2013-07-13, 06:06
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Älskar BCS. Sett att folk tyckt att 2012:an varit lite för spritig och lite för mycket. Lät den ligga över ett halvår och jag tyckte den var perfekt! Min vän som inte dricker mycket öl (men ändå har lite koll) tyckte den var underbar också. Låter en lagras 2 år+ också, borde klara det bra. Önskar att jag hade köpt mer.

Jag tyckte -08an var lite spritig och väldigt för mycket när den var färsk. Drack ett par flaskor då och har en liggandes kvar som nu bara väntar på rätt tillfälle. Bör ha rundats av fint nu. Har även en -12a men den lär nog också få vänta några år till.

Synd att Goose inte fått chansen ordentligt hos Bolaget. Finns mycket gott i deras sortiment. Är väl bara BCS som tittat in sporadiskt?
Citera
2013-07-14, 04:59
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Instämmer till fullo. Timmermans fick mig att tro att kriek är äckligt när drycken i själva verket är förträfflig i vissa sammanhang. Ganska lagom att dela en flaska på två när det är varmt och skönt. Kan nog bli lite mycket av det goda gissar jag. Kriek är inget man häller i sig flaskvis till fotbollen direkt!

Timmermans Kriek var bland det äckligaste jag konsumerat i ölväg. Riktigt sliskigt, innehåller ju tillsatt socker, med en ohälsosam rödaktig färg.

Aldrig mer.
Citera
2013-07-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Timmermans Kriek var bland det äckligaste jag konsumerat i ölväg. Riktigt sliskigt, innehåller ju tillsatt socker, med en ohälsosam rödaktig färg.

Aldrig mer.

Kunde inte hålla med mer. Jag kallar den för Timmermans Kräk, för smaken som uppstår i munnen efter att man druckit är kusligt lik den obehagliga smaken som en rejäl spya också kan framkalla .
Citera
2013-07-16, 15:33
Medlem
Är det någon som fått sin beställning från BrewDog.com stoppad i tullen?

15-07-2013 11:35 Delivery Agent - SWEDEN Returned to sender
säger min tracking. Bara otur eller ny trend tro?
Citera
2013-07-16, 17:27
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dermike

ny trend? du har ingen koll på hur det faktiskt funkar med privatimport av alkohol?
Citera
2013-07-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dermike

Märkligt, varför tror du att det är tullen? Det kan ju bero på andra orsaker också.

Och när det gäller privatimport, blir det stoppat så blir man vad jag vet kontaktad av tullen och får betala alkoholskatt och nån straffavgift, att paketet skickas tillbaka är mycket märkligt.
Citera
2013-07-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Märkligt, varför tror du att det är tullen? Det kan ju bero på andra orsaker också.

Och när det gäller privatimport, blir det stoppat så blir man vad jag vet kontaktad av tullen och får betala alkoholskatt och nån straffavgift, att paketet skickas tillbaka är mycket märkligt.

Att tullen skickat tillbaka var det damen på Brewdog sa iaf. Kanske är Schenker som muppar sig...
Citera
2013-07-17, 16:01
Medlem
Fixiebikes avatar
Då blev det en flaska Omnipollo Mazarin och en Oppigåds Thurbo DIPA till helgen. Måste ju se what the fuzz is all about som man säger.
Citera
2013-07-19, 10:43
Medlem
PatrikMs avatar
Hej,

Får man fråga experterna om råd här?

Semestern väntar runt hörnet och tänkte fylla kylen med lite kvalitetsöl. Bor tråkigt nog i en mindre stad med inget vidare utbud på Systembolaget, och om jag vill beställa något är det allt som oftast minst 24 flaskor.

Till frågan:

Vilken/vilka öl bör jag beställa utan att riskera sitta med 23 flaskor som smakar sådär. Dricker mest Pale Ale/IPA. Har förstått att Omnipollo gör bra öl, kan det kanske vara något?

Tack på förhand.

/PatrikM
Citera
2013-07-19, 11:22
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikM
Hej,

Semestern väntar runt hörnet och tänkte fylla kylen med lite kvalitetsöl. Bor tråkigt nog i en mindre stad med inget vidare utbud på Systembolaget, och om jag vill beställa något är det allt som oftast minst 24 flaskor.

Till frågan:

Vilken/vilka öl bör jag beställa utan att riskera sitta med 23 flaskor som smakar sådär. Dricker mest Pale Ale/IPA. Har förstått att Omnipollo gör bra öl, kan det kanske vara något?

Tack på förhand.

/PatrikM
Omnipollo är ett jäkligt bra alternativ om du mestadels håller dig till IPA/Pale Ale. Måste du beställa 24 flaskor av precis samma sorts öl?
Citera
2013-07-19, 11:27
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikM
Hej,

Till frågan:

Tack på förhand.

/PatrikM

Det finns många sorter man kan beställa styckvis för leverans till hemmabolaget.

Kolla på https://www.systembolaget.se/
Citera
2013-07-19, 11:31
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Omnipollo är ett jäkligt bra alternativ om du mestadels håller dig till IPA/Pale Ale. Måste du beställa 24 flaskor av precis samma sorts öl?

Ska det beställas Omnipollo så är kollikravet 24 flaskor på deras Nathalius, Mazarin och Leon åtminstone.

Av de tre så rekommenderar jag Mazarin om det är Pale Ale/IPA av just Omnipollo som efterfrågas. Leon är mer åt det belgiska hållet med champagnejäst och inte lika humligt och Nathalius är otroligt besk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in