Citat:
Ursprungligen postat av
Tristramn
Även jag var nere i Göteborg och spanade in Irkallian Oracle och Portal igår.
Irkallian Oracle var som jag väntat mig, jävligt bra. Hade gärna sett att de brände lite rökelse då det hade bidragit något enormt. Portal var väl sådär i mina ögon/öron. Man hörde inte sången bland annat.
Något man borde satsa på är att bannlysa kameror och smartphones från spelningar som dessa. En snubbe längst fram hade uppe sin jävla telefon minst fem gånger och tog närbilder på bandet. Och sen dessa jävla flickvänner som har med sina förbannade kameror och ska trängas något djävulskt för att få bra bilder. Knuffade till en av dem ett par gånger så jag hoppas att hon förstod budskapet.
Efter Portal skyndade jag mig från stället snabbt som fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackMetal
Hehe ja, såg en låt med Vomitor och flydde sedan fältet. Ibland kan usla band ändå överraska live men icke. Håller i övrigt med om kameror/smartphones. Förstör stämningen som fan.
Irkallian Oracle var mycket riktigt vassast. Skrämmande sångare med spasmer och tamburin också.
Portal var också vassa, men inte vassast.
Vomitor är ju också bra, även om de framstod som en aning missanpassade bland de maskerade galenskapsmakarna. Att ta någon bild för att visa barnbarnen tycker jag är helt ok, men bara fåna sig med kamera (och dessutom med blixt!) borde ha spöstraff som följd.
NS: Burzum - War
Död åt ZOG!