2013-07-21, 20:48
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Argumentationsfel.

"confirmation bias (similar to observational selection): This refers to a form of selective thinking that focuses on evidence that supports what believers already believe while ignoring evidence that refutes their beliefs."

"observational selection (similar to confirmation bias): pointing out favorable circumstances while ignoring the unfavorable."

Du har ju inte ens förklarat varför du har rätt för du svarar inte på följdfrågorna och har fel i en del av ditt sätt att räkna. Ska du påstå att jag begår ett argumentationsfel får du allt förklara vad mitt fel är, alltså varför du har rätt. Du har inte förklarat varför det inte är något annat än en 16sidig figur med samma vinkel i varje hörn. Gör det innan du anklagar mig för att göra ett argumentetationsfel.

Citat:
En observation. Man kan komma här med vilka galenskaper som helst och ni tar det med ro, det är bra. Men om det är något som verkligen hotar er bestämda uppfattning så blir ni mycket upprörda. Jag har inte varit otrevlig mot någon men fått många negativa omdömen i kommentarerna.

Ingen av er har kunnat komma med sakliga och sanna argument och ärliga analyser som inte bara har inriktat sig på någon detalj eller något ord för att samtidigt ignorera helheten i det som jag presenterat.

Det som jag presenterar kan stå för sig själv utan mina ord. Ni har inte kunnat angripa detta därför har varenda respons nästan helt utan undantag varit mer eller mindre nedsättande och innehållit argumentationsfel av en mängd olika slag riktade både mot mig och min sak.

Ingen verkar orkat eller velat höja sin arm för att ta en miniräknare och undersöka det jag visar och försöka förstå det. Ni vill av hela ert hjärta förkasta det utan att pröva det. Nej, det här är inte ett framkomligt diskussionsklimat.

Ni visar fiendskap mot mig fast jag har varit saklig och uppriktig mot er. Är ni säkra på att ni inte har antikrists ande i er?

Varför annars denna upprördhet och fiendskap när jag bara presenterar något som är av sig självt och som inte jag hittat på? De som hittar på saker kommer undan med mycket mindre kritiska och nedsättande ord.

Att jag menar att det är Gud som jag visar på, har jag motiverat med så pass många samstämmiga argument och jämförelser med hur bibeln beskriver hans väsen och hur matematiken bekräftar detta att det nu borde stå utom allt tvivel att det jag presenterar är ett bevis för Gud.

Trådens skapare är skyldig mig femtusen, men han/hon kan behålla sina pengar eller ge dem till en fattig.

Säger nån att jag hittat på något så vill jag se bevis. Är det så att det finns någon liten detalj som inte stämmer i det jag sagt i någon enstaka mening i något enstaka inlägg så är inte det ett skäl att förkasta resten. Så försök inte med det argumentationsfelet. Det genomskådar jag direkt.

Saken är väl den att du inte tillfört något konkret om varför gud alls skulle finnas. Du använder begrepp du själv har hittat på, oändliga ettor. Vad det nu är. Du har inte kunnat svara på vad det är eller varför det skulle vara ett gudsbevis.

Jag känner mig inte alls att mina åsikter är hotade, din åsikt är helt enkelt inte övertygande. Du svarar inte på de frågor vi ställer, till exempel hur din oändliga etta är ett gudsbevis. Du har inte ens förklarat vad en oändlig etta är. En sammanfattning för av ditt resonemang: "Jag har ett matematiskt bevis för gud. Det ser ut såhär, jag kom fram till det här, detta leder till gud." Du har dock inte förklarat vad det du kom fram till är för en oändlig etta är inte ett vedertaget begrepp och du har ännu misslyckats med att förklara vad det är. Du har inte förklarat vad dina fraktioner har för signifikans. Du har inte förklarat varför en oändlig etta betyder att gud finns.

Jo, jag har kommit med sakliga argument. Jag har angripit ditt sätt att räkna. Du har inte förklarat varför det är någon skillnad när man sätter in dessa fraktioner i en cirkel.

Om jag har uppfattningen om att det finns en rund gud, som är den totala manifestationen av en cirkel så är inte den matematiska härledningen till en cirkels egenskaper ett bevis för gud.
Citera
2013-07-21, 20:49
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Och nu blev det dags för offerkofta.

Det är bra att ha när det är kallt.
Citera
2013-07-21, 20:50
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
De är inte eviga! Det är en oändlig talföljd med ett ändligt värde. Eller menar du att pi, e, 1/3 osv. är oändliga?
Jag tror nt han förstår skillnaden mellan 0.142857... och {1, 2, 3...}. För svårt kanske?
Citera
2013-07-21, 20:52
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Jag tror dig inte.

Jesus kom i kött och blod. Han vittnade om Fadern och om det som kom från Fadern. Han berättade om det som han själv sett och hört. Honom tror ni inte på!

