Citat:
Ursprungligen postat av
skrumpelnubb
En observation. Man kan komma här med vilka galenskaper som helst och ni tar det med ro, det är bra. Men om det är något som verkligen hotar er bestämda uppfattning så blir ni mycket upprörda. Jag har inte varit otrevlig mot någon men fått många negativa omdömen i kommentarerna.
Ingen av er har kunnat komma med sakliga och sanna argument och ärliga analyser som inte bara har inriktat sig på någon detalj eller något ord för att samtidigt ignorera helheten i det som jag presenterat.
Det som jag presenterar kan stå för sig själv utan mina ord. Ni har inte kunnat angripa detta därför har varenda respons nästan helt utan undantag varit mer eller mindre nedsättande och innehållit argumentationsfel av en mängd olika slag riktade både mot mig och min sak.
Ingen verkar orkat eller velat höja sin arm för att ta en miniräknare och undersöka det jag visar och försöka förstå det. Ni vill av hela ert hjärta förkasta det utan att pröva det. Nej, det här är inte ett framkomligt diskussionsklimat.
Ni visar fiendskap mot mig fast jag har varit saklig och uppriktig mot er. Är ni säkra på att ni inte har antikrists ande i er?
Varför annars denna upprördhet och fiendskap när jag bara presenterar något som är av sig självt och som inte jag hittat på? De som hittar på saker kommer undan med mycket mindre kritiska och nedsättande ord.
Att jag menar att det är Gud som jag visar på, har jag motiverat med så pass många samstämmiga argument och jämförelser med hur bibeln beskriver hans väsen och hur matematiken bekräftar detta att det nu borde stå utom allt tvivel att det jag presenterar är ett bevis för Gud.
Trådens skapare är skyldig mig femtusen, men han/hon kan behålla sina pengar eller ge dem till en fattig.
Säger nån att jag hittat på något så vill jag se bevis. Är det så att det finns någon liten detalj som inte stämmer i det jag sagt i någon enstaka mening i något enstaka inlägg så är inte det ett skäl att förkasta resten. Så försök inte med det argumentationsfelet. Det genomskådar jag direkt.
Du har initierat argumentationsfel och faktiskt själv placerat inkorrekta samband, så länge du slänger dig med ord som bevis, får du lära dig se dig själv i spegeln och börja rannsaka vem du tar dig själv för, att säga sig vara sanningssägare, förpliktar och du drar attributet jesus... samtidigt som du centrerar det kring din person eller mot annan... sådan polemik består inte matematik av, inte heller ödmjukhet.
Både matematik och ödmjuk börjar med andra saker som inte ens ryms i en figur, ta fram räknemaskinen och räkna hur många människor som suttit med uträkningar men för den skull inte klappats medhårs... om du nu kan räkna.
Du datorsimulerar en hel del, med ödmjukhetens uträkning kan du bespara dig att se dig själv som jesus, när det ska vara sådan bortskämd ton - du fverkar inte ens förstå logik, kan vara att du matat på med för mycket simuleringsfraktioner som inte givit gehör i att du presenterat BEVIS : denna tråd diskuterar ju vad som utgör bevis och med det, särskild respekt....
Vad är så särskilt? nej... man måste kunna fortsätta se ljuset för att förstå att ett ponerat guds ljus inte flödar jämt som strålarna i kärnkraftsreaktorns turbiner.. riktigts så yttrar sig inte mänskligt korrelerad jesus gud eller vilken strof ur bibeln som helst - DU SJÄLV gav dig in i att svamla gudstes utifrån tron att t.ex ateism = okunskap.