[quote=skrumpelnubb|44414180]
Citat:
Jag tror dig inte.
För att du separerar logik från matte och lägger in subjektiv upplevelse och förstår inte ens att människor vilka figurerar i bibel-skrönor, kan ha varit av kött och blod, Herren omtalas som en herre , genomgående, enbart det tarvar att en herre av kött och blod utgör bevis, annars behöver man faktiskt radera hela gudstesen, i samtliga religioner.
Du behöver inte tro mig, handlar om den store herren som är så rädd och ännu inte vågar visa sig, inte på jorden, och inte med den jordiskt komna matematiken som du leker med - din matte är inte din, den är vår. För jag har också lattjat med siffror och fått tecken, och vi har några miljoner männskor till som ägnat sig åt matte... det var inte så att man hadfe beviset på pappret för den sjkull då heller, men du har och känner dig "dåligt behandlad" över att inte se ett enda hallelulja.. varifrån läste du jesus egentligen... en bibel är en bibel.. också många som läst utan att ha behövt se jesus flimra omkring, istället har de gått till nivåer där de väl mött tecknet som visat dem nästa aha-upplevelse
Citat:
Jesus kom i kött och blod. Han vittnade om Fadern och om det som kom från Fadern. Han berättade om det som han själv sett och hört. Honom tror ni inte på!
Och du är den rätte att veta att denne prominente herre inte fabulerade? Vad vet du om jesus intelligensnivå..
Var han smart så gjorde han enbart en rollover, för att få ner folk på jorden. Och lyckades.

Ur det kom matematik, folk började söka kunskap.
Citat:
Jag har inte ens berättat om vad jag sett och hört från Gud. Hade jag gjort det skulle ni förkasta det på samma sätt som ni förkastar orden från Jesus eller från vilken annan kristen som helst.
Nejdå.
Citat:
Men nu har jag bevisat matematiskt, det får stå för sig själv. Det jag visat är det jag säger att det är.
Kristi brud im Knutby gillade sin roll som kristi brud.. inget hon direkt skyggade inför och pastorn var om jag nu gissar, The Jesus himself.