2012-03-30, 02:20
Medlem
KPN har väl gjort åtminstone ett riktigt bra album - "La Sanie...". Minns att jag tyckte "Ballade Cuntre..." var rätt okej också, trots att den allmänna åsikten verkar vara att det albumet är skit. Det nyaste albumet från förra året klarade jag inte ens av att lyssna igenom, men det kanske har sin charm det med. Får lyssna igen vid något tillfälle.

Just nu sitter jag och kör Borgne - Entraves de l'Âme. Just den här plattan påminner en del om Darkspace, vilket absolut inte är något dåligt, tvärtom så borde det finnas fler sådana här band!
http://www.youtube.com/watch?v=VlNWQfd9aWQ
Citera
2012-03-30, 02:38
Avslutad
np: Peste Noire - L'Ordure ā l'état Pur

galet album

trevligt att se I shalt Become nämnas
Citera
2012-03-30, 02:38
Medlem
grithors avatar
Appalling Spawn - Freedom, Hope and Fury (The Second Spawn)
Grym platta imo.
Citera
2012-03-30, 07:14
Medlem
Edenbelows avatar
Inleder dagen med stora mängder kaffe och DsO - Fas på hög volym. Då vaknar man fort kan jag lova.
Citera
2012-03-30, 09:57
Medlem
SadCats avatar
Hypothermia - Gråtoner

Tror deras kommande album Svenskt Vemod kommer bli riktigt jävla bra!
Citera
2012-03-30, 16:49
Medlem
loafmasters avatar
Lite Katharsis så här på morgonkvisten får en alltid att vakna till liv. Näst på tur står min gamla dammiga kopia av Death - Human.

Hur var Drudkhs nya förresten?
Citera
2012-03-30, 17:40
Medlem
8-bits avatar
Deicide - fuck your god, gillar hur dem pillat ihop dubbla rösterna. Sedan blir det Naglfar - bring out your dead. Naglfars senaste är förövrigt riktigt grym.
Citera
2012-03-30, 19:27
Medlem
ArgusEyes avatar
Har ramlat ner i funeral doom den senaste perioden, och nöter The Funeral Orchestras fullängdare. Riktigt jävla bra är den.
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Lite Katharsis så här på morgonkvisten får en alltid att vakna till liv. Näst på tur står min gamla dammiga kopia av Death - Human.

Hur var Drudkhs nya förresten?
Drudkhs nya.. trist skulle jag nog sammanfatta den, den känns ungefär lika intressant som A Handful of stars. Atmospheric, fast utan någon gripande atmosfär...
Citera
2012-03-30, 21:23
Medlem
grithors avatar
Goreaphobia - Omen of Masochism
Härlig döds.
Citera
2012-03-30, 21:38
Medlem
Losifers avatar
Först idag var det premiärlyssning av Power and Will med Mgla och det är väl en duglig debut men helt klart underlägsen alla efterföljande släpp.

NP: Mgla - Power and Will IV
Citera
2012-03-30, 21:50
Medlem
Inkapabels avatar
Super skallen av mig och lyssnar på Horns album Dominvs Umbraes.

Mörkt och ritualiskt som fan, det är väl det enda jag har att säga om skivan just nu.

Skål.
Citera
2012-03-30, 22:18
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Först idag var det premiärlyssning av Power and Will med Mgla och det är väl en duglig debut men helt klart underlägsen alla efterföljande släpp.

NP: Mgla - Power and Will IV
Lyssna på den fler gånger så kommer du snart märka vilket superbt jävla släpp det är. Underlägset det senare förvisso, som du sade, men fortfarande ett kanonsläpp i sin egen rätt. Riktig rå Norge-retro black precis som den ska framföras, riffen i första spåret är gudomliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in