tid. Aldrig någonsin har det förekommit någon retorik som liknar SvP's idag. Det har varit berättigad kritik mot massinvandring, men inget hat mot enskilda individer för att de råkar vara svarta.
Handlar varken om individer eller "hat". Det är utomeuropeiska invandrare som grupp som blir ett problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Skillnaden mellan SvP och SD är att en person som röstar på SD kan säga "Jag gillar inte invandring, men din familj är schysst". Det kan inte någon som röstar på SvP säga eftersom de hatar ALLA som inte är av västerländskt påbrå och vill genomföra DNA-tester
Så bara för att man har förstått att utomeuropeiska invandrare som grupp utgör ett kollektivt problem så hatar man alla som inte har västerländskt påbrå?
Citat:
Germanerna var bosatta i södra Sverige innan samerna invandrade från norr. Och ja, eftersom samerna var först i sitt område och har bott där så pass länge så bör man respektera samerna och deras kultur.
Citat:
Ursprungligen postat av jirinovotny
Varför röster inte SVPare på SD istället? SVP är för små och kommer aldrig bli stora.
SD torde vara det bästa alternativet för SVPare.
För att SD är ett populistiskt parti som enbart bryr sig om islam och invandring i stort, de har inte förstått de stora frågorna som berör bristerna i styrelseskicket och det ekonomiska systemet. Och även om man bara bryr sig om invandring och invandrare så har de ju heller inga ambitioner på att repatriera invandrare eller städa upp den röran som blivit efter decennier av oansvarig migrationspolitik.
SvP är nödvändigtvis inte heller något perfekt parti, och visst kan det finnas ett tomrum mellan SD och SvP där det kunde få plats ett annat parti, men om man måste välja mellan SD och SvP så är ju SvP det bästa alternativet.
Ja men vad väntar du på då? Sverigedemokraterna vill inte stoppa berikningen, alla invandrare ska ju assimileras enligt Sverigedemokraterna, sen ska vi fortfarande även ha 10% invandring kvar...Rösta Svp, SD kommer inte göra ett skit åt problemen, bara dra ut problemen så att problemen göms undan bakom en liten långdragen tidsridå.
Berikningen stoppas om folk assimileras pucko. Fragor pa det?
Och ja en viss invandring gynnar fortfarande landet, ratt sorts invandring dvs som kan stimulera ekonomin, samt en asylmottagning varda namnet.
SD kommer losa fler problem an vad SvP nagonsin kommer att gora, tyvarr kommer du och dina extremister inte att forsta detta forens ni ligger pa eran dodsbadd 50 ar senare och insett att ni inte har lyckats med ett piss, medans oss smartare manniskor som hjalp lyfta SD till att forandra landet till den danska/finska/nederlandska modellen.
Citat:
Sverigedemokraterna kommer att förvandla vårt land till en polisstat med massiva kostnader för att få bukt på alla dessa obrukbara människor som är här, tvinga dessa människor till integrering...är det det du vill ha?
Vi kommer få en massiv ökning av poliser, väktare och annan säkerhetspersonal, som DU betalar.
Haha och SvP star ju sjalvklart for ytterliggare demokrati och mindre centralisering och liberalare samhalle
Alla mannisor ar inte obrukbara gentemot intergration och assimilation. Jag har manga manniskor i mitt liv som blivit en riktig svensson fast de en gang kommit fran andra sidan varlden. Och ja jag har inget emot att betala for det.
Det ar bara du som inte har fattat att ingen vill ha eran extremistideologi.
Och ni sager hela tiden hur ni "representerar folket". Jag trodde att ni hade 6.000 roster forra valet men det var ju inte ens i narheten av den summan haha
Senast redigerad av ReiseReise 2014-08-22 kl. 07:50.
58 pers har alltså skrivit "Svenkarnas parti" med första bokstaven i versal, som brukligt. Men INGEN som lyckats med bedriften att missa just det där s:et mellan 'n' och 'k' har råkat stava med små bokstäver hela vägen. Eller med stora bokstäver för den delen.
