Citat:
Ursprungligen postat av
RevolverRoffe
Det finns mängder med exempel i svensk kriminalhistoria då klantskallar kommit undan med mord, ta tex fallet Linda Chen eller dubbelmordet i Linköping (mitt på ljusan dag dessutom!), Mihailovic hade kommit undan om han inte hade erkänt för en nära vän.
Jo jo jo, det finns absolut en enorm mängd som kommit undan med mord. Byfånen Alm p.g.a. att dödsorsaken inte kunde skrivas på papper - det var ren tur och knappast tack vare hans skicklighet.
Dubbelmordet i Linköping är ju ett så kallat vansinnesdåd. Någon okänd (för offren) och psykiskt sjuk figur som fick fnatt. Ingen av dessa 2 går liksom att jämföra med Palmemordet - för det är någpt helt annat.
Det närmast är väl Anna Lindh då, där den rubbade dåren Mihailo fattade kniven och högg till. Ett påtagligt amatörmässigt dåd dagtid - lätt att klara upp. Han hade nog åkt ändå tror jag. Var det för övrigt hans "nära vän" som skrev på ett internetforum att han visste vem GM var? Så fick sajten/webhotellet högsta möjliga trafik och blev överbelastat någon dag senare?
Citat:
Ursprungligen postat av
RevolverRoffe
Det fanns inget av finess i mordet alls.
Okej? Så ett statsministermord med finess skulle enligt dig vara... vad? En brevbomb?
Citat:
Ursprungligen postat av
RevolverRoffe
Det var slarvigt och klumpigt utfört. Att han inte lyckades träffa LP ordentligt visar vilken amatör det handlade om,
se denna video där en man skjuter samma sorts vapen och träffar på mycket längre avstånd än vad gm hade till LP.
Jaha, så YouTube-nissen "hickok45" skjuter på långt avstånd med samma vapentyp och träffar bra. Det var ju verkligen en bra jämförelse du hittat. Samma scenario och allt. Eftersom det är upplagt på YouTube så kan han ju omöjligt gjort fler försök och missat. Med ett sånt grymt starkt argument så måste jag lägga mig platt i debatten, typ knock-out direkt.
Nah, jag vill nog påstå att det var ganska klockrent gjort. Väntade ett tag i hörnet - såg paret och satte första kulan i prick. Att den andra kulan knappt tog Lisbeth det var ju bara ren tur - för henne. Hur många cm till åt vänster och hon hade varit död? 3-4? Hon faller ju ihop som om hon vore träffad/död.
Christer profil matchar inte. Stor vana att dricka och knarka och väldigt liten vana att hantera vapen. Stort intresse att begå lite misc-brottslighet och väldigt litet intresse för politik.