2013-03-09, 23:09
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Är Napalm Death verkligen bra? Enda jag hört är Scum för en herrans massa år sedan och det lät väl ungefär som att någon körde en gräsklippare över gråsten medans en alkis med väl slitna stämband vrålar "UUHH" om och om igen helt planlöst, tyckte jag där och då. Kanske hade tyckt annorlunda idag.

Ja alltså, gillar du regelrätt Grindcore så gillar du Napalm Death helt enkelt, det är det enda jag kan säga.
Jag kom in på grindcore som 14åring, efter att ha blivit matad med (idag kallat old-school-)döds av min far. Och då var Nasum, Carcass, Napalm Death, Regurgitate och Assück, fem väldigt frekvent spelade kandidater.
ND's "Scum" är väl till hälften jävligt aggressiv HC-Punk i min mening, och den andra hälften så är det Grindcore som den ska låta tycker jag.. dvs, ett sjukligt snabbt och halvt otight blastbeat-rens till 3-4 ackord på en väldigt nedstämd gura. Folk tycker olika om grind..
Gillar du det inte, så passera bara.. grind är inget för dig. Du vill helt enkelt ha struktur.
Men skulle ändå rekommendera dig att ge både "Scum" och fantastiskt grymma "From Enslavement to obliteration" några lyssningar.
Citera
2013-03-09, 23:16
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Ja alltså, gillar du regelrätt Grindcore så gillar du Napalm Death helt enkelt, det är det enda jag kan säga.
Jag kom in på grindcore som 14åring, efter att ha blivit matad med (idag kallat old-school-)döds av min far. Och då var Nasum, Carcass, Napalm Death, Regurgitate och Assück, fem väldigt frekvent spelade kandidater.
ND's "Scum" är väl till hälften jävligt aggressiv HC-Punk i min mening, och den andra hälften så är det Grindcore som den ska låta tycker jag.. dvs, ett sjukligt snabbt och halvt otight blastbeat-rens till 3-4 ackord på en väldigt nedstämd gura. Folk tycker olika om grind..
Gillar du det inte, så passera bara.. grind är inget för dig. Du vill helt enkelt ha struktur.
Men skulle ändå rekommendera dig att ge både "Scum" och fantastiskt grymma "From Enslavement to obliteration" några lyssningar.

Jag har aldrig direkt tagit mig längre än till Carcass och Nasum i mitt grindcorelyssnande om ärligheten skall fram. Men just de två akterna tycker jag är fantastiskt bra och Nasum var ett favoritband under en lång tid. Dock misstänker jag att de två akterna skiljer sig från majoriteten av alla andra grindcoreband iom att de har urskiljbar struktur och inte är ett till synes grötigt kaosslammer utan vett och fason. Men jag har tråkigt så jag skall försöka lyssna in mig på skivorna du tipsade om inatt och återkomma med resultat.

NP: Pentagram - Vampyre Love
Citera
2013-03-09, 23:22
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Jag har aldrig direkt tagit mig längre än till Carcass och Nasum i mitt grindcorelyssnande om ärligheten skall fram. Men just de två akterna tycker jag är fantastiskt bra och Nasum var ett favoritband under en lång tid. Dock misstänker jag att de två akterna skiljer sig från majoriteten av alla andra grindcoreband iom att de har urskiljbar struktur och inte är ett till synes grötigt kaosslammer utan vett och fason. Men jag har tråkigt så jag skall försöka lyssna in mig på skivorna du tipsade om inatt och återkomma med resultat.

NP: Pentagram - Vampyre Love

Nasum är/var även för mig ett stort favoritband! Har t.om fan gaddat dom på armen.. den börjar bli riktigt grötig nu efter alla år haha.
Hursomhelst så är deras "Human 2.0" bland det absolut bästa man kan hitta inom grind. Grötig prod, korta konsekventa låtar och en jävla energi! Och det hoppas jag du håller med om?
Kolla även upp mästerliga "Effortless Regurgitation of bright Red Blood" med Regurgitate, där Peter Stjärnvind aka "Insulter of Jesus Christ" från Nifelheim, (och en del andra band som jag inte ens behöver nämna antar jag? ) sitter bakom pukorna. Det är dock goregrind och lite mer av det kaosslammer som du snackar om. Men sjukt bra sådant!
Citera
2013-03-09, 23:24
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Köpte den häromveckan på Trash Palace. Väldigt överskattat skulle jag säga tyvärr.. Fan varenda en snackar om bandet som vore det nya Ghost. Har lyssnat igenom plattan ett fåtal ggr, men kan inte för mitt liv se vart storheten i det där ligger. Simpel heavy metal retro-onani man hört ett OTAL ggr innan.. Och jag är så jävla trött på att det aldrig slutar poppa upp sådana band. Fantasilös deluxe?
Nej skräp!
Jag får hoppas att det inte är så illa i mina öron..
NP: Arckanum - Þjóbaugvittr
Citera
2013-03-09, 23:29
Medlem
UnholyGraves avatar
Och gillar man strukturerad grindcore kan man alltid lyssna på Terrorizers första skiva World Downfall. Snortight!
Citera
2013-03-09, 23:38
Medlem
Hundkatt90s avatar
Ni suger fet pung allihopa (Utom UnholyGrave)! Ta livet av er era jävla socialfall.