Vad är oddsen att något sådant sker? Detta är ett uppenbart fall av valfusk, precis som Realisten konstaterat.
Det verkar lite konstigt ja, men det behöver inte alls vara nåt valfusk. En tänkbar förklaring till hur det kan ha gått till, är t.ex. att en SvP:are tillverkade en stämpel (men stavade fel) och med den stämplade han blanka valsedlar och delade ut till andra. Förövrigt spelar det väl egentligen ingen större roll eftersom SvP inte ens ställde upp i det där valet. Hade dom ställt upp och tryckt upp valsedlar, så hade det förmodligen inte blivit sådär.
Senast redigerad av Kurt1 2014-08-22 kl. 09:11.
Det du läste på SvP:s hemsida omvandlades i ditt huvud till lögner och skitsnack. Ska du komma in i en seriös politiktråd kan du ge fan i att ljuga och komma med något vettigare istället.
Läs partiprogrammet och mer därtill på hemsidan en gång till utan politiskt korrekta skygglappar och därefter bilda dig en uppfattning. Jag tvivlar på att du öht ens har läst ett endaste dyft ur alla de utförligt skrivna dokument som berör SvP:s åsikter och visioner.
Vad media och expo skriver och säger om SvP borde varje vettig människa inte ta på allvar eftersom det endast är politisk propaganda som duktiga papegojor som du ivrigt upprepar.
OT: De etniska svenskarna är de facto ursprungsbefolkning i större delen av Sverige (förutom Lapplands fjälltrakter och Tornedalen). Förstått?
Jag läste deras jävla A-Ö om deras politik. Du har rätt jag läste inte deras dokument, men deras A-Ö ger en väldigt bra överblick över deras politik. Snälla ge mig exempel på där jag förvanskade sanningen.
Ja visst, men varför ska samerna visa hänsyn till svenskarna i Lapplands fjälltrakter och Tornedalen om de var där först? Självklart ska alla respektera alla, men det känns jävligt dumt att samerna som var där först ska vara de som anpassar sig till svenskarna. Det går ju emot allt Svenskarnas parti står för? Då ska svenskar respektera böneutrop?
Såhär skriver de på sin hemsida angående vad de anser om samer:
"När det gäller samer så är det tydligt att detta är ett folk som skiljer sig från svenskarna med en egen identitet och dessutom en egen representativ församling, Sametinget. Samerna ska dock kunna ha en särställning i ett nationalistiskt Sverige, då de historiskt sett har levt på svensk mark under lång tid och ska därför kunna fortsätta att vistas och bedriva sin verksamhet på sina områden. Det är dock viktigt att de visar hänsyn till eventuella svenskar som lever i området."
Men jag är fan dum i huvudet som gav mig in i en diskussion med inavlade bönder. Lycka till i valet!
Jag läste deras jävla A-Ö om deras politik. Du har rätt jag läste inte deras dokument, men deras A-Ö ger en väldigt bra överblick över deras politik. Snälla ge mig exempel på där jag förvanskade sanningen.
Du påstod att SvP "hatar ALLA som inte är av västerländskt påbrå" vilket är en lögn.
Citat:
Ja visst, men varför ska samerna visa hänsyn till svenskarna i Lapplands fjälltrakter och Tornedalen om de var där först? Självklart ska alla respektera alla, men det känns jävligt dumt att samerna som var där först ska vara de som anpassar sig till svenskarna. Det går ju emot allt Svenskarnas parti står för?
Det är många mångkulturförespråkare som brukar säga att samerna enkom är ursprungsbefolkningen i Sverige och därför borde samtliga etniska svenskar (men inte invandrarna själva) flytta på sig. Detta gäller även svenskar i Småland eftersom mångkulturförespråkare kan inte se skillnad på statsgränser och etniska gränser.
