2012-11-13, 15:27
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det är evolutionteorin som föreslår att dom inteligenta designerna har testats fram genom trail and error över långa perioder.. Absolut inte min åsikt för det är fantasier enligt mig..

Fantasier som ni tror på för skolorna lär ut dom..

1. Du förstår inte hur evolution fungerar.
2. Du har inte presenterat något vettigt förslag på ett alternativ till evolution.
Citera
2012-11-13, 15:32
Medlem
KungPungPats avatar
Jag har förklarat för er tidigare i tråden hur ni på egen hand kan placera tankar i andra människor huvud ..
Hade ni testat det jag skriver nångång när ni får tillfälla så skulle ni förstå det att inget sånnt kan hända om vi inte sitter ihop i nån sorts nät..

Kvantumfysik verkar handla lite om att 2 saker kan vara på olika ställen men ändå ha en kontakt..

Och allt är väl energinätet som allt är kopplat till, det som många kallat för gud som du sjäv kan se om du har kratiga mikroskop och zoomar in så kommer du se saker som liknar universum , mest tomrum men atomer och molekyler åker runt i cirklar typ..

Det här med galaxer och solsystem är lika ologiskt att föreställa sig att det skulle kunna bildas ett solsystem med hjälp av evolution.. helt perfekta planetbanor som ett stort klockverk..

Hur skulle , ärligt talat, planeterna kunna hamna på dom banorna genom evolution och naturliga "energier" i rymden? eller hur förklarar ni det ni som har avancerad kunskap från grundskolan?

Kram
Citera
2012-11-13, 15:34
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
2. Du har inte presenterat något vettigt förslag på ett alternativ till evolution.

Räknas inte "gud sa hokus-pokus"?
Citera
2012-11-13, 15:35
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Det är evolutionteorin som föreslår att dom inteligenta designerna har testats fram genom trail and error över långa perioder.. Absolut inte min åsikt för det är fantasier enligt mig..

Fantasier som ni tror på för skolorna lär ut dom..
Vilken del av fantasin tänkte du ? eller åsiktsfantasi är inte delbar?
Citera
2012-11-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
1. Du förstår inte hur evolution fungerar.

Jo istället för en hand som plötsligt beslutar sig för ett till finger, har vi en Gud som plötsligt beslutar sig för att ge ett fiskben tio nya fingrar (plus en massa annat).
Citera
2012-11-13, 15:37
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Jag har förklarat för er tidigare i tråden hur ni på egen hand kan placera tankar i andra människor huvud ..
Hade ni testat det jag skriver nångång när ni får tillfälla så skulle ni förstå det att inget sånnt kan hända om vi inte sitter ihop i nån sorts nät..

Kvantumfysik verkar handla lite om att 2 saker kan vara på olika ställen men ändå ha en kontakt..

Och allt är väl energinätet som allt är kopplat till, det som många kallat för gud som du sjäv kan se om du har kratiga mikroskop och zoomar in så kommer du se saker som liknar universum , mest tomrum men atomer och molekyler åker runt i cirklar typ..

Det här med galaxer och solsystem är lika ologiskt att föreställa sig att det skulle kunna bildas ett solsystem med hjälp av evolution.. helt perfekta planetbanor som ett stort klockverk..

Hur skulle , ärligt talat, planeterna kunna hamna på dom banorna genom evolution och naturliga "energier" i rymden? eller hur förklarar ni det ni som har avancerad kunskap från grundskolan?

Kram
Du kanske hört talas om något kallat gravitation? Samt vad gäller QE så gäller det kvantinformation, inte klassisk information.
Citera
2012-11-13, 15:39
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:

Kram

Det där var nog dagens citat!
Jag utnämner dig ödmjukt till Flashbacks minst pålästa person.

FYI: Evolutionsteorin beskriver endast arters utveckling och har inget med planeters banor att göra.
Citera
2012-11-13, 15:40
Medlem
Citat:

Åtminstone är du underhållande, KPP . Har sett många galningar här på FB men frågan är om inte du tar priset...

Men var får man köpa mikroskop som man kan se hur atomer är uppbyggda med? Jag vill absolut ha ett sånt .
Citera
2012-11-13, 15:42
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Räknas inte "gud sa hokus-pokus"?
Just ja, det tänkte jag inte på.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jo istället för en hand som plötsligt beslutar sig för ett till finger, har vi en Gud som plötsligt beslutar sig för att ge ett fiskben tio nya fingrar (plus en massa annat).

Japp, samt en gud som skapar en gud som ger fiskben tio nya fingrar. Detta kräver såklart ytterligare en gud som skapar guden som skapar guden som ger fiskben tio nya fingrar. Sedan är man illa tvungen att gå oändligt många steg innan man är färdig.
Citera
2012-11-13, 15:43
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Låt oss prata om bevisen istället..

Telefontelepati har alla upplevt eller iaf många.. Man tänker på nån man känner helt plötsligt och sen ringer mobiltelefonen och det är den människan som ploppade upp i huvudet som ringer..
Random källa: Michio Kaku: Telepathy Is Easier Than You Think http://www.youtube.com/watch?v=Fl8GvPRvikM&feature=fvwrel

Ja ovanstående har hänt mig också. Det händer alla nån gång. Rent statistiskt sett så borde det också hända alla nån gång. Men vad beror det på? För att svara på det så kan man t ex tänka på följande:

1. Ibland när det sker så ringer telefonen bara en halv sekund senare. Med andra ord så började personen att ringa mig redan INNAN jag började tänka på denne, eftersom det tar några sekunder att koppla samtalet.

2. 99,99999% av gångerna jag tänker på nån så ringer de inte

Har du hört talas om "sharpshooter fallacy"? Klart du inte har. Googla det.

Citat:
Klart det är ett bevis för att vi sitter ihop nånstans .. Har Einstein en teori på vad det är för något så kan man ju lyssna iaf.. Bara min åsikt

1. Einstein håller INTE med dig.

2. Din åsikt är inte värd något innan du vet vad du pratar om.
Citera
2012-11-13, 15:46
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Du kanske hört talas om något kallat gravitation? Samt vad gäller QE så gäller det kvantinformation, inte klassisk information.

Jag kan få ett hjul att snurra för evigt med gravitationskraft.. Så javisst jag vet vad det är..

OE?

Overeducated?
Näj näj föfan jag har bara ett öppet sinne så jag kan lyssna på fler än evolutionsteorister..
Citera
2012-11-13, 15:46
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
mmmmmmmm testa inte om det där är sannt, du skulle kunna få hjärtattack av att få reda på sanningen..

Sanningen? Du menar den där som du tror dig ha monopol på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in