NP: http://www.youtube.com/watch?v=yQOkmHqBTGI

"I'm Throwing up on my self dog, I'm Nietzsche hoe"
Citera
2013-03-10, 01:01
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnholyGrave
Och gillar man strukturerad grindcore kan man alltid lyssna på Terrorizers första skiva World Downfall. Snortight!

Om man gillar grindcore så har man för allt i helvetet inte missat den plattan heller. Helt klart en av de bästa skivor som finns att tillgå. En klassiker lika klassisk som Altars of Madness..
Bland det bästa skivor som finns och ni som säger emot.. herrefan.. håll er bara borta ifrån tråden för ni kommer bli evigt mobbade så fort ni postar något ändå.
Citera
2013-03-10, 01:04
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Nasum är/var även för mig ett stort favoritband! Har t.om fan gaddat dom på armen.. den börjar bli riktigt grötig nu efter alla år haha.
Hursomhelst så är deras "Human 2.0" bland det absolut bästa man kan hitta inom grind. Grötig prod, korta konsekventa låtar och en jävla energi! Och det hoppas jag du håller med om?
Kolla även upp mästerliga "Effortless Regurgitation of bright Red Blood" med Regurgitate, där Peter Stjärnvind aka "Insulter of Jesus Christ" från Nifelheim, (och en del andra band som jag inte ens behöver nämna antar jag? ) sitter bakom pukorna. Det är dock goregrind och lite mer av det kaosslammer som du snackar om. Men sjukt bra sådant!

Grötiga tatueringar är ju det charmigaste som finns! Min favorit bland Nasums släpp är nog tveklöst Shift. Men visst håller allt deras material en väldigt hög klass. Väldigt tråkigt att kepssångaren stupade i striden mot Poseidon. Får bli att kolla upp ditt tips. Kan inte tänka mig att det är annat än bäst när en person med ett sådant CV som Stjärnvind har är inblandad!

Har lyssnat in mig en del på Scum nu, och det var inte alls som jag mindes. Inte som den ljud av oförståeligt brunt ljud jag förväntade mig utan stundvis väldigt.. svängigt (?) ösröjande. Det här kommer nog bli ett band jag fördjupar mig ordentligt i den närmaste framtiden. Även om det inte helt föll mig i smaken (speciellt sången avskydde jag) så finns det en hel del potential och positiva aspekter jag gärna sjunker in i.

NP: Griftegård - Charles Taze Russell
Citera
2013-03-10, 01:22
Medlem
UnholyGraves avatar
Citat:
Om man gillar grindcore så har man för allt i helvetet inte missat den plattan heller. Helt klart en av de bästa skivor som finns att tillgå. En klassiker lika klassisk som Altars of Madness..
Bland det bästa skivor som finns och ni som säger emot.. herrefan.. håll er bara borta ifrån tråden för ni kommer bli evigt mobbade så fort ni postar något ändå.

Grindcorens "giganter" här då:

Scum, Horrified och World Downfall.
Citera
2013-03-10, 03:02
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Vafan är fel på 87 då? Jag är född då.. Men hade personligen turen att ha en vettig far att växa upp med som präntade in rätt musik i huvudet på mig från spädbarnsben..
Därav kan även jag hävda, att hur gammal du än är.. så hör du inte hit. Och din avatar är ju bara patetisk.

Inget fel på 1987 förutom att du kom till världen!

Min avatar är guld.
Citera
2013-03-10, 11:53
Medlem
Spelade Dragged Into Sunlight - Widowmaker igår, totalt kompromisslös.. Så krossande elak och bjuder på ett kompakt mörker till ljudbild. Men, den plattan passar nog fan bättre i Doom tråden då den var just långsam, sludgeig och mer åt det hållet.

Den genomlyssningen fick mig dock jävligt sugen på spisa debuten igen som defenitivt (trots vissa subtila dragningar mot doom/sludge) platsar bättre här. Älskar detta!! Låtarna, hatet, den perfekta produktionen..(Billy Anderson, come on..)

En krossande elak debut, varken renodlad döds och absolut inte black.. Men någonting däremellan.. Med det elakaste från doom myllan och det smutsigaste från sludge träsket med i gröten..

Men framförallt ett eget sound och en egen stil..

Np: Dragged Into Sunlight - Hatred For Mankind

Kolla även upp senaste given Widowmaker.. Än mer kompromisslös milt uttryckt.
Senast redigerad av yxan 2013-03-10 kl. 11:58.
Citera
2013-03-10, 12:02
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
En krossande elak debut, varken renodlad döds och absolut inte black.. Men någonting däremellan.. Med det elakaste från doom myllan och det smutsigaste från sludge träsket med i gröten...
Då hänvisar jag dig till tråden "Vad för elakt från doom-myllan eller smutsigt från sludge-träsket i gröten lyssnar du på just nu?"

http://www.myinstants.com/instant/fuck-you/

NP: KTHRSS - Kross Fyre

Nej förresten, nu blir det Bastard Priest-demon. Gillar den mer än fullängdarna. Den är obligatorisk, så get in the fucking line era ledbrutna husfruar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in