Jag har inte ens berättat om vad jag sett och hört från Gud. Hade jag gjort det skulle ni förkasta det på samma sätt som ni förkastar orden från Jesus eller från vilken annan kristen som helst.

Men nu har jag bevisat matematiskt, det får stå för sig själv. Det jag visat är det jag säger att det är.

Gör det, jag är redo.

Citera
2013-07-21, 20:53
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Gör det, jag är redo.

Gick in på hans lilla länk innan idag. Vet du vad han länkade till? VenomfangX LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Om du nu vet vem det är.
Citera
2013-07-21, 20:58
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Gick in på hans lilla länk innan idag. Vet du vad han länkade till? VenomfangX LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Om du nu vet vem det är.

Ser på det nu, tror jag har stött på honom någon gång eller någons videosvar på det
Skoj video.

Edit: Gosh, han antar ju att saker är på ett visst sätt, använder begrepp utan att förklara vad de betyder och han använder dem på det viset så att han har rätt enligt sitt eget resonemang men inte nödvändigtvis med verkligheten.

Dessutom gör han det fatala felet att om man kan beskriva något logiskt så är det ett bevis för att det är så i de frågorna där man inte vet. Till exempel gud. Som jag skrev innan är inte den matematiska beskrivningen av en cirkel ett bevis för min uppfattning att gud är den suveräna gestaltningen av en cirkel är sann.
Senast redigerad av koffski 2013-07-21 kl. 21:04.
Citera
2013-07-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Vad menar du med multidimensionella avgränsade enheter, jag förstår inte riktigt?

Dels har du en oändlig period som illustreras fullkomligt eftersom den är i en cirkel och går in i sig själv. Dels har vi linjerna som bestäms av ordningsföljden i stegen och som på ett naturligt sätt biter sig i svansen och illustrerar oändlighet. Två oändlighetsdimensioner finns alltså. Gränsvärdet och den interna ordningen.

Dels har de matematiska dimensionerna att alla steg i fraktionen samsas i en och samma enhet och löper i samma period, samtidigt. Sedan har vi det faktum att linjerna mellan stegen egentligen är lika långa då det logiska avståndet mellan stegen i fraktionen är lika. Detta gör att enheterna har ett djup och är tredimensionella. Hur många dimensioner är vi uppe i? Sex, sju? Det finns fler men då kommer vi till att de är Gud, Ande, liv och alltings upphov. Det finns nog fler dimensioner än vad jag ser just nu.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-21 kl. 21:44.
Citera
2013-07-21, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Du har ju inte ens förklarat varför du har rätt för du svarar inte på följdfrågorna och har fel i en del av ditt sätt att räkna. Ska du påstå att jag begår ett argumentationsfel får du allt förklara vad mitt fel är, alltså varför du har rätt. Du har inte förklarat varför det inte är något annat än en 16sidig figur med samma vinkel i varje hörn. Gör det innan du anklagar mig för att göra ett argumentetationsfel.

Saken är väl den att du inte tillfört något konkret om varför gud alls skulle finnas. Du använder begrepp du själv har hittat på, oändliga ettor. Vad det nu är. Du har inte kunnat svara på vad det är eller varför det skulle vara ett gudsbevis.

Jag känner mig inte alls att mina åsikter är hotade, din åsikt är helt enkelt inte övertygande. Du svarar inte på de frågor vi ställer, till exempel hur din oändliga etta är ett gudsbevis. Du har inte ens förklarat vad en oändlig etta är. En sammanfattning för av ditt resonemang: "Jag har ett matematiskt bevis för gud. Det ser ut såhär, jag kom fram till det här, detta leder till gud." Du har dock inte förklarat vad det du kom fram till är för en oändlig etta är inte ett vedertaget begrepp och du har ännu misslyckats med att förklara vad det är. Du har inte förklarat vad dina fraktioner har för signifikans. Du har inte förklarat varför en oändlig etta betyder att gud finns.

Jo, jag har kommit med sakliga argument. Jag har angripit ditt sätt att räkna. Du har inte förklarat varför det är någon skillnad när man sätter in dessa fraktioner i en cirkel.

Om jag har uppfattningen om att det finns en rund gud, som är den totala manifestationen av en cirkel så är inte den matematiska härledningen till en cirkels egenskaper ett bevis för gud.

Det du säger att jag inte har svarat på har jag svarat på men du godtar det inte och du har inte heller motbevisat det. Men du trivialiserar det jag sagt och undviker att titta på svaren utan framför istället din egen redan förutfattade och förenklade mening om vad det är, vilket du sedan förkastar, det är ett argumentationsfel.

