2013-07-16, 20:13
Medlem
dripp-flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Dessutom vore det korkat av skaparna att inte visa de olika funktionerna i spelet genom tutorials och uppdrag.
Inget spel är perfekt, är det så svårt att inse?
ursäkta men det där är så fel, om rockstar är smarta så gör de det intressant att åka till golfbanan/göra yoga/träna genom att som någon sa tidigare, höja statsen temporärt medans man gör yoga/vinna shyssta priser om man vinner golfen tex, inte genom att tvinga folk att göra sakerna genom missions för att sedan aldrig göra dem igen.

...Men det är ju vad jag tycker bara
2013-07-16, 20:15
Medlem
acerblazerlols avatar
å herrejävlar vad många coola hopp det kommer finnas, och massor med berg att slänga sig huvudstupa nedför
2013-07-16, 20:20
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Känna mig tvingad? Man är tvingad om man vill spela vidare i spelet. De borde och kommer förhoppningsvis ha det som så att om man vill ta del av en aktivitet utanför storylinen så lär man sig det på plats. Annars är det ju fruktansvärt onödigt.

Det känns snarare som att du inte gillar att följa storyn i Gta, en sån som klickar förbi alla cutscenes bara för att få spela...

Som en person innan mig sa så är Rockstar väldigt bra på att väva in dessa aktiviteter i storyn så att det blir lockande att utöva de igen

Personligen så älskar jag att dessa aktiviteter finns tillgängliga då jag inte alltid vill springa runt och leka rövare, jag kommer åtminstone en gång att spela en hel runda golf även om det tar en timme, jag kommer förmodligen att leta efter roliga platser med vacker utsikt bara för att få sitta där och utöva yoga även om det bara är för syns skull
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-16 kl. 20:23.
2013-07-16, 20:24
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dripp-flopp
ursäkta men det där är så fel, om rockstar är smarta så gör de det intressant att åka till golfbanan/göra yoga/träna genom att som någon sa tidigare, höja statsen temporärt medans man gör yoga/vinna shyssta priser om man vinner golfen tex, inte genom att tvinga folk att göra sakerna genom missions för att sedan aldrig göra dem igen.

...Men det är ju vad jag tycker bara

Du behöver inte ursäkta dig.

Vad i det du citerar får du till att jag inte vill det du just beskriver?
Det vore jävligt kul om det finns massor av aktiviteter, som dessutom leder till att karaktären förbättras/försämras inom något område.
2013-07-16, 20:36
Medlem
dripp-flopps avatar
Citat:
Du behöver inte ursäkta dig.

Vad i det du citerar får du till att jag inte vill det du just beskriver?
Det vore jävligt kul om det finns massor av aktiviteter, som dessutom leder till att karaktären förbättras/försämras inom något område.

Det du skrev så förstod jag att du tycker att man ska bli introducerad med golf etc genom missions, vilket jag inte alls tycker, tycker det är mycket roligare och smartare utav rockstar om man får upptäcka de själv och att de ger något då det:
  • ökar upptäckarlusten otroligt mycket då man vill hitta allt roligt sido material man kan göra
  • det ökar också replay value då man annars skulle göra saken 1 gång efter att har gjort klart det tillhörande uppdraget.
2013-07-16, 20:39
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dripp-flopp
Det du skrev så förstod jag att du tycker att man ska bli introducerad med golf etc genom missions, vilket jag inte alls tycker, tycker det är mycket roligare och smartare utav rockstar om man får upptäcka de själv och att de ger något då det:
  • ökar upptäckarlusten otroligt mycket då man vill hitta allt roligt sido material man kan göra
  • det ökar också replay value då man annars skulle göra saken 1 gång efter att har gjort klart det tillhörande uppdraget.

Citat:
Så länge Rockstar väver in det snyggt i historien så spelar jag gärna 18 hål och yogar med min fru.
Så skrev jag innan.

Man behöver inte förklara ALLT genom missions såklart. Det kommer Rockstar såklart inte göra heller.
2013-07-16, 20:53
Medlem
dripp-flopps avatar
Citat:
Så skrev jag innan.

