2013-07-16, 21:10
Medlem
Bookhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eralaek
Denna kanske hjälper lite:

http://periodiskfasta.com/wp-content/uploads/2012/08/Namnl%C3%B6st.png

Tack!

Hör gärna från folk som har egna erfarenheter eller insyn i de olika versionerna av fastan.

Personligen så tror jag 5/2 passar mig bäst då jag vill träna på morgonen med något i magen och kan då istället köra fasta på 2 vilodagar eller cardio dagar. Men resultatet jag är ute efter förutom en bra hälsa är deff.
Citera
2013-07-16, 21:13
Medlem
Bookhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eralaek
Denna kanske hjälper lite:

http://periodiskfasta.com/wp-content/uploads/2012/08/Namnl%C3%B6st.png

Tack!

Vad står "M, låg fett - M- hög fett F låg fett" för?

Hör gärna från folk som har egna erfarenheter eller insyn i de olika versionerna av fastan.

Personligen så tror jag 5/2 passar mig bäst då jag vill träna på morgonen med något i magen och kan då istället köra fasta på 2 vilodagar eller cardio dagar. Men resultatet jag är ute efter förutom en bra hälsa är deff.
Citera
2013-07-16, 21:33
Medlem
Bookhouses avatar
Jag utgår från att det står för män med hög och låg fettprocent och sen för kvinnor?
Citera
2013-07-17, 01:53
Bannlyst
Den bästa varianten är den som fungerar för dig över lång tid. Precis som Berkhan förespråkar. Tänk långsiktigt och assimilera dig i kosttänket snarare än att tvinga på dig en kostregim.
Citera
2013-07-17, 07:40
Medlem
dojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bookhouse
Vad står "M, låg fett - M- hög fett F låg fett" för?

Tror det står för Male, Female, och vilken fett procent man har.

För mig fungerar Leangains bättre än både Warrior Diet och 5/2 fasta.
Det för att Leangains passar bättre in i vardagen och håller för mig bättre i längden
Citera
2013-07-17, 12:09
Medlem
21stCenturyVikings avatar
Effektivast i vilket avseende?
Citera
2013-07-17, 12:21
Medlem
Det beror på vad du har för mål med det hela, bygga muskler? Bränna fett? Förbättra hälsan? Etc..
Citera
2013-07-17, 18:29
Medlem
Bookhouses avatar
Om ni läser inläggen så ser ni att jag löste förkortningarna och att deff var målet.

Tack för svaren. Är jätte intresserad av att höra om andras erfarenheter. Kör leg gains.

Ska försöka följa hans träningsschema i gymmet också men lägga till ett par övningar. Vill inte gå dit och lämna igen efter 20 min.

Väger 76 och har en matchvikt på 70-71. Så nu kör jag igång.
Citera
2013-07-17, 18:36
Medlem
Citat:
Om ni läser inläggen så ser ni att jag löste förkortningarna och att deff var målet.

Tack för svaren. Är jätte intresserad av att höra om andras erfarenheter. Kör leg gains.

Ska försöka följa hans träningsschema i gymmet också men lägga till ett par övningar. Vill inte gå dit och lämna igen efter 20 min.

Väger 76 och har en matchvikt på 70-71. Så nu kör jag igång.

Du överskattar periodisk fasta. Du kommer inte att få bättre resultat enbart p.g.a. du fastar. Det är även tveksamt om den versionen av periodisk fasta som styrketränande tillämpar har några hälsofördelar i praktiken.

Det enda skälet till att köra periodisk fasta är om det är något som passar en som individ eller ens vardag bättre än alternativet.
Citera
2013-07-17, 20:43
Medlem
Bookhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21stCenturyViking
Du överskattar periodisk fasta. Du kommer inte att få bättre resultat enbart p.g.a. du fastar. Det är även tveksamt om den versionen av periodisk fasta som styrketränande tillämpar har några hälsofördelar i praktiken.

Det enda skälet till att köra periodisk fasta är om det är något som passar en som individ eller ens vardag bättre än alternativet.

Det är möjligt. Jag har ganska höga förväntningar med tanke på allt jag har läst om det. Vad är det som får dig att tro eller tycka att det inte ger någon effekt?
Citera
2013-07-17, 21:23
Medlem
RedBats avatar
Citat:
Det är möjligt. Jag har ganska höga förväntningar med tanke på allt jag har läst om det. Vad är det som får dig att tro eller tycka att det inte ger någon effekt?

Kalorier in respektive ut är det som styr din deff.

Jag har kört PF nu i några månader utan några strika mönster, mestadels ätfönster mellan 12:00-20:00, har även kört 48tim fasta nån gång ibland.

Jag har fått bra resultat med min deff och muskelbyggning med PF, men det är inte fastan i sig som hjälpt mig utan jag har fått rutiner på mitt matintag och detta har hjälpt mig prestera bättre som människa i arbetslivet och i privatlivet, inget mer lågt blodsockerfall etc.

Testa på vad som passar dig bäst och kör på det sedan långsiktigt.
Citera
2013-07-17, 23:22
Medlem
Citat:

Erfarenhet samt kunskap inom näringslära och fysiologi.

Läs gärna även Redbats inlägg. När periodisk fasta hyllas beror resultaten på andra faktorer.
Senast redigerad av 21stCenturyViking 2013-07-17 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in