Nu lägger du in ord som "vedertaget begrepp" som om jag behöver auktoritet från någon annan. Det är också ett argumentationsfel, jag visar på det som inte är vedertaget. Jag har därmed rätten att mynta oändligt ett om jag tycker det passar in, jag har också rätten att ändra mig och kalla det en evig enhet om jag vill (funderar på det). Vet inte om det var du som sa att jag var dålig på matematik? det är också ett argumentationsfel, som både flyttar fokus från sak till person och som ifrågasätter auktoriteten att framföra saken.

Det är inte ett hederligt sätt att debattera.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-21 kl. 21:38.
Citera
2013-07-21, 21:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
En observation. Man kan komma här med vilka galenskaper som helst och ni tar det med ro, det är bra. Men om det är något som verkligen hotar er bestämda uppfattning så blir ni mycket upprörda. Jag har inte varit otrevlig mot någon men fått många negativa omdömen i kommentarerna.

Ingen av er har kunnat komma med sakliga och sanna argument och ärliga analyser som inte bara har inriktat sig på någon detalj eller något ord för att samtidigt ignorera helheten i det som jag presenterat.

Det som jag presenterar kan stå för sig själv utan mina ord. Ni har inte kunnat angripa detta därför har varenda respons nästan helt utan undantag varit mer eller mindre nedsättande och innehållit argumentationsfel av en mängd olika slag riktade både mot mig och min sak.

Ingen verkar orkat eller velat höja sin arm för att ta en miniräknare och undersöka det jag visar och försöka förstå det. Ni vill av hela ert hjärta förkasta det utan att pröva det. Nej, det här är inte ett framkomligt diskussionsklimat.

Ni visar fiendskap mot mig fast jag har varit saklig och uppriktig mot er. Är ni säkra på att ni inte har antikrists ande i er?

Varför annars denna upprördhet och fiendskap när jag bara presenterar något som är av sig självt och som inte jag hittat på? De som hittar på saker kommer undan med mycket mindre kritiska och nedsättande ord.

Att jag menar att det är Gud som jag visar på, har jag motiverat med så pass många samstämmiga argument och jämförelser med hur bibeln beskriver hans väsen och hur matematiken bekräftar detta att det nu borde stå utom allt tvivel att det jag presenterar är ett bevis för Gud.

Trådens skapare är skyldig mig femtusen, men han/hon kan behålla sina pengar eller ge dem till en fattig.

Säger nån att jag hittat på något så vill jag se bevis. Är det så att det finns någon liten detalj som inte stämmer i det jag sagt i någon enstaka mening i något enstaka inlägg så är inte det ett skäl att förkasta resten. Så försök inte med det argumentationsfelet. Det genomskådar jag direkt.

Du har faktiskt inte visat någonting vettigt över huvud taget. Rent snömos alltihop. Sluta ta dig själv på så stort allvar.
Citera
2013-07-21, 21:40
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Dels har du en oändlig period som illustreras fullkomligt eftersom den är i en cirkel och går in i sig själv. Dels har vi linjerna som bestäms av ordningsföljden i stegen och som på ett naturligt sätt biter sig i svansen och illustrerar oändlighet. Två oändlighetsdimensioner finns alltså. Gränsvärdet och den interna ordningen.

Dels har de matematiska dimensionerna att alla steg i fraktionen samsas i en och samma enhet och löper i samma period, samtidigt. Sedan har vi det faktum att linjerna mellan delarna egentligen är lika långa då det logiska avståndet mellan stegen i fraktionen är lika. Detta gör att enheterna har ett djup och är tredimensionella. Hur många dimensioner är vi uppe i? Sex, sju? Det finns fler men då kommer vi till att de är Gud, Ande, liv och alltings upphov. Det finns nog fler dimensioner än vad jag ser just nu.

Du kommer bli helt lyrisk när du hör talas om komplexa tal...

Men alltså, den går bara "in i sig själv" för att du valt att ta en cirkel vars omkrets är 1 och väljer att ta fraktioner som är 1/n.

Nej, det är inte alls tre dimensioner. Det är två dimensioner då det bara finns två riktningar det kan finnas värden. Du måste använda imaginära tal för att få ett tre dimensioner i talplanet.

Bara för att det du kommer fram till stämmer överens med din uppfattning bevisar inte att gud finns. Speciellt inte när det handlar om matte. Matte är något vi kommit på för att beskriva världen och inte tvärt om. Det är inte världen som skapat matematiken.
Citera
2013-07-21, 21:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Om du nu vet vem det är.

Nu förstår jag varför det stank lite extra mycket dynga....
Citera
2013-07-21, 21:41
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du har faktiskt inte visat någonting vettigt över huvud taget. Rent snömos alltihop. Sluta ta dig själv på så stort allvar.
men.. men... 0.142857... har en oändlig decimalutveckling och Gud är oändlig ERGO GUD existerar!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in