Detta är givetvis fel på grund av orsaker som bl a Ninjutsu tagit upp. Det är inte bara svenskarna som ska respektera samerna och tornedalsfinnarna, utan de ska ju givetvis även respektera oss. Deras levnadsområden i norra Sverige är tämligen homogena ändå, och dessutom har samerna en hel del rättigheter som endast de har i sina områden (t ex. när det gäller renskötsel), varför jag inte förstår dina invändningar mot SvP:s politik i denna fråga.
Citat:
Då ska svenskar respektera böneutrop?
Mig veterligen har aldrig samer haft moskéer så nej, det ska varken vi svenskar, samerna eller tornedalingarna respektera. Muslimer har aldrig haft något med Sverige att göra historiskt sett.
Invandrarna har i dagens samhälle en massa rättigheter men inga skyldigheter, och såna som du förväntar er att svenskarna i tid och otid ska respektera dessa parasiter (bildligt, inte bokstavligt). I det samhälle SvP strävar efter har invandrarna som inte platsar i Sverige både rättigheter och skyldigheter:
Citat:
Ursprungligen postat av Ur migrationspolitiska programmet
Långsiktig återvandrings- och utvandringsprocess
Först när samtliga kriminella invandrare utvisats kan en mer långsiktig återvandrings- och utvandringsprocess inledas enligt principen sist in – först ut, och det kan inte nog understrykas att denna politik skall genomföras så humant och ansvarsfullt som möjligt med målsättningen att så få människor som möjligt skall uppleva obehag under verkställigheten. Invandringsprocessen som gjort Sverige multietniskt har tagit decennier och det är rimligt att även låta återvandringsprocessen ta den tid som krävs för en positiv utvandring. Svenskarnas parti anser att de svenska medborgarskap som utgivits till invandrare sedan beslutet togs att göra Sverige mångkulturellt 1975[11], skall omprövas och att ickesvenskars svenska medborgarskap skall återkallas. Under den långsiktiga återvandrings- och utvandringsprocessen skall givetvis ickesvenskar säkras samma rättigheter och skyldigheter som svenskarna och eventuella avyttringar av ägande före flytt, i form av till exempel boende, skall göras till marknadsmässiga priser. Incitament för att underlätta och påskynda återvandring och utvandring bör även skapas genom att använda en del av mångkulturens kostnader till återvandringsbidrag. Att åter- och utvandringsprocessen skall få ta den tid som krävs för att ske på ett ansvarsfullt och tryggt sätt innebär också att de personer som levt större delen av sitt liv i Sverige och hunnit uppnå pensionsålder vid den tid som Svenskarnas parti kan ändra migrationspolitiken, samt varit hederliga, också skall ges möjlighet att leva sina sista år i Sverige ifall de så önskar. Omprövningarna av medborgarskapen som har utfärdats under den aktuella perioden bör vidare ske av migrationsverket. I de fall då det är osäkert huruvida en medborgarskapsansökan kommer från en person som tillhör samma folk som svenskarna så kan detta utredas med redan nu befintlig teknik där vetenskapen enkelt kan placera en individ inom eller utanför en population. Svenskarnas parti har vidare inte några ambitioner att lägga sig i beslut om till vilka regioner eller länder som de utvandrande vill flytta till, utan förespråkar en politik där utvandringen skall underlättas i största möjliga mån oavsett vart flyttningen sker. Under återvandringsprocessen anser Svenskarnas parti vidare att respektive folkgrupp i så hög grad som möjligt skall uppmuntras att bibehålla egna kulturyttringar och traditioner för att underlätta återetableringen i respektive ursprungsland.
Om du tar dig tid att läsa hela dokumentet ser du att SvP är ett högst humant parti. Det är även det enda partiet i Sverige som vill att svenskarna skall överleva.
Citat:
Men jag är fan dum i huvudet som gav mig in i en diskussion med inavlade bönder. Lycka till i valet!
Ja vad roligt. Att kasta bajs och slänga dig med ord du inte vet betydelsen av är väldigt moget!
Tack för att du önskar att det går bra för SvP i valet. Det hoppas och tror jag också!
