2013-05-19, 14:42
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Oaktat vad Yrsa Stenius skrivit och skriver ska man alltid ha i beaktande han hon är en fd mentalpatient...... Tillfälligheter gjorde att Palme blev mördad.
Faktum kvarstår att Yrsa Stenius böcker om Jussi Björling eller Albert Speer är de bästa och mest trovärdiga någon har skrivit. Det sjuka är hur SPF kunnat omvända henne för sina ändamål och mot allt förnuft kunna påstå att Palmemordet var en tillfällighet och ensam galnings verk.
Citera
2013-05-19, 19:12
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Faktum kvarstår att Yrsa Stenius böcker om Jussi Björling eller Albert Speer är de bästa och mest trovärdiga någon har skrivit.
Det var det värsta och lögnaktigaste jag läst någonsin!

Fakta:
Stenius baserar sin biografi av Björling på samtal med en död Björling. Såvida man inte tror att Stenius har förmågan att tala med döda så framstår det som en vansinnig kunskapskälla för en biografi. Enough said.
Citera
2013-05-20, 01:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Mordet på Palme var inte alls särskilt väl utfört. Allt gärningsmannen behövde var lite tålamod att stå och vänta, ingen större planering. Räckte med att gm fick syn på Palme utan några vakter gå in på bion. Därefter är det en smal sak att hämta revolver och komma tillbaka. Sedan dra av några skott bakifrån. Jag tycker inte att det finns något alls som talar för ett proffs, snarast för en amatör som tagit tillfället i akt.

Det krävs ingen hög IQ för att fatta att en fullträff i övre ryggen på någon med en 357 magnumrevolver innebär att det är slut och finito med offret. Vid första skottet hade gm mer tid att sikta, inte svårt att träffa någon som går två meter framför en. För en sådan som Pettersson med en mängd kontakter var det nog inte svårt att hitta en kvart att trycka i tills han kunde ta sig hem. Man ska också komma ihåg att polisen inte gjorde några avspärrningar eller liknande och det dröjde relativt lång tid innan polisen kom till platsen och åtgärder för att försöka den spåra flyende gärningsmannen gjordes. Stockholm var fullt av promenerande ensamma herrar vid den här tidpunkten, alla på väg hem. Omöjligt projekt att stoppa och kolla alla, man försöker inte ens.
Jag tycker inte att han passar illa som gm.

Knappast märkvärdigt alls. Palme hade för vana att då och då avbeställa bevakningen. Hade han haft livvakter den här kvällen hade mördaren avstått från att utföra sitt dåd som en direkt kausalitet av bevakningen.

Eftersom fallet inte är löst borde man rimligen dra slutsatsen att det hela var relativt väl genomfört åtminstone.

Illa - är en sak. Men bra? Passar han bra som GM enligt dig? Det gör han verkligen inte i mina ögon. CP var en fyllskalle och pundare. Att han på detta vis skall avrätta statsministern såpass kliniskt och utan att egentligen bli identifierad av någon känns skumt.

Ok, där kan du ha rätt. Jag vet inte hur ofta han avbeställde bevakningen. Men - du menar att CP skulle notera ifall Palme var bevakad? Du vet, Säpovakter springer ju inte nödvändigtvis och nafsar på målets hälar. Ni överskattar CP.
Citera
2013-05-20, 01:46
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Eftersom fallet inte är löst borde man rimligen dra slutsatsen att det hela var relativt väl genomfört åtminstone.

Illa - är en sak. Men bra? Passar han bra som GM enligt dig? Det gör han verkligen inte i mina ögon. CP var en fyllskalle och pundare. Att han på detta vis skall avrätta statsministern såpass kliniskt och utan att egentligen bli identifierad av någon känns skumt.
Det finns mängder med exempel i svensk kriminalhistoria då klantskallar kommit undan med mord, ta tex fallet Linda Chen eller dubbelmordet i Linköping (mitt på ljusan dag dessutom!), Mihailovic hade kommit undan om han inte hade erkänt för en nära vän. Och kom ihåg, CP hade mycket stor erfarenhet av brottsutredningar så man kan knappast kalla honom en ren amatör. Det var ingen klinisk avrättning. Det var en man som smög upp bakom ett ofarligt par i mörkret och avlossade ett skott i ryggen på första offret och en halvmiss på andra offret på mycket nära håll. Det fanns inget av finess i mordet alls. Det var slarvigt och klumpigt utfört. Att han inte lyckades träffa LP ordentligt visar vilken amatör det handlade om, se denna video där en man skjuter samma sorts vapen och träffar på mycket längre avstånd än vad gm hade till LP. Eftersom gm's avsikt var att döda även LP så kan man anta att ett kallt proffs hade satt ett tredje skott mitt i LP. Att gärningsmannen lyckades med att i vart fall mörda OP och komma undan var p g a den tidens teknik, polisens ovana att hantera sådana här situationer och en smula tur.

