2020-12-18, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Jag såg att det skrivits i tråden tidigare om detta i och för sig, men Naturkraft av Horn är bland det bästa jag har hört på länge.

https://www.youtube.com/watch?v=z-tAo9rpZ14

Gott att nån mer uppskattar Horn! Efter Naturkraft blev han dock cp i huvet och alla senare plattor är olyssningsbar hopp och tjim-lågstadiemusik.
Citera
2020-12-23, 12:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Hittade nyss det här bandet från Storbritannien. Tycker det är ganska ovanligt med Black Metal band därifrån.
Frosten - With Sigils and Infernal Signs
https://www.youtube.com/watch?v=SASw4duLx2Y
Citera
2020-12-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Hittade nyss det här bandet från Storbritannien. Tycker det är ganska ovanligt med Black Metal band därifrån.
Frosten - With Sigils and Infernal Signs
https://www.youtube.com/watch?v=SASw4duLx2Y

Det är det. Den brittiska och irländska BM-scenen är nog sämst i hela Europa. Ska tydligen finnas en dokumentär om brittisk black metal, som jag av princip vägrar se.
Citera
2020-12-23, 22:03
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det är det. Den brittiska och irländska BM-scenen är nog sämst i hela Europa. Ska tydligen finnas en dokumentär om brittisk black metal, som jag av princip vägrar se.

Rebirth of Nefast - Irland

Ethereal shroud- England

Två sjukt bra musikaliska projekt. Men utöver det finns det inte mycket bra black från de brittiska öarna.

Lyssnar nu på Fluisteraars - Bloem, och jävlar vad den skivan växt. Hade lite svårt för den i början men nu fattar jag och dyrkar. Ska också kolla in deras övriga diskografi!
Citera
2020-12-24, 21:07
Medlem
Glantons avatar
På julafton bör var