2013-07-11, 23:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshomaniac
Ja det är absolut ett alternativ, såg nu att det ligger ett stenkast från där jag ska bo. Nu har dock inte BD imponerat det senaste som de gjorde de första gångerna man drack deras öl, men de ska ha öl från andra bryggerier med eller?

Akkurat är ju omtalat så det hade varit kul att besöka, någon som vet hur fatutbudet är just nu?

Har besökt Monks i Gamla Stan en gång, mysigt ställe, rätt många udda öl har jag för mig.

Nä Bishops har jag hemma så det står jag över
Ett av mina favorithak men du får se upp så du inte får utgången, dålig (infekterad) öl . Det händer emellanåt men då går det alltid att få någonting nytt utan extra kostnad. Trevlig personal både på Porter House, Stockholm Bar, Wine Room och Whiskey Paradise (ja det är 4 barer med olika inriktning i samma byggnad).
Citera
2013-07-11, 23:46
Medlem
moshomaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ett av mina favorithak men du får se upp så du inte får utgången, dålig (infekterad) öl . Det händer emellanåt men då går det alltid att få någonting nytt utan extra kostnad. Trevlig personal både på Porter House, Stockholm Bar, Wine Room och Whiskey Paradise (ja det är 4 barer med olika inriktning i samma byggnad).

Ja det är ju synd när sånt händer :/
Å fasen är det så stort, var bara nere i källarlokalerna när jag var där. De har väl flera pubar runt om i stan med va?
Citera
2013-07-12, 00:00
Medlem
Drack en Aphrodisiaque häromdagen, riktigt trevlig! Har svårt att jämföra med andra då jag inte testat alltför många stouts under min livstid, men jag kan i alla fall påstå att den är mer bitter och har mer variation i smaken än till exempel Youngs Chocolate Stout.

http://www.ratebeer.com/beer/dieu-du-ciel-aphrodisiaque/24350/
Senast redigerad av Optimistjollen. 2013-07-12 kl. 00:04.
Citera
2013-07-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjollen.
Drack en Aphrodisiaque häromdagen, riktigt trevlig! Har svårt att jämföra med andra då jag inte testat alltför många stouts under min livstid, men jag kan i alla fall påstå att den är mer bitter och har mer variation i smaken än till exempel Youngs Chocolate Stout.

http://www.ratebeer.com/beer/dieu-du-ciel-aphrodisiaque/24350/
Jag upplever att Aphrodisiaque har en helt annan tyngd och smalexplosion än Youngs chokladstout. Gillar även vaniljtonerna i Aphrodisiaque.

På tal om Dieu du Ciel så provade jag en av deras veteöl tidigare i våras. - Rosée dHibiscus tror jag att den hette. Färgen slog mig. Ordentligt graperöd. Trevlig och syrlig veteöl som passar i dessa varma stunder.

Är det någon annan som fallit för öl från bryggeriet Goose Island?
Citera
2013-07-12, 12:49
Medlem
prewes avatar
Drack en Ballast Point Sculpin IPA på fat igår. Mycket välbalanserad och riktigt, riktigt fin.
Citera
2013-07-12, 14:58
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshomaniac
Ja det är ju synd när sånt händer :/
Å fasen är det så stort, var bara nere i källarlokalerna när jag var där. De har väl flera pubar runt om i stan med va?

Japp. Originalpuben ligger på Wallingatan. Där ligger även bryggeriet. På Sveavägen har du Monks American Bar och det finns tydligen planer på att öppna något nytt eller åtminstone ändra inriktning på någon av de befintliga pubarna..

Xingu: Absolut. Goose Island gör flera bra öl. IPA, Honkers, Matilda, Bourbon County Stout (lämpar sig väl för lagring) är bra. Har för mig att jag testat deras vanliga stout också och att jag gillade den.
Senast redigerad av Cineasten 2013-07-12 kl. 15:02.
Citera
2013-07-12, 19:09
Medlem
Jaha, firar väl antagningsbeskedet från skolorna med en Arketyp och en Brewnion.
Citera
2013-07-12, 20:51
Medlem
keften-madss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Jaha, firar väl antagningsbeskedet från skolorna med en Arketyp och en Brewnion.
Haha, samma här! Sitter och sippar på en Mikkeller Beer Geek Vanilla Shake. Väldigt speciell öl. Luktar som Kahlua och smakar fantastiskt bra! Skål på dig
Citera
2013-07-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer

Hur var Brewnion? Avverkat en del öl en hittills, lär bli fler, än så länge är favoriten Troubadour Obscura
Citera
2013-07-12, 22:13
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xingu
Jag upplever att Aphrodisiaque har en helt annan tyngd och smalexplosion än Youngs chokladstout. Gillar även vaniljtonerna i Aphrodisiaque.

På tal om Dieu du Ciel så provade jag en av deras veteöl tidigare i våras. - Rosée dHibiscus tror jag att den hette. Färgen slog mig. Ordentligt graperöd. Trevlig och syrlig veteöl som passar i dessa varma stunder.

Är det någon annan som fallit för öl från bryggeriet Goose Island?

Goose Islands IPA är en av de bättre Indian pale ales jag har druckit. Har en Bourbon County Stout liggandes på lagring, ska bli mycket spännande om den motsvarar alla bra omdömen den har fått.
Citera
2013-07-12, 23:15
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Goose Islands IPA är en av de bättre Indian pale ales jag har druckit. Har en Bourbon County Stout liggandes på lagring, ska bli mycket spännande om den motsvarar alla bra omdömen den har fått.
Älskar BCS. Sett att folk tyckt att 2012:an varit lite för spritig och lite för mycket. Lät den ligga över ett halvår och jag tyckte den var perfekt! Min vän som inte dricker mycket öl (men ändå har lite koll) tyckte den var underbar också. Låter en lagras 2 år+ också, borde klara det bra. Önskar att jag hade köpt mer.
Citera
2013-07-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Älskar BCS. Sett att folk tyckt att 2012:an varit lite för spritig och lite för mycket. Lät den ligga över ett halvår och jag tyckte den var perfekt! Min vän som inte dricker mycket öl (men ändå har lite koll) tyckte den var underbar också. Låter en lagras 2 år+ också, borde klara det bra. Önskar att jag hade köpt mer.

Jag drack en direkt när jag köpt de och tyckte den var fantastisk redan då, har två på lagring som legat i ett halvår snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in