Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-22, 20:11
  #4141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Är möjligt att han ej talar sanning också, det vet vi inte men ha det i åtanke.

Shit vad inlägg du har i denna tråd.. Du är rätt intresserad av detta fall va?
Citera
2013-07-22, 21:16
  #4142
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isildur112
Ok ph befann sig alltså i lpkg, hade en likadan kniv och var tvångsbehandlad på psyket OCH har inte blivit kollad av polisen. Detta låter som en bra polisutredning.

Det är därför jag är här på tråden. I Palmeutredningen körde Hans Holmér Kurdspåret, dvs. att terrorgruppen PKK mördat Olof Palme, till förbannelse. Inte f-n hade PKK mördat Palme.

Idag tror jag att den som utförde dubbelmordet i Linköping inte har någon som helst koppling till Linköping annat än att han rekade området innan morden.

Det kan finnas motiv till överfallet på M att söka i familjen A:s misskötta affärsverksamheter i Värmland.

Jag vill poängtera att jag inte misstror familjen A.

Pengar och affärssinne räcker normalt långt i affärsvärlden, men det räcker inte om man ger sig in i databranschen för där krävs några års erfarenhet och gedigna up-to-date fackkunskaper om man ska hålla sig kvar.

Dataaffärerna tycks ha gått dåligt i Värmland och det har talats om rekonstruktion: ofta är det bankerna som kräver detta för att fortsatt bevilja krediter. Personal tvingas då säga upp sig för att skära ned kostnader osv. Men efter nödvändiga omstruktureringar har tidigare personal förbisetts vid återanställning och den egna släkten har fått jobben. Så har jag uppfattat ett inlägg i tråden och att förbigå tidigare personal kan ha väckt ont blod

Detta är dock bara en teori.
Citera
2013-07-22, 21:57
  #4143
Medlem
Impulskontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Men fastna inte för att GM var just 14-17. Jag var strax över den åldern, gjorde en resa till Linköping i samband med mordet, ägde exakt en sådan kniv (med samma slitenhetsgrad),

Vill du berätta hur din kniv kom att bli lika sliten? Hur länge hade du den? Vad använde du den till? Peta naglar/tänder, rensa fisk, råna tanter, vara frän eller vad?
Citera
2013-07-22, 22:01
  #4144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isildur112
Shit vad inlägg du har i denna tråd.. Du är rätt intresserad av detta fall va?

Det stämmer , har du några problem med det?
Citera
2013-07-22, 22:08
  #4145
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
ägde exakt en sådan kniv (med samma slitenhetsgrad)

Om du inte trollar så är det otroligt värdefull information vart du fått tag på den.
Citera
2013-07-22, 22:16
  #4146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Det stämmer , har du några problem med det?

Haha nej nej. Jag är med jävligt intresserad av detta fall...
Citera
2013-07-22, 22:18
  #4147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Är möjligt att han ej talar sanning också, det vet vi inte men ha det i åtanke.

Visst, om allt han säger stämmer är det otroligt, men man ska inte utesluta det. Tror absolut att GM kan finnas kvar i Linköping, alla är inte topsade, hagamannen bodde kvar i Umeå, ändå tog det sex år innan han åkte fast.
Citera
2013-07-22, 22:37
  #4148
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Visst, om allt han säger stämmer är det otroligt, men man ska inte utesluta det. Tror absolut att GM kan finnas kvar i Linköping, alla är inte topsade, hagamannen bodde kvar i Umeå, ändå tog det sex år innan han åkte fast.

US i Linköping är ett regionsjukhus. Regionen täcker hela Östergötland och lite till.
Citera
2013-07-22, 22:45
  #4149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
US i Linköping är ett regionsjukhus. Regionen täcker hela Östergötland och lite till.

OK. Oavsett om denna person talar sanning eller inte så bör man iallafall enligt mig hålla alla dörrar öppna.
Citera
2013-07-22, 22:45
  #4150
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitslick
PH, har du skärsår på fingrarna?
Nej, inget som jag tänkt på. Jag känner till att mördaren kanske har ett sår på nåt finger men jag har faktiskt inte tänkt på att kolla så noga på mej själv. Just nu är det väldigt dämpad belysning där jag sitter så jag kan inte se till 100% fast jag skulle nog redan veta om det var något väldigt synligt - svaret är nog nej alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vad hade du för ärende till Linköping i samband med morden? Hur länge stannade du kvar där? Var du i närheten av mordplatsen vid tiden för morden?
Träffa en tjej.

Kommer inte i håg hur länge jag stannade efter mordet, en minnesbild säger mig att jag åkte hem dagen efter men jag kan lika gärna ha stannat ytterligare nån dag.

Japp, var på plats i princip. Tjejen jag åkte för att träffa åkte till skolan tidigt på morgonen och jag åkte med henne på bussen från förorten in till centrum därför att hon var inneboende hos en kvinna och jag kunde inte stanna där under dagen. Sen traskade jag bara runt, dagen efter mordet så visade hon vart det hade skett och jag gick åtminstone förbi där men exakt vilken tid kunde jag inte komma ihåg (har en del diagnoser, bland annat ADHD, som gör att jag inte alltid minns tider och sånt).
Citat:
Ursprungligen postat av Impulskontroll
Vill du berätta hur din kniv kom att bli lika sliten? Hur länge hade du den? Vad använde du den till? Peta naglar/tänder, rensa fisk, råna tanter, vara frän eller vad?
Jag köpte eller bytte till mig den från en kompis och den var i det skicket när jag kom i besittning av den, hade den från nån gång i mitten av 90-talet, kommer inte i håg vart den har tagit vägen nu. En gång använde jag den faktiskt i samband med ett brott snarlikt Linköping.
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Om du inte trollar så är det otroligt värdefull information vart du fått tag på den.
Fast jag köpte/bytte till mig den långt innan Linköping så jag vet inte om det är så intressant. Jag minns dock vart han hade köpt kniven.
__________________
Senast redigerad av Pulver-Henke 2013-07-22 kl. 22:49.
Citera
2013-07-22, 22:48
  #4151
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitslick
PH, har du skärsår på fingrarna?

Hoppas du menar ärr.
Citera
2013-07-22, 23:17
  #4152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Nej, inget som jag tänkt på. Jag känner till att mördaren kanske har ett sår på nåt finger men jag har faktiskt inte tänkt på att kolla så noga på mej själv. Just nu är det väldigt dämpad belysning där jag sitter så jag kan inte se till 100% fast jag skulle nog redan veta om det var något väldigt synligt - svaret är nog nej alltså.

Träffa en tjej.

Kommer inte i håg hur länge jag stannade efter mordet, en minnesbild säger mig att jag åkte hem dagen efter men jag kan lika gärna ha stannat ytterligare nån dag.

Japp, var på plats i princip. Tjejen jag åkte för att träffa åkte till skolan tidigt på morgonen och jag åkte med henne på bussen från förorten in till centrum därför att hon var inneboende hos en kvinna och jag kunde inte stanna där under dagen. Sen traskade jag bara runt, dagen efter mordet så visade hon vart det hade skett och jag gick åtminstone förbi där men exakt vilken tid kunde jag inte komma ihåg (har en del diagnoser, bland annat ADHD, som gör att jag inte alltid minns tider och sånt).

Jag köpte eller bytte till mig den från en kompis och den var i det skicket när jag kom i besittning av den, hade den från nån gång i mitten av 90-talet, kommer inte i håg vart den har tagit vägen nu. En gång använde jag den faktiskt i samband med ett brott snarlikt Linköping.

Fast jag köpte/bytte till mig den långt innan Linköping så jag vet inte om det är så intressant. Jag minns dock vart han hade köpt kniven.
Om du inte trollar borde du veta var din butterfly-kniv är, eller när den ungefär försvann?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback