2013-07-16, 21:18
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Har funderat över en sak ett bra tag nu. När de byter karaktär i spelvisningsvideon dyker det upp en ruta över en karaktärs egenskaper.

Se bild -> http://i.imgur.com/6MEaVZW.png

Något liknande fanns även med i Grand Theft Auto: San Andreas där man även kunde förbättra varje egenskap, t.ex. stamina(uthållighet) genom att springa mycket. Undrar då om man kommer kunna träna upp varje karaktär så att man tillslut har maxat deras egenskaper? eller är det helt enkelt som så att varje karaktär har sina egenskaper och dessa går inte att förbättra på något vis?

Givetvis vet vi inte mer förens vi har spelat spelet. Men vad tror ni?

Känns väldigt onödigt att de skulle visa nivån på deras egenskaper om man inte kan påverka dem så mitt svar är, Ja man kommer att kunna träna upp sina egenskaper om jag får gissa.
2013-07-16, 21:29
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
För att det blir tråkigt att spränga bilar när man har sprängt 675637st

Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Det kanske inte är lika kul att gå på teater som att knulla en hora och sedan döda henne. Men att möjligheten finns är grymt kul.
Det håller jag med om. Vad jag inte håller med om är att det är kul/nödvändigt att tvinga oss som inte vill hålla på med det vi kunde hålla med i vanliga fall utanför spelet. Desto fler valmöjligheter desto bättre, desto fler tvång desto sämre.
2013-07-16, 21:29
Medlem
SmokingGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Det kanske inte är lika kul att gå på teater som att knulla en hora och sedan döda henne. Men att möjligheten finns är grymt kul.
Kunde inte sagt det bättre själv. Jag fann nöje att se Ricky Gervais med sin tillfälliga brud i IV
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Lite ny info.

De spelbara karaktärerna måste låsas upp

http://feber.se/spel/art/276912/gta_v_r_snabbare_och_intensiva/
Lär gå snabbt. Är förmodligen endast introduktionen med Michael, sedan möter vi Trevor och sist Frank.
2013-07-16, 21:40
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokingGhost
Kunde inte sagt det bättre själv. Jag fann nöje att se Ricky Gervais med sin tillfälliga brud i IV

Lär gå snabbt. Är förmodligen endast introduktionen med Michael, sedan möter vi Trevor och sist Frank.

Jag får en känsla av att det inte kommer att gå så snabbt som man vill, jag tror att man kommer att börja spela som Michael (då det i mina ögon känns som att han någonstans är huvudpersonen bland de tre karaktärerna)och få veta lite bakgrund på honom, lära känna familjen etc

Sen efter ett par uppdrag så kommer man att prata med folk som behöver folk för att genomföra ett rån och inte förrän då så tror jag att Michael kommer att söka upp Trevor och tillslut Franklin för att efter det gemensamma uppdraget så kommer det komma upp en ruta "you can now switch through the characters" eller så.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-16 kl. 22:22.
2013-07-16, 21:44
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Det håller jag med om. Vad jag inte håller med om är att det är kul/nödvändigt att tvinga oss som inte vill hålla på med det vi kunde hålla med i vanliga fall utanför spelet. Desto fler valmöjligheter desto bättre, desto fler tvång desto sämre.

Jag tycker vi använder ordet tvång fel just nu.
Spelet har en story, en story vi väljer att följa. Storyn kommer leda dig till olika uppdrag att slutföra.
Det kan vara tex spela golf, mörda någon eller krascha ett flygplan. Spelet "tvingar" oss alltså att utföra uppdrag för att ta oss vidare, oavsett vi gillar det för stunden eller inte alls.
Jag vill inte att GTA V(storyn) går ut på att direkt mörda, köra fort och spränga. Jag vill ha ett djup i karaktärerna, en variation i uppdragen. Vilket jag vet att Rockstar kommer ge oss. (Okej, jag TROR att Rockstar kommer ge oss det.)

Är storyn bra och uppdragen varierande så kommer jag tycka spelet är bra.
Att det kommer finnas mycket att göra vid sidan om mainquest råder ingen tvekan om.

Men så uppskattar jag också spel som NHL och Tiger Woods. Saker jag skulle kunna göra i det verkliga livet.
Senast redigerad av wema 2013-07-16 kl. 21:45. Anledning: ()
2013-07-16, 22:15
Medlem
SmokingGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag får en känsla av att det inte kommer att gå så snabbt som man vill, jag tror att man kommer att börja spela som Michael och få veta lite bakgrund på honom, lära känna familjen etc

Sen efter ett par uppdrag så kommer man att prata med folk som behöver folk för att genomföra ett rån och inte förrän då så tror jag att Michael kommer att söka upp Trevor och tillslut Franklin för att efter det gemensamma uppdraget så kommer det komma upp en ruta "you can now switch through the characters" eller så.
Den som lever få se
2013-07-16, 22:34
Medlem
Känner någon till om det kommer att finnas "Midnight release" runt om i Sverige i antingen Game eller Gamestop när GTA V släpps? Har för mig att varje gång ett nytt COD släpps brukar några butiker öppna under midnatt. Skulle vara roligt om det kommer att finnas samma sak för GTA V.
2013-07-16, 22:44
Medlem
markokasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesio
Känner någon till om det kommer att finnas "Midnight release" runt om i Sverige i antingen Game eller Gamestop när GTA V släpps? Har för mig att varje gång ett nytt COD släpps brukar några butiker öppna under midnatt. Skulle vara roligt om det kommer att finnas samma sak för GTA V.
Det snackades om att Webbhallen skulle ha det, nämndes några sidor bak.
2013-07-16, 23:14
Medlem
svenskvargs avatar
Gamestop kommer att ha nattöppet.

https://www.flashback.org/sp44323373
2013-07-16, 23:25
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskvarg
Gamestop kommer att ha nattöppet.

https://www.flashback.org/sp44323373
Varför kunde dom inte släppt det på en fredag istället Fan, överväger att ta ledigt den 17-18e typ...
2013-07-16, 23:43
Medlem
Strulstrutsens avatar
Lite ny info:

"We had extensive coverage for Franklin's pet dog, Chop. Now, Famitsu confirms you will be able to replace Chop's (or any other pet dog's) accessories, such as their collar. You will also want to keep your eyes out for them, though, because you can lose your pet dog."

"Wild animals will also be in the game, and you can choose to hunt them. Famitsu says there will be more than 15 animals, although it's unclear if they're referring only to wild animals or to all the animals for the entire game."

"Outside of this, each character will have a particular walk, adding to the realism, and overall animations for these will be improved. As earlier revealed in some character art, there will be an underwater mission. Trevor and Michael will get to go to this mission together, in jet skis"

Källa : http://www.gameranx.com/updates/id/16057/article/rockstar-reveals-more-information-on-gta-v-s-animals/

Kanske redan skrivits i tråden, ber om ursäkt för det isåfall.
2013-07-17, 00:07
Medlem
2 månader kvar nu! å sjukt taggad...

Vet inte om det har bekräftas en eller inte... men någon som kan svara på om man kommer kunna göra rån utanför uppdrag? Alltså att det också är en del av free roam och att man kan göra bankrån lite när man känner för det? Det hoppas jag iallafall... Jag vet att man kan göra bankrån osv på uppdrag men vore ännu roligare om man kunde göra det utanför uppdrag med

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in