Sverigedemokraterna på forumet höll på att kissa på sig av upphetsning. Det är ju för sjutton så det ska vara, tänkte de och gladdes med äkta glädjetårar över hur en slipsten skulle dras.
Men här har vi ju ett typexempel på hur en stor mängd sverigedemokrater går omkring och lullar i dumtänk och tror att en begränsning av inflödet utan andra åtgärder på något vis skulle vara behjälpligt i skapandet av ett fungerande samhälle.
Härom veckan chockerades England, och även andra länder, av nyheten att 1400 barn och ungdomar varit våldtagna av invällare av varierande sort men främst pakistanier. Dessa odjur hade redan kommit in i landet och svinar lika mycket oavsett om inga nya får komma.
Hur kan man ens i sin vildaste fantasi tro att enbart en begränsning av invandringen utan kraftfulla repatrieringsprogram skulle göra någon skillnad?
I Sverige kaosar svartingarna med jämna mellanrum och verklig förstörelselusta. Dessa behöver enligt SD inte åka hem utan ska alltså assimileras, d v s smälta samman med svenskarna som en enda stor familj.
SD tror på allvar att detta kommer att fungera, fan inte ens tvångsåtgärder kan få svartingarna till att bli produktiva och nyttiga medborgare utan de faller snarare enligt devisen "problem föder problem".
Dessvärre, era lullande jävlar. SvP är det enda partiet som står upp för de etniska svenskarna och klarar av att identifiera problemen och föreslå fungerande åtgärder.
Utopier har vi ingen nytta av i det här läget.
Sverigedemokraterna på forumet höll på att kissa på sig av upphetsning. Det är ju för sjutton så det ska vara, tänkte de och gladdes med äkta glädjetårar över hur en slipsten skulle dras.
Men här har vi ju ett typexempel på hur en stor mängd sverigedemokrater går omkring och lullar i dumtänk och tror att en begränsning av inflödet utan andra åtgärder på något vis skulle vara behjälpligt i skapandet av ett fungerande samhälle.
Härom veckan chockerades England, och även andra länder, av nyheten att 1400 barn och ungdomar varit våldtagna av invällare av varierande sort men främst pakistanier. Dessa odjur hade redan kommit in i landet och svinar lika mycket oavsett om inga nya får komma.
Hur kan man ens i sin vildaste fantasi tro att enbart en begränsning av invandringen utan kraftfulla repatrieringsprogram skulle göra någon skillnad?
I Sverige kaosar svartingarna med jämna mellanrum och verklig förstörelselusta. Dessa behöver enligt SD inte åka hem utan ska alltså assimileras, d v s smälta samman med svenskarna som en enda stor familj.
SD tror på allvar att detta kommer att fungera, fan inte ens tvångsåtgärder kan få svartingarna till att bli produktiva och nyttiga medborgare utan de faller snarare enligt devisen "problem föder problem".
Dessvärre, era lullande jävlar. SvP är det enda partiet som står upp för de etniska svenskarna och klarar av att identifiera problemen och föreslå fungerande åtgärder.
Utopier har vi ingen nytta av i det här läget.
Jag håller med om att utopier inte är till någon nytta men just därför så bör man inte lägga sin röst på varken "7-klövern" eller SvP utan istället lägga sin röst på det enda parti som har en möjlig chans att ordna upp Sverige alltså SD. SD vill förutom minska invandringen också öka återvandringen vilket skulle leda till att alla inte skall assimileras utan många skall få åka hem till deras numera säkra länder.
Jag anser inte att vi har rätt att bestämma att de som sköter sig (i många fall till och med "passar in" bättre i det svenska samhället bättre än vissa svenskar) skall utvisas. Det finns många svenskar som flyttat utomlands och jag tycker att alla skall ha rätten att göra det så länge de inte ligger samhället till last.
Jag förstår inte varför man vill bevara vårt pigment och utseende till kostnad av samhället och gemenskapen... Jag skulle hellre se ett rikt Sverige än ett etniskt rent Sverige.