2013-07-16, 15:04
Medlem
Har kommit på den viktigaste ändringen de måste implementera i GTA5 för att jag inte tidvis kommer hata det.

Checkpoints i uppdrag.

Precis spelat om Lost and Damned, därefter påbörjat vanliga GTA 4.
I lost and damned är det checkpoints, i GTA 4 är det inte det. Lost and Damned var en flytande känsla rakt genom, som om man alltid var på väg frammåt, men jag vill redan spy på GTA 4 ärligt talat. Speciellt när 75% av alla gånger man misslyckas med ett uppdrag är det för någon idiotsak, som att man ramlar ner från en stege, en NPC bestämmer sig för att bli dum i huvudet, eller att man inte fattar vad man ska göra förrän det är försent.

Exempel är uppdraget i GTA 4 där man ska döda 4 fack-pampar.
Först går man ut ur playboys lägenhet, åker bil i 5 minuter, sedan åka en hiss i 1 minut, skjuta 3 pers, åka ned med hissen igen i 1 minut, sedan ska man döda en jävla massa människor.
När man blir legitimt hjälskjuten första gången för att man missat en fiende är redan då tråkigt att behöva börja om ända borta vid playboys lägenhet.
När man andra gången ramlar ner för en jävla lyftkran för att Niko inte fattar hur man greppar en stege, och på nytt får börja om utanför playboys lägenhet, köra 5 minuter, åka hiss i 1 minut, skjuta 3 pers, och hiss 1 minut för att det riktiga uppdraget ens ska börja blir man bara förbannad och stänger av skiten.
I Lost and Damned hade man i samma uppdrag fått börja antingen innan hissen eller efter hissen, eller båda.

Så jävla mycket bättre. Uppdrag kan bli mycket längre också om det är checkpoints.
Avslutar man spelet, eller väljer inte att spela om direkt när man misslyckats kan jag köpa att man får spela om från början, men spela annars är det bara skitirriterande, speciellt när det inte sällan är långa tråkiga körningar i många uppdrag.
2013-07-16, 15:46
Medlem
carlankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Va inne och bokade special edition på gamestop, men jag fattade aldrig hur mycket det kommer kosta när jag hämtar det? Betalade 50 spänn nu, och det är det enda som står på kvittot.

VA?
Betala du 50 spänn för att förhandsboka?
Vrf inte beställa från cdon?
2013-07-16, 16:24
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlanka
VA?
Betala du 50 spänn för att förhandsboka?
Vrf inte beställa från cdon?
Antar att det är en delbetalning, sen så har inte cdon special edition? Och sen är inte 50 spänn hela världen för mig
2013-07-16, 17:15
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokingGhost
Mycket av pengarna lär läggas på framtida jobb. Det kan inte vara billigt för att göra stötarna så framgångsrika som möjligt.

Ju fler möjligheter ju bättre. Ingen tvingar spelare att göra om.
Säg inte det. I rdr fick man valla kor och i GTAIV fick man köra droska.
2013-07-16, 17:18
Medlem
Wutnoshits avatar
http://www.youtube.com/watch?v=XAOUlsrmzYM

Jag går snart i taket av iver över att få spela spelet!

Hittills är Trevor min favorit (se länken de som inte gjort det redan )
2013-07-16, 17:30
Medlem
SmokingGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Säg inte det. I rdr fick man valla kor och i GTAIV fick man köra droska.
Droska? Menar du taxi? Nu blev jag förvirrad.
I alla fall, att driva in kor till gårdar var ingen sid-aktivitet utan ett uppdrag. Man kunde inte göra det när man ville.
2013-07-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit

Haha, verkar lätt vara den skönaste karaktären av vad jag sett hittills.
2013-07-16, 17:58
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokingGhost
Droska? Menar du taxi? Nu blev jag förvirrad.
I alla fall, att driva in kor till gårdar var ingen sid-aktivitet utan ett uppdrag. Man kunde inte göra det när man ville.
Droska är stockholmska för taxi ja.
Ja just det, så jag är lite smått nervös över att tvingas att yoga mig. Tänk om man spelar som Michael och hans jobbiga hustru tvingar med honom.
2013-07-16, 17:59
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:

Han är som utdragen direkt från den småländska landsbygden. Ni som varit i Småland vet vad jag pratar om.

Totalt blindgalen.
2013-07-16, 18:05
Medlem
SmokingGhosts avatar
Citat:

Måste själv säga att Michael verkar bäst. Han har mest djup. De andra verkar ytliga.
2013-07-16, 18:06
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Haha, verkar lätt vara den skönaste karaktären av vad jag sett hittills.

Trevor verkar helt klart vara den mest intressanta.

Citat:
Han är som utdragen direkt från den småländska landsbygden. Ni som varit i Småland vet vad jag pratar om.

Totalt blindgalen.

Ursäkta OT, men vadå blindgalen?
2013-07-16, 18:09
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Droska är stockholmska för taxi ja.
Ja just det, så jag är lite smått nervös över att tvingas att yoga mig. Tänk om man spelar som Michael och hans jobbiga hustru tvingar med honom.

Jag har bott i Stockholm hela mitt liv och inte fan har jag eller någon i min närhet någonsin kallat taxi för droska hahaha, så fult

OnT: Tror knappast att du kommer bli tvingad till att göra yoga en gång om dagen med din fru, förmodligen kommer du att behöva göra yoga som ett litet uppdrag i början av spelet tex med din fru bara för att bli introducerad till det och för att du ska veta hur det går till

Det kommer säkert vara samma sak med golf dvs att du någon gång under spelets gång ska spela en runda golf med en bekant eller med någon som du vill börja samarbeta med bara för att lära dig funktionerna inom golfen

Tutorials helt enkelt, du lär ju inte lida iallafall
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-16 kl. 18:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in