Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Läste du mitt inlägg såg du kanske att jag skrev att de gärna får sänka skatten på öl i Sverige.
Igår blev det ett par flaskor
Tjinook Tjockhult från Nynäshamns Ångbryggeri. Mycket gott och lättdrucket som äntligen hittat ut på systemet.
Okej, roligt att höra om Tjockhult. Köpte bara en sådan har inte testat den än. Varit lite besviken på Nynäshamn på senare tid. Indianviken Pale Ale smakar skitskumt (dåligt) tydligen ska det vara så. Dragets Kanal var riktigt tråkig och på gränsen till dålig. Utöver det har jag fått en Bederö Bitter som inte smakade som den skulle, tydligen ska dom haft problem med jäsningen har jag hört nåt rykte om.
Själv har jag än så länge testat Mikkeller K:rlek Vår/Sommar 2013. Väldigt god men jag tycker Höst-versionen var bättre. Denna är lite väl lättdrucken vilket säkert är meningen med tanke på årstiden och sedan saknar jag citrahumlen.
Oppigårds Browers Brown. En god öl, ganska enkel, inget speciellt. Hyfsat prisvärd
Amager Envy. Ingen höjdare, jag gillade inte Gluttony heller och denna ölen känns som en light-version av Gluttony. Bara massa beska (som känns ganska otrevlig i munnen) och noll fruktsmak. Slutsats: Som beskt vatten.