Kom ihåg, det här var under en tid det inte fanns bevakningskameror överallt, polisen hade ingen bra beredskap för den här sortens stora händelser, det var mörkt ute och gm fick ett rejält försprång.

Vad gäller CPs profil som gm så tycker jag att en impulsiv aggressiv våldsman passar rätt bra i profilen. Jag tror dessutom på Cedergrens berättelse om magnumrevolvern som CP ska haft tillgång till. Och som någon skrivit tidigare, CP var inte den lallande dåre vid tidpunkten för mordet som han var åren innan han dog. Jag tycker att gm's beteende skulle passa bra för en ilsken och påverkad CP.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ok, där kan du ha rätt. Jag vet inte hur ofta han avbeställde bevakningen. Men - du menar att CP skulle notera ifall Palme var bevakad? Du vet, Säpovakter springer ju inte nödvändigtvis och nafsar på målets hälar. Ni överskattar CP.
Säpovakter var inte lika välutbildade och professionella som idag, såvitt jag minns hade inte ens Säpo någon riktig livvaktsrotel. Oftast var livvakterna fd ordningspoliser med militär bakgrund och för en sådan med CPs bakgrund så hade han antagligen oerhört lätt att se om någon var civilklädd polis i närheten med tanke på att CPs motsvarigheter idag har det.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-05-20 kl. 02:04.
Citera
2013-05-20, 07:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.....Vad gäller CPs profil som gm så tycker jag att en impulsiv aggressiv våldsman passar rätt bra i profilen. Jag tror dessutom på Cedergrens berättelse om magnumrevolvern som CP ska haft tillgång till.....
När man från centrala psykstyret planerar sina illdåd mot normavvikande eller sådana som helt enkelt bara råkar veta för mycket om spelet bakom kulisserna som exv Lindh, Palme, Ausonius, CP eller Mihajlovic så börjar man med att bestämma en personlig profil som kan bli användbar för patsys och kan sedan med hjälp av media spela ut individer mot varandra.
Varför fick inte Holmér fortsätta utredningen kring Baresic och Durai som hade kontakter inom PKK och närmast demonstrativt kunde leverera två magnumrevolvrar till Täbyanstalten där kompisarna satt "övervakade" av andra kompisar inom väktarkåren?
Citera
2013-05-24, 17:26
Medlem
Yatsys avatar
Om det skulle ha varit C.P,vilken polis skulle han haft mest kontakt med då?
Citera
2013-06-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dakuwanga
Någon som kan reda ut för mig vad som talar för respektive emot den av den danske journalisten Paul Smith utpekade Christer Andersson?

http://palmemordet.eu/palmemordet/bogen-palmes-morder/

Börja här......

TV3 Efterlyst om den anonymiserte Christer Andersson – kallat “C” – den 25.2.2011:

http://www.youtube.com/watch?v=FprP9CugnfY

Hasse Aro interviewer Paul Smith och Ulf Åsgård.

http://www.palmemordet.eu/media/hasse-aro-interviewer-paul-smith-och-ulf-asgard/
Senast redigerad av ascheberg 2013-06-09 kl. 10:40.
Citera
2013-07-22, 09:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.....Fakta:[/b] Stenius baserar sin biografi av Björling på samtal med en död Björling. Såvida man inte tror att Stenius har förmågan att tala med döda så framstår det som en vansinnig kunskapskälla för en biografi. Enough said.
Fakta är också att Stenius fick högsta trovärdighet sedan hon blev ledamot av SPF och där kunde uttala sig godtyckligt om vem som helsts innersta avsikter. Då det gällde Björling och Speer kan jag tro att hon träffade rätt då hon har visat en hypersensitiv förmåga att tolka undermedvetna minnen hos efterlevande. När jag råkade adressera ett personligt brev fel förväxlat med hennes namne men psykologiska motsats så hände märkliga saker på högsta nivå. Plötsligt vände mig mina mest förtroliga källor ryggen och kallade mig Säpoagent eller något ännu värre utan förklaring. En kunde berätta om rättsrötan i terrorlagarnas spår, en annan om Lindhmordet enligt amerikansk uppfattning och en tredje om Palmemordet. Frågan är då om det finns ett samband på överstatlig nivå av typ SPF sedan detta övergått i näringslivets regi.
Citera
2013-07-22, 15:57
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Fakta är också att Stenius fick högsta trovärdighet sedan hon blev ledamot av SPF och där kunde uttala sig godtyckligt om vem som helsts innersta avsikter. Då det gällde Björling och Speer kan jag tro att hon träffade rätt då hon har visat en hypersensitiv förmåga att tolka undermedvetna minnen hos efterlevande. När jag råkade adressera ett personligt brev fel förväxlat med hennes namne men psykologiska motsats så hände märkliga saker på högsta nivå. Plötsligt vände mig mina mest förtroliga källor ryggen och kallade mig Säpoagent eller något ännu värre utan förklaring. En kunde berätta om rättsrötan i terrorlagarnas spår, en annan om Lindhmordet enligt amerikansk uppfattning och en tredje om Palmemordet. Frågan är då om det finns ett samband på överstatlig nivå av typ SPF sedan detta övergått i näringslivets regi.
Låter som en konspiration utförd gemensamt av frimurarna, illuminati, judarna och rymdödlorna!
Citera
2013-07-22, 17:42
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Låter som en konspiration utförd gemensamt av frimurarna, illuminati, judarna och rymdödlorna!
Tyvärr är korruptionen mer påtaglig och jordnära än så. För oss som blivit vittnen till förhållandena och på olika sätt oskyldigt drabbade sedan den smygande statskuppen efter Palmemordet finns en betydligt enklare förklaring i hur den psykologiska krigföringen plötsligt vänds mot minoriteter och avvikande bland egna medborgare i övermättade samhällen. Ingen nation eller kulturkrets kan växa över sitt samlade förstånd. Sverige underordnar sig omedvetet och utan ansvar NATO och dess krav på terrorlagar och stabilt styre om staten skall få beskydd. Palme märkte hur moralens, ekonomins och lagens väktare i maskopi genom media tog över makten från staten medan anhängare av nationen och demokratin fick skulden. Anna Lindh fick direkt påtagliga bevis för hur terrordåd och terrorister skapades bland helt oskyldiga genom samma anonyma övermakt. Hur fastighetsägare, brödraskap och multibolag samverkar genom näringslivets säkerhetstjänster och att värdet på falsk info från dem pressas upp på mediemarknaden kan numera studeras även i Afrika där utvecklingen gått för snabbt.
Citera
2013-07-22, 18:15
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Det finns mängder med exempel i svensk kriminalhistoria då klantskallar kommit undan med mord, ta tex fallet Linda Chen eller dubbelmordet i Linköping (mitt på ljusan dag dessutom!), Mihailovic hade kommit undan om han inte hade erkänt för en nära vän.

