2013-07-23, 00:09
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0tail
bla bla

Tack!

Om det nu bara är ett G i franska steg 3 som sätter käppar i hjulen så är det ju bara att göra en prövning i kursen så att du höjer ditt betyg
Citera
2013-07-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyckee
Om det nu bara är ett G i franska steg 3 som sätter käppar i hjulen så är det ju bara att göra en prövning i kursen så att du höjer ditt betyg

Jag är värdelös på ämnet och kan helt ärligt absolut ingenting. Ett mirakel att jag ens fick godkänt kursen. Såklart skulle jag kunna ta någon kurs i Spanska, men då blir det att lära sig om allt från början, vilket är en sista utväg. Vill helst slippa den skiten, men om det är vad det krävs så får jag göra det.

Är mer intresserad i att höra om en ekonomiekandidat retail från HHS är mer meriterande inom IB istället för att en Ekonomiekandidat från uppsala ( med fler relevanta kurser ).
Citera
2013-07-23, 00:21
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Jag är värdelös på ämnet och kan helt ärligt absolut ingenting. Ett mirakel att jag ens fick godkänt kursen. Såklart skulle jag kunna ta någon kurs i Spanska, men då blir det att lära sig om allt från början, vilket är en sista utväg. Vill helst slippa den skiten, men om det är vad det krävs så får jag göra det.

Är mer intresserad i att höra om en ekonomiekandidat retail från HHS är mer meriterande inom IB istället för att en Ekonomiekandidat från uppsala ( med fler relevanta kurser ).

Hur hade du tänkt skaffa mkt bra studieresultat, extremt goda sidomeriter mm. från uu om du inte ens pallar tenta upp ett gymnasiebetyg?

Kom igen..
Senast redigerad av anonped 2013-07-23 kl. 00:27.
Citera
2013-07-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Hur hade du tänkt att du ska skaffa mkt bra studieresultat, extremt goda sidomeriter mm. från uu om du inte ens pallar tenta upp ett gymnasiebetyg?

Kom igen..

Visste att någon skulle ta upp exakt det här. Skaffa extremt bra studieresultat på universetet och extremt goda sidomeriter behöver inte ha någon korrelation till att jag inte vill plugga upp flera års spanska, anser jag.

Jag är extremt motiverad att ta mig framåt, inte gå tillbaks, även fast det kan behövas ibland, så var vänligen snäll att sluta nämna den förbannade spanska kursen. Jag borde inte ha nämnt den överhuvudtaget.

Min fråga kvarstår, HHS retail eller Uppsala Ekonomiekandidat? Vad är mer attraktivt för IB?
Senast redigerad av n0tail 2013-07-23 kl. 00:42.
Citera
2013-07-23, 00:48
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Visste att någon skulle ta upp exakt det här. Skaffa extremt bra studieresultat på universetet och extremt goda sidomeriter behöver inte ha någon korrelation till att jag inte vill plugga upp flera års spanska, anser jag.

Jag är extremt motiverad att ta mig framåt, inte gå tillbaks, även fast det kan behövas ibland, så var vänligen snäll att sluta nämna den förbannade spanska kursen. Jag borde inte ha nämnt den överhuvudtaget.

Min fråga kvarstår, HHS retail eller Uppsala Ekonomiekandidat? Vad är mer attraktivt för IB?

Steg 3 språk i gymnasiet kan man lära sig på ett par veckor max.

HHS retail > Lund > Uppsala för GS.
Citera
2013-07-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216

Tack! Det var allt jag ville veta Självklart förstår jag att economics and business är klart bättre än retail management när det gäller GS och finans generellt.

Och ja, det får väl bli en jävla spanska kurs. Men det är det värt

Är det en stor skillnad mellan uppsala och lund? Måste ju ligga på ungefär samma nivå? Eller har lund gått och blivit en target-school?
Senast redigerad av n0tail 2013-07-23 kl. 01:09.
Citera
2013-07-23, 07:53
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:

Du kan väl inte med allvar mena att HSS retail skulle vara bättre än ekonomi i Lund för ta sig in i London?
Citera
2013-07-23, 13:11
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent22
Du kan väl inte med allvar mena att HSS retail skulle vara bättre än ekonomi i Lund för ta sig in i London?

Jo, för specifikt GS. Vill du dock till andra banker som JPM, MS, etc. slår Lund HHS Retail alla dagar i veckan.

Edit: Det blir även mer frekvent att folk från tekniska skolor, eg. KTH, får jobb inom specifika positioner inom GS (läs S&T).
Senast redigerad av 19109216 2013-07-23 kl. 13:15.
Citera
2013-07-23, 13:43
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Jo, för specifikt GS. Vill du dock till andra banker som JPM, MS, etc. slår Lund HHS Retail alla dagar i veckan.
lol wut, utveckla plz
Citera
2013-07-23, 18:20
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:

Edit: Det blir även mer frekvent att folk från tekniska skolor, eg. KTH, får jobb inom specifika positioner inom GS (läs S&T).

Tack då vet jag! Vad bra. Ska försöka göra högskoleprovet nu och ta mig in på HSS retail hösten 2014.
GS here I come!
Citera
2013-07-23, 19:47
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
lol wut, utveckla plz

GS värderar HHS som varumärke högre än övriga BB-banker. Retail eller inte spelar föga roll så länge du tar dig igenom anställningsprocessen med den efterfrågade kompentensen som du för övrigt vid sidan om bör ha lärt dig. Dessutom bryr sig arbetsgivare i UK sällan vad du har läst som huvudämne.
Citera
2013-07-23, 19:49
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent22
Tack då vet jag! Vad bra. Ska försöka göra högskoleprovet nu och ta mig in på HSS retail hösten 2014.
GS here I come!

Läser du ekonomie kandidat utöver I? Eller hur kommer det sig att du har så stor koll på dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in