[quote=526|44456913][quote=BlackJewel|44456011]
Citat:
Oj, vad fel du har. Först så har du inte förstått vad kjag säger. Sen så laddar du lur utefter din egen tolkning.
526.. du har bördor...
Citat:
MAtematik beskriver en objektiva förhålanden som INTE har något med människans sinnen att göra.
Fel, att solen lyser och att en bergskedja står i vägen ör människa att se vad som finns på andra sidan är nästan detsamma som när människa ker ut i rymden i sitt rymdskepp med sonder och försöker se horisonter (byggda på matematik och resten.. resten i detta sammanhang är totalt i fullständig symbios med matte, dvs matte står ICKE ensamt) ... vi forcerar luftrummet.. inte med enbart matte, men din slutsats , så är det så, matten.. ensam, forcerar luftrum... fint där du - du är ju verkligen naturvetenskapligt begåvad;-
Citat:
1+1= 2 oavsett om vi wxiterade eller inte.
Det menar du är mattens kvintessens?
Citat:
OBS att detta är förutsatt att vi är överens om premissen att det finns en objektiv verklighet och att logiken gäller i denna verklighet.
Logiken kommer före matten, utan logik existerar faktiskt inte matematik, var du filosofiskt lagd? märks inte...
Citat:
Jag är HELT MED på att det INET behöver vara så. Jag säger heller inte att det är så.
Det jag säger är att OM det är så
Isf är jag med..
...människan fantiserar och måste, för att komma upp med hypotes om multiversa och sådant som du ju greppar, säg mig om du själv jobbat i cern ? varit där? blivit hypnotiserad?

... eller du står enbart i Norrland och kollar in deras atronomiska byggen där man observerar rymden?
Klart det är maffigt, men skulle inte logiken föregå matematiken, logik är ju filosfi i någon mening..
hur skulle isf människan förstå att den behöver sinnen för att BYGGA? sinnen för att skapa mikroskop?
Behöver man inte ultrafiberoptik för att se molekyler då och bakterier och urskilja gener? Det är ju biologisk materia, som MÅSTE vara med, för att ens uträkna etn jävla ekvation att duplicera virtuellt.. men vad de betyder.. det är där du verkar vara positionerad, uttydaren 526.. som vet.. livets ursprung och destination. Allvetaren.
Fin titel du fått;- i sekteristiska sällskapen, och då menr du att en lapis, är vad en människa som lider av x just behöver i vänstra fickan men 12 grader mot merkurius position den 4:e dagen efter regnfall och helst en onsdag men inte förrän år 2020.. då kan det vara så att gammelfarfarsfar har ett mycket viktigt budksap att ge så länge mottagaren "förstår" trans eller vetenskapligt : kosmisk transmutation.. isf mixar du på samma sätt som min katt, när hon ska sia.
Citat:
(vilket är den många sammanhang vedertagna inställningen) så är det vi räknar på, det vi mäter, dvs själva logiken i sig självt, inte en produkt av sinnet.
Du frångår logiken här... det är snarare känslor och vad du uppfattar och då är det subjektiva nivån. Som man så klart måste ha med, men inte när vi snackar astrologisk precision för att ha "sanningen om ursprung och destination, destinationen är ju hittills ´Gud, men totalt opreciserad och lika diffus som inna människans tillkomst, via emulsion i materia. bundet.
Citat:
Däremot är själva det matematiska språket subjektivt och till viss del beroende av sinnet/empiri, men det är inte det samma som logiken i sig självt.
Matematik och logik är abstrakt. Punkt.
Logik abstrakt?

Logik behöver elektrisk kraft, joniseringar t.ex : du får inte en logisk insikt utan att elektronik träffat din vävnad.. icke en enda, det är .................. tomhet.... enbart ett ord här men i verkl.het tomt/0
'
Citat:
Och världens fysiker/matematiker är på det hela taget överens om att det är ett universellt. Dvs 1+1=2 även i Andromeda.
No true scot