2013-07-21, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
Jag ser formlerna och ser hur du tänker, men fortfarande ser jag ingen gudomlighet i de matimatiska bevisen du lägger fram!

Varför klippte du då bort det jag skrev om detta i den text du citerar?
Citera
2013-07-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Varför klippte du då bort det jag skrev om detta i den text du citerar?

Aha ojdå Skriver på mobilen så det blev lite fel där !
Fortfarande ingen gudomlighet!
Citera
2013-07-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel

Jag vill se gud i levande kött och blod för att gudstesen ska sägas vara bevisad, vi talar om en Herrre inte om entitethelvete, så länge gud för folk har ett namn, så är det snubben som ska fram, inte en sketen siffra. Det är grundläggande matematik, matte och logik hör ihop. Ekvationen är enkel.

Jag tror dig inte.

Jesus kom i kött och blod. Han vittnade om Fadern och om det som kom från Fadern. Han berättade om det som han själv sett och hört. Honom tror ni inte på!

Jag har inte ens berättat om vad jag sett och hört från Gud. Hade jag gjort det skulle ni förkasta det på samma sätt som ni förkastar orden från Jesus eller från vilken annan kristen som helst.

Men nu har jag bevisat matematiskt, det får stå för sig själv. Det jag visat är det jag säger att det är.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-21 kl. 18:14.
Citera
2013-07-21, 18:07
Medlem
baylifes avatar
Citera
2013-07-21, 19:36
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=skrumpelnubb|44414180]
Citat:
Jag tror dig inte.
För att du separerar logik från matte och lägger in subjektiv upplevelse och förstår inte ens att människor vilka figurerar i bibel-skrönor, kan ha varit av kött och blod, Herren omtalas som en herre , genomgående, enbart det tarvar att en herre av kött och blod utgör bevis, annars behöver man faktiskt radera hela gudstesen, i samtliga religioner.

Du behöver inte tro mig, handlar om den store herren som är så rädd och ännu inte vågar visa sig, inte på jorden, och inte med den jordiskt komna matematiken som du leker med - din matte är inte din, den är vår. För jag har också lattjat med siffror och fått tecken, och vi har några miljoner männskor till som ägnat sig åt matte... det var inte så att man hadfe beviset på pappret för den sjkull då heller, men du har och känner dig "dåligt behandlad" över att inte se ett enda hallelulja.. varifrån läste du jesus egentligen... en bibel är en bibel.. också många som läst utan att ha behövt se jesus flimra omkring, istället har de gått till nivåer där de väl mött tecknet som visat dem nästa aha-upplevelse

Citat:

Jesus kom i kött och blod. Han vittnade om Fadern och om det som kom från Fadern. Han berättade om det som han själv sett och hört. Honom tror ni inte på!
Och du är den rätte att veta att denne prominente herre inte fabulerade? Vad vet du om jesus intelligensnivå..

Var han smart så gjorde han enbart en rollover, för att få ner folk på jorden. Och lyckades. Ur det kom matematik, folk började söka kunskap.

Citat:
Jag har inte ens berättat om vad jag sett och hört från Gud. Hade jag gjort det skulle ni förkasta det på samma sätt som ni förkastar orden från Jesus eller från vilken annan kristen som helst.
Nejdå.

Citat:

Men nu har jag bevisat matematiskt, det får stå för sig själv. Det jag visat är det jag säger att det är.
Kristi brud im Knutby gillade sin roll som kristi brud.. inget hon direkt skyggade inför och pastorn var om jag nu gissar, The Jesus himself.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-07-21 kl. 19:40.
Citera
2013-07-21, 19:59
Bannlyst
Citat:
Jag tror dig inte.

Jag har fortfarande inte riktigt förstått vad det är som är så speciellt med periodiska decimalbråk?
Citera
2013-07-21, 20:15
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Jag tror dig inte.

Jesus påstås ha kommit för dryga 2000 år sedan. Jag behöver helt enkelt mer aktuella bevis. Typ att han drar ner till Syrien och stoppar allt dödande, och raderar ut alla terrorister. Jag vill se något bevisligen övernaturligt.

