2013-11-05, 02:41
Bannlyst
Jag slås ofta av tanken att gärningsmannen är en illegal invandrare som under våren/sommaren befunnit sig i stan för att begå brott.
Gärningsmannen tror jag bor i området "stolplyckan" och drog snabbt hem medan polisjakten pågick.
Jag tror även att gärningsmannen idag bor utomlands.

Men visst..man kan fortsätta topsa ungdomar,pundare och universitetstudenter
Citera
2013-11-05, 12:45
Medlem
massepojkens avatar
Eftersom alla vittnesuppgifter upphör vid Icaaffären så är det ju helt klart favorit att tro att GM slank upp i en lägenhet i i närheten därav.

Vi pratar 2004 men frågan är hur stor del av de lägenhetshusen i området som har portlås/kod.

Varje gång man "knappar" in sig borde ju detta registreras någonstans?

Tidig morgon som denna så är ju antalet som går ut ifrån porten mycket stort medans de inpasserande bör vara få. Så projektet bör inte vara helt omöjligt.

Möjligen försent däremot för denna overkligt inkompetenta polis.

Detta bör tittas på enligt mig då man inte kan ta för givet att folk talar sanning då dessa eventuellt kan tänkas skydda GM. Porknackningen kan alltså ge ett helt missvisande resultat.

Om det är så att GM tex haft en soffa att slagga på några dagar i omdelbar närhet av Ica så kan polisen ha missat honom då lghinnehavaren ljugit.

Detta kan man komma runt med en gemongång av portlåsen/koderna.

Någon säger mig innerst inne att GM slank upp i en lgh i direkt närhet till ICA.

Här finns vår GM.
Citera
2013-11-05, 16:08
Medlem
massepojkens avatar
Hade man gått igenom portlåsen/koderna i en radie av ca 0-300 meter från ICA så hade man ev kunna hittat GM. En väldigt taight tidsintervall som kan vara aktuell förutsatt att GM "knappat" in sig så fort han bara kunde.

Och med tanke på att det inte finns några vittnesiakttagelser efter ICA är detta troligt.
Kanske att projektet inte hade lyckats, kanske lagrar inte portkodsmaskinen historik, kanske fanns ingen portkod på det huset GM flydde till...osv..

Men att polisen inte åtminstone provat detta är bara så jävla skamligt och en hån mot de mördades familjer.

Tyvärr är väl denna chans förbi och här missade polisen en gyllene chans.

Jävla tattare!

Jag är nu i kontakt med en låsinstallatör i Linköping för mer info.. Återkommer..
Senast redigerad av massepojken 2013-11-05 kl. 16:15.
Citera
2013-11-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Eftersom alla vittnesuppgifter upphör vid Icaaffären så är det ju helt klart favorit att tro att GM slank upp i en lägenhet i i närheten därav.

Vi pratar 2004 men frågan är hur stor del av de lägenhetshusen i området som har portlås/kod.

Varje gång man "knappar" in sig borde ju detta registreras någonstans?

Tidig morgon som denna så är ju antalet som går ut ifrån porten mycket stort medans de inpasserande bör vara få. Så projektet bör inte vara helt omöjligt.

Möjligen försent däremot för denna overkligt inkompetenta polis.

Detta bör tittas på enligt mig då man inte kan ta för givet att folk talar sanning då dessa eventuellt kan tänkas skydda GM. Porknackningen kan alltså ge ett helt missvisande resultat.

Om det är så att GM tex haft en soffa att slagga på några dagar i omdelbar närhet av Ica så kan polisen ha missat honom då lghinnehavaren ljugit.

Detta kan man komma runt med en gemongång av portlåsen/koderna.

Någon säger mig innerst inne att GM slank upp i en lgh i direkt närhet till ICA.

Här finns vår GM.

Citat:
Hade man gått igenom portlåsen/koderna i en radie av ca 0-300 meter från ICA så hade man ev kunna hittat GM. En väldigt taight tidsintervall som kan vara aktuell förutsatt att GM "knappat" in sig så fort han bara kunde.

Och med tanke på att det inte finns några vittnesiakttagelser efter ICA är detta troligt.
Kanske att projektet inte hade lyckats, kanske lagrar inte portkodsmaskinen historik, kanske fanns ingen portkod på det huset GM flydde till...osv..

Men att polisen inte åtminstone provat detta är bara så jävla skamligt och en hån mot de mördades familjer.

Jävla tattare!

Jag är nu i kontakt med en låsinstallatör i Linköping för mer info.. Återkommer..

I nya kodlås med kodbricka är jag ganska säker på att det lagra om porten låses upp men gamla vanliga kodlås ställer jag mig tvivlande till om det lagras något.

Är osäker på hur vanliga kodbrickor var på portlås för nio år sedan, magkänslan säger att det bara var nybyggda hus som hade det då men jag kan ha fel.
Citera
2013-11-07, 03:01
Medlem
Är det nån jävla cunt som jobbar med detta fall överhuvudtaget? Fan finns liksom folk på FB som verkar mer hängivna att lösa detta fall...

Fan ingen rörelse eller action.. Står aldrig om detta fall längre i tidningarna. Staaf är ju chef för utredningen men nu fick man ju se i dubbelmordet i hjulsbro att han var boss över utredningen där också. Kan han inte lösa ett fall innan han hoppar på nästa? Påminner om kommunalarbetarna som bygger om vägar på 1000 olika ställen och aldrig gör färdigt på ett enda. Så det känns som man åker på en terräng när man åker på en vanlig jävla asfaltsväg. Sen när man väl ser dom på vägen står 3st och dricker kaffe och den fjärde jobbar. Känns som det är likadan verksamhet på polisstationen i lpkg.

Sen skrev nån innan mig att han skulle kolla upp portkoderna. Alltså är det meningen att en privatperson ska göra detta efter typ 10 år.. Ni tror inte polisen gjort det innan?

1miljon är ju belöningen att ange nånting som kan lede till gm. Jag föreslår att vi höjer det till 2mille också..
Citera
2013-11-07, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isildur112
Är det nån jävla cunt som jobbar med detta fall överhuvudtaget? Fan finns liksom folk på FB som verkar mer hängivna att lösa detta fall...

Fan ingen rörelse eller action.. Står aldrig om detta fall längre i tidningarna. Staaf är ju chef för utredningen men nu fick man ju se i dubbelmordet i hjulsbro att han var boss över utredningen där också. Kan han inte lösa ett fall innan han hoppar på nästa? Påminner om kommunalarbetarna som bygger om vägar på 1000 olika ställen och aldrig gör färdigt på ett enda. Så det känns som man åker på en terräng när man åker på en vanlig jävla asfaltsväg. Sen när man väl ser dom på vägen står 3st och dricker kaffe och den fjärde jobbar. Känns som det är likadan verksamhet på polisstationen i lpkg.

Sen skrev nån innan mig att han skulle kolla upp portkoderna. Alltså är det meningen att en privatperson ska göra detta efter typ 10 år.. Ni tror inte polisen gjort det innan?

1miljon är ju belöningen att ange nånting som kan lede till gm. Jag föreslår att vi höjer det till 2mille också..

För att slippa att folk undrar var du yrar om. Ljungsbro, inte Hjulsbro..
Citera
2013-11-07, 14:13
Medlem
massepojkens avatar
Är det någon som bodde i området kring ICA 2004?
Är det någon som bor i området idag?

Är det mest bostadsrätter eller hyresrätter? Jag vore tacksam om någon kunde ge mig namn på bolaget/bolagen som äger hyresrätter i områden, men även namn på bostadsrättsföreningar.

Initialt är jag mest intresserad av husen max 200 meter från Icaaffären.

Jag vill kunna göra egna efterforskningar om portkodslåsen i området.
Skulle uppskatta mkt om någon gjorde sig besväret så man slipper bila 20 mil.

Har även etablerat en kontakt på Aftonbladet som är intresserad av att skriva om vi kan hitta något spännande att komma med.

Tyvärr är det väl alldeles försent att kunna få historik om "inknappningar" kring mordet. Men jag tycker polisen måste ställas till svars om dom missat detta.

Jag ger mig fan på att vår man knappade in sig i ett hyreshus nära ICA strax efter mordet.
Tänk vilken ståpäls Janne Staaf skulle få om vi kunde hitta en inknappning tidsmässigt relaterad till mordet. Är knappast särskilt många som gick in i sitt hus den tiden.

Varit i kontakt med 2 st ganska stora låsfirmor och de båda hävdar att det var ovanligt med hus utan portkodlås även 2004. Båda är dock sthlmsföretag och givetvis kan det skilja från mindre städer.