Jo jo jo, det finns absolut en enorm mängd som kommit undan med mord. Byfånen Alm p.g.a. att dödsorsaken inte kunde skrivas på papper - det var ren tur och knappast tack vare hans skicklighet.

Dubbelmordet i Linköping är ju ett så kallat vansinnesdåd. Någon okänd (för offren) och psykiskt sjuk figur som fick fnatt. Ingen av dessa 2 går liksom att jämföra med Palmemordet - för det är någpt helt annat.

Det närmast är väl Anna Lindh då, där den rubbade dåren Mihailo fattade kniven och högg till. Ett påtagligt amatörmässigt dåd dagtid - lätt att klara upp. Han hade nog åkt ändå tror jag. Var det för övrigt hans "nära vän" som skrev på ett internetforum att han visste vem GM var? Så fick sajten/webhotellet högsta möjliga trafik och blev överbelastat någon dag senare?

Citat:
Det fanns inget av finess i mordet alls.

Okej? Så ett statsministermord med finess skulle enligt dig vara... vad? En brevbomb?

Citat:
Det var slarvigt och klumpigt utfört. Att han inte lyckades träffa LP ordentligt visar vilken amatör det handlade om, se denna video där en man skjuter samma sorts vapen och träffar på mycket längre avstånd än vad gm hade till LP.

Jaha, så YouTube-nissen "hickok45" skjuter på långt avstånd med samma vapentyp och träffar bra. Det var ju verkligen en bra jämförelse du hittat. Samma scenario och allt. Eftersom det är upplagt på YouTube så kan han ju omöjligt gjort fler försök och missat. Med ett sånt grymt starkt argument så måste jag lägga mig platt i debatten, typ knock-out direkt.

Nah, jag vill nog påstå att det var ganska klockrent gjort. Väntade ett tag i hörnet - såg paret och satte första kulan i prick. Att den andra kulan knappt tog Lisbeth det var ju bara ren tur - för henne. Hur många cm till åt vänster och hon hade varit död? 3-4? Hon faller ju ihop som om hon vore träffad/död.

Christer profil matchar inte. Stor vana att dricka och knarka och väldigt liten vana att hantera vapen. Stort intresse att begå lite misc-brottslighet och väldigt litet intresse för politik.
Citera
2013-07-22, 18:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Frågan är då om det finns ett samband på överstatlig nivå av typ SPF sedan detta övergått i näringslivets regi.
Ja, du har säkert rätt i allt du säger har jag slutligen kommit underfund med. Det tog sin
tid men nu har du äntligen förmått övertyga mig.
Jag har fått en helt annan omvärldssyn.
Kan ge mig tusan också på att det ryggskott jag drabbades av häromveckan var något
SPF ligger bakom på något djävulskt, outgrundligt vis. De har sett mina skriverier om
Palmemordet och nu fick jag en smärtsam varning om att det nog är dags för mig att
lägga ner. Har haft näsan för djupt nere i denna illasmakande soppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in