Jag vill INTE höra dina personliga berättelser. De kanske kan användas för att legitimera din personliga tro, men inte någon annans, då samtal med Gud oftast är enskilda. En annan anledning till att jag inte vill höra, är att man kan få liknande berättelser från Muslimer, Judar, Pastafarianer osv. Man vet helt enkelt inte vem man ska lita på.

Vad har du bevisat matematiskt? Att 7 * 1/7 = 1? Du har varken definierat eller bevisat " ett oändligt 1", och jag tror att du bara upptäckt att gränsvärden är något användbart.
Citera
2013-07-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag har fortfarande inte riktigt förstått vad det är som är så speciellt med periodiska decimalbråk?

Man kan finna fullkomliga och multidimensionella avgränsade enheter med inbyggd oändlighet och med en egen ordning samt även oändligt många olika sådana dessutom. Är det inte speciellt?

Vad är periodiska systemet i jämförelse? Med en begränsad mängd olika grundämnen varav flera har har halveringstider och som bara finns i begränsat antal.

Om vi själva består av ett begränsat antal atomer av en begränsad mängd grundämnen, har fått liv, är födda och lever en begränsad tid. Hur är då inte Gud som består av en oändlig mängd av en oändlig variation av enheter, ger liv, har alltid funnits och lever i oändlighet?

Skaparen står över skapelsen på alla sätt.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-21 kl. 20:41.
Citera
2013-07-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Jesus påstås ha kommit för dryga 2000 år sedan. Jag behöver helt enkelt mer aktuella bevis. Typ att han drar ner till Syrien och stoppar allt dödande, och raderar ut alla terrorister. Jag vill se något bevisligen övernaturligt.

Jag vill INTE höra dina personliga berättelser. De kanske kan användas för att legitimera din personliga tro, men inte någon annans, då samtal med Gud oftast är enskilda. En annan anledning till att jag inte vill höra, är att man kan få liknande berättelser från Muslimer, Judar, Pastafarianer osv. Man vet helt enkelt inte vem man ska lita på.

Vad har du bevisat matematiskt? Att 7 * 1/7 = 1? Du har varken definierat eller bevisat " ett oändligt 1", och jag tror att du bara upptäckt att gränsvärden är något användbart.

Kan vara att du har en poäng med gränsvärden men det förändrar inte att dessa enheter är eviga. linjen dessutom som definierar den interna ordningen i enheten är en oändlig trappa som inte har ett slut. Dessutom är det en flerdimensionell matematiskt entitet som är en helhet i sig själv och som bara finns utan att vara en mänsklig konstruktion. Den bestämmer själv hur den ska vara.
Citera
2013-07-21, 20:39
Bannlyst
Citat:
Man kan finna fullkomliga och multidimensionella avgränsade enheter med inbyggd oändlighet och med en egen ordning samt även oändligt många olika sådana dessutom. Är det inte speciellt?

Vad är periodiska systemet i jämförelse? Med en begränsad mängd olika grundämnen som har halveringstid och som bara finns i begränsat antal.

Om vi själva består av ett begränsat antal atomer av en begränsad mängd grundämnen, har fått liv, är födda och lever en begränsad tid. Hur är då inte Gud som består av en oändlig mängd av en oändlig variation av enheter, ger liv, har alltid funnits och lever i oändlighet?
Multidimensionella avgränsade enheter?
Skaparen står över skapelsen på alla sätt.
Vad menar du med multidimensionella avgränsade enheter, jag förstår inte riktigt?
Citera
2013-07-21, 20:44
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Kan vara att du har en poäng med gränsvärden men det förändrar inte att dessa enheter är eviga. linjen dessutom som definierar den interna ordningen i enheten är en oändlig trappa som inte har ett slut. Dessutom är det en flerdimensionell matematiskt entitet som är en helhet i sig själv och som bara finns utan att vara en mänsklig konstruktion. Den bestämmer själv hur den ska vara.
De är inte eviga! Det är en oändlig talföljd med ett ändligt värde. Eller menar du att pi, e, 1/3 osv. är oändliga?
Citera
2013-07-21, 20:47
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Vad menar du med multidimensionella avgränsade enheter, jag förstår inte riktigt?
Tror du han har läst analys?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in