Tyvärr kunde dom inte omedelbart bedöma vad som lagrades och om det lagrades. En av dom har lovat att forska i detta och återkomma till mig när han vet mer.

Kanske är det någon i tråden med dessa nischkunskaper?

Skall nu även maila polisen och fråga om dom undersökte detta 2004.
Senast redigerad av massepojken 2013-11-07 kl. 14:18.
Citera
2013-11-07, 14:18
Medlem
02-02-2012s avatar
loggar till portkoder är väl något relativt nytt? I en BRF jag bode hade vi koder men ingen logg eller liknande som kunde visa hur folk kommit och gått, det var 2006 om jag inte minns årtalet fel. Jag tror f ö att GM bott utanför 500 meters gränsen så det misstag polisen begått är att för tidigt lansera teorin om att GM skall bo inom 500 meter, mer troligt är att han haft området som del av en väg mellan tvåpunkter där bussar nog spelar en viktig roll. Att mössan dumpats på ICA betyder inget som jag ser det, hade han kastat den på brottsplatsen eller i trädgårdsföreningen skulle ingen bry sig nämnvärt om den, det samma med kniven.

Jag ställer igen frågan om vad ni tror GM haft för sig veckan före/efter dubbelmordet, där kan man få ett uppslag som kan leda till GM. Att fokusera på spår som varit döda sedan dagen för mordet lär knappast ge något värt att arbeta med.
Citera
2013-11-07, 14:26
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
loggar till portkoder är väl något relativt nytt? I en BRF jag bode hade vi koder men ingen logg eller liknande som kunde visa hur folk kommit och gått, det var 2006 om jag inte minns årtalet fel. Jag tror f ö att GM bott utanför 500 meters gränsen så det misstag polisen begått är att för tidigt lansera teorin om att GM skall bo inom 500 meter, mer troligt är att han haft området som del av en väg mellan tvåpunkter där bussar nog spelar en viktig roll. Att mössan dumpats på ICA betyder inget som jag ser det, hade han kastat den på brottsplatsen eller i trädgårdsföreningen skulle ingen bry sig nämnvärt om den, det samma med kniven.

Jag ställer igen frågan om vad ni tror GM haft för sig veckan före/efter dubbelmordet, där kan man få ett uppslag som kan leda till GM. Att fokusera på spår som varit döda sedan dagen för mordet lär knappast ge något värt att arbeta med.

Det måste ändå betyda något att det finns 13 st vittnesiakttagelser av GM? efter mordet. Men vid ICA upphör alla spår. Jag finner det mkt märkligt och jag tror att störst chans att finna GM är att lokalisera i vilket hus han försvann i.

Varför vart han iakttagen av så många innan ICA men av ingen efter? Det stämmer bara inte.

Otroligt enkelt för någon som vill skydda GM att bara ljuga lite för polisen. Att polisen gått igenom husen ett par år efter mordet betyder ingenting om någon skyddar honom.
Citera
2013-11-07, 14:28
Medlem
massepojkens avatar
Sen kan jag hålla med om att det kanske är "waste of time" av mig att slösa energi på portkoderna/loggarna men jag kan inte bara släppa saker. Jag måste få veta om det hade varit möjligt att gå den vägen för polisen 2004.
Citera
2013-11-07, 14:36
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012

Som jag tagit upp tidigare så tror jag mkt väl han kan har varit medlem på lanstället "SITE" vid centralen. En genomgång av deras kundregister hade varit mkt intressant. Om man var medlem så fick man rabattter. Och rabatter tror jag vår GM gillade då det troligtvis var ständigt ebb i dennes kassa.

Vår GM kan mkt väl fördrivit tid på ett ställe som detta. Jag tror vår GM kan ha haft väldigt mkt tid att slå ihjäl. Har själv suttit där och spelat internetpoker då jag varit i stan. Ett mkt intressant ställe med ett potientellt mkt intressant klientel/medlemsregister.

Tyvärr har polisen missat även detta och stället har nu konkat
Senast redigerad av massepojken 2013-11-07 kl. 14:44.
Citera
2013-11-07, 20:38
Medlem
Citat:

Jävla tattare!

Alltså no offense men är det inte waste of time? Vad ska du med ett register till? Det var någon som gick genom en port vid en viss tid ger ju ingenting. Det går ju inte att veta vem som gick in? Dessutom är det nog många som passerar ut och in genom portar vid denna tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in