2013-07-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBat
Kalorier in respektive ut är det som styr din deff.

Precis. Ingen diet i världen står över denna fysiska lag.

Periodisk fasta har väl fördelen att utövaren får känna sig "mätt och belönad" under ätfönstret?
samt att det är svårare att stoppa i sig lika mkt kcal under 6-8tim än under 18 tim...
Citera
2013-07-17, 23:52
Medlem
Bookhouses avatar
Tack igen för svaren.

Jag vet att det fortfarande är kalorier in och ut som gäller i slutändan med förhoppningsvis så ska jag inte kunna trycka i mig de mängder som jag gjorde innan gentemot ett 6-7 timmars fönster som nu.
Citera
2013-07-17, 23:54
Medlem
21stCenturyVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bookhouse
Tack igen för svaren.

Jag vet att det fortfarande är kalorier in och ut som gäller i slutändan med förhoppningsvis så ska jag inte kunna trycka i mig de mängder som jag gjorde innan gentemot ett 6-7 timmars fönster som nu.

Det är ett utmärkt skäl att köra periodisk fasta.
Citera
2013-07-18, 00:03
Medlem
Bookhouses avatar
Jag har även förhoppningar om att min insulin nivå ska sjunka när jag äter mer sällan och därför bör jag lättare bränna fläsk när jag tränar.

Tankar om det?
Citera
2013-07-18, 00:06
Medlem
Bookhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagad
Precis. Ingen diet i världen står över denna fysiska lag.

Periodisk fasta har väl fördelen att utövaren får känna sig "mätt och belönad" under ätfönstret?
samt att det är svårare att stoppa i sig lika mkt kcal under 6-8tim än under 18 tim...

Exakt!
Citera
2013-07-18, 00:13
Medlem
Bookhouses avatar
När jag skrev deff så menade jag helt enkelt att få mindre kroppsfett och det kan jag gärna göra genom att bygga mer muskler. Bryr mig inte om vikt. Mina fighting dagar är över.

Så om det stämmer att kroppen bjuder sig själv på lite mer growth hormon tack vare fastan och det ger bättre resultat på träningen så kommer det hjälpa mig att förlora kroppsfett. Om det nu stämmer vill säga.

Jag hoppas även att det ska stilla eller kanske mer realistiskt minska ett brutalt socker sug som är en curse from hell.
Citera
2013-07-18, 00:18
Medlem
Citat:
Jag har även förhoppningar om att min insulin nivå ska sjunka när jag äter mer sällan och därför bör jag lättare bränna fläsk när jag tränar.

Tankar om det?

Den modellen av periodisk fasta som styrketränande individer anammar tycks inte påverka insulinkänsligheten positivt.

Syftar du på de lägre insulinnivåerna under fastan kommer det inte heller leda till ökad fettförbränning sett över en lägre mätperiod. Den högre fettförbränningen under träningen kompenseras av en lägre sådan senare under dygnet.
Citera
2013-07-18, 00:46
Medlem
Bookhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21stCenturyViking
Den modellen av periodisk fasta som styrketränande individer anammar tycks inte påverka insulinkänsligheten positivt.

Syftar du på de lägre insulinnivåerna under fastan kommer det inte heller leda till ökad fettförbränning sett över en lägre mätperiod. Den högre fettförbränningen under träningen kompenseras av en lägre sådan senare under dygnet.

Viking du kommer få mig att ge upp fastan innan den ens har börjat!
Citera
2013-07-18, 00:52
Medlem
Citat:
Viking du kommer få mig att ge upp fastan innan den ens har börjat!

Det är verkligen inte min avsikt. Jag vill bara förhindra att du gör det på felaktiga grunder.
Citera
2013-07-18, 00:53
Medlem
Citat:
När jag skrev deff så menade jag helt enkelt att få mindre kroppsfett och det kan jag gärna göra genom att bygga mer muskler. Bryr mig inte om vikt. Mina fighting dagar är över.

Så om det stämmer att kroppen bjuder sig själv på lite mer growth hormon tack vare fastan och det ger bättre resultat på träningen så kommer det hjälpa mig att förlora kroppsfett. Om det nu stämmer vill säga.

Jag hoppas även att det ska stilla eller kanske mer realistiskt minska ett brutalt socker sug som är en curse from hell.

Periodisk fasta ökar frisättningen av tillväxthormon, men ökningarna är inte tillräckligt stora för att ha någon relevans, varken i avseende på muskeltillväxt eller fettförlust.

Periodisk fasta och sockersug kan jag dock inte uttala mig säkert om, men det är mycket möjligt att det kan hjälpa.
Citera
2013-07-18, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politiskt.Korrekt
Den bästa varianten är den som fungerar för dig över lång tid. Precis som Berkhan förespråkar. Tänk långsiktigt och assimilera dig i kosttänket snarare än att tvinga på dig en kostregim.

This. Har en massa polare som försökt sig på strikta dieter och alla har i slutändan gett upp. Har själv testat mig på PF och det var inte min grej då hungern aldrig gav med sig. Nu har jag lagt upp ett kostschema som jag kör mån-lör och sen på söndagen äter jag vad fan jag vill. Maten håller stor variation för varje dag vilket är extremt viktigt för mig. Krädd till er som trycker kyckling 7 dagar i veckan.

Lagar allting på söndagar som jag sedan fryser in. Försämrar smaken en aning men det sparar riktigt mycket tid och upplägget blir enklare att följa.
Citera
2013-07-18, 10:08
Medlem
Bookhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21stCenturyViking
Periodisk fasta ökar frisättningen av tillväxthormon, men ökningarna är inte tillräckligt stora för att ha någon relevans, varken i avseende på muskeltillväxt eller fettförlust.

Periodisk fasta och sockersug kan jag dock inte uttala mig säkert om, men det är mycket möjligt att det kan hjälpa.

Du har helt rätt Viking. Det är bara counter productive att ha en massa romantiska inbillningar om mirakel metoder när det kommer till att få en bra kropp. Slutar bara med att man tappar motivationen en månad in för att effekterna inte har varit vad ens lata hjärna hade fantiserat ihop. Men helt klart finns det bättre och sämre metoder. Man måste helt enkelt att acceptera att all förbättring kräver en ansträngning och precis som i andra aspekter i livet så straffar ofta genvägar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in