Man behöver inte förklara ALLT genom missions såklart. Det kommer Rockstar såklart inte göra heller.
okej, missförtod dig lite där alltså, men jag står fortfarande för mina argument och tycker ej att de ska klämma in alla sido activities in i uppdrag då de dödar upptäckarlusten i mitt tycke
2013-07-16, 20:58
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Då är det knappast en big deal för någon varken dig eller mig, för alla som gillar GTA.
Så länge Rockstar väver in det snyggt i historien så spelar jag gärna 18 hål och yogar med min fru.
Om jag sedan kommer att återvända till golfbanan visar sig.
Ja du gör det ja, jag låter bli. Antagligen för att om jag är sugen på att spela golf så åker jag ut till banan med klubborna. Jag vill inte göra saker jag likaväl kan göra i verkliga livet i en fantasivärld. Är man sugen på yoga så slänger man sig ner på mattan och gör lite yoga.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det känns snarare som att du inte gillar att följa storyn i Gta, en sån som klickar förbi alla cutscenes bara för att få spela...

Som en person innan mig sa så är Rockstar väldigt bra på att väva in dessa aktiviteter i storyn så att det blir lockande att utöva de igen

Personligen så älskar jag att dessa aktiviteter finns tillgängliga då jag inte alltid vill springa runt och leka rövare, jag kommer åtminstone en gång att spela en hel runda golf även om det tar en timme, jag kommer förmodligen att leta efter roliga platser med vacker utsikt bara för att få sitta där och utöva yoga även om det bara är för syns skull
Jag brukar gilla att följa handlingen visst det. Anledningen till varför jag gillar GTA och Rockstar är för att det är som att vara med i en actionrulle. Varför man väljer att kasta hästsko i RDR när man kan råna tåg och ha revolverdueller fritt från konsekvenser förvånar mig. Samma sak med GTAIV, varför åka med Roman till en usel teatershow när man kan spränga bilar, fly från polisen och krascha helikoptrar in i höghus?
2013-07-16, 21:00
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ja du gör det ja, jag låter bli. Antagligen för att om jag är sugen på att spela golf så åker jag ut till banan med klubborna. Jag vill inte göra saker jag likaväl kan göra i verkliga livet i en fantasivärld. Är man sugen på yoga så slänger man sig ner på mattan och gör lite yoga.

Jag brukar gilla att följa handlingen visst det. Anledningen till varför jag gillar GTA och Rockstar är för att det är som att vara med i en actionrulle. Varför man väljer att kasta hästsko i RDR när man kan råna tåg och ha revolverdueller fritt från konsekvenser förvånar mig. Samma sak med GTAIV, varför åka med Roman till en usel teatershow när man kan spränga bilar, fly från polisen och krascha helikoptrar in i höghus?

För att det blir tråkigt att spränga bilar när man har sprängt 675637st
2013-07-16, 21:02
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:

Det kanske inte är lika kul att gå på teater som att knulla en hora och sedan döda henne. Men att möjligheten finns är grymt kul.
2013-07-16, 21:13
Medlem
Har funderat över en sak ett bra tag nu. När de byter karaktär i spelvisningsvideon dyker det upp en ruta över en karaktärs egenskaper.

Se bild -> http://i.imgur.com/6MEaVZW.png

Något liknande fanns även med i Grand Theft Auto: San Andreas där man även kunde förbättra varje egenskap, t.ex. stamina(uthållighet) genom att springa mycket. Undrar då om man kommer kunna träna upp varje karaktär så att man tillslut har maxat deras egenskaper? eller är det helt enkelt som så att varje karaktär har sina egenskaper och dessa går inte att förbättra på något vis?

Givetvis vet vi inte mer förens vi har spelat spelet. Men vad tror ni?

Edit: Tittade lite mer på spelvisningsvideon och jag verkar ha fått svar på min fråga. Man kommer nog allt kunna förbättra karaktärernas egenskaper.
Senast redigerad av Peteq 2013-07-16 kl. 21:21.
2013-07-16, 21:17
Medlem
Lite ny info.

De spelbara karaktärerna måste låsas upp och rockstar säger att gta v blir snabbar och intensivare än föregångarna

http://feber.se/spel/art/276912/gta_v_r_snabbare_och_intensiva/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in