Citat:
Ursprungligen postat av
02-02-2012
loggar till portkoder är väl något relativt nytt? I en BRF jag bode hade vi koder men ingen logg eller liknande som kunde visa hur folk kommit och gått, det var 2006 om jag inte minns årtalet fel. Jag tror f ö att GM bott utanför 500 meters gränsen så det misstag polisen begått är att för tidigt lansera teorin om att GM skall bo inom 500 meter, mer troligt är att han haft området som del av en väg mellan tvåpunkter där bussar nog spelar en viktig roll. Att mössan dumpats på ICA betyder inget som jag ser det, hade han kastat den på brottsplatsen eller i trädgårdsföreningen skulle ingen bry sig nämnvärt om den, det samma med kniven.
Jag ställer igen frågan om vad ni tror GM haft för sig veckan före/efter dubbelmordet, där kan man få ett uppslag som kan leda till GM. Att fokusera på spår som varit döda sedan dagen för mordet lär knappast ge något värt att arbeta med.
Som jag tagit upp tidigare så tror jag mkt väl han kan har varit medlem på lanstället "SITE" vid centralen. En genomgång av deras kundregister hade varit mkt intressant. Om man var medlem så fick man rabattter. Och rabatter tror jag vår GM gillade då det troligtvis var ständigt ebb i dennes kassa.
Vår GM kan mkt väl fördrivit tid på ett ställe som detta. Jag tror vår GM kan ha haft väldigt mkt tid att slå ihjäl. Har själv suttit där och spelat internetpoker då jag varit i stan. Ett mkt intressant ställe med ett potientellt mkt intressant klientel/medlemsregister.
Tyvärr har polisen missat även detta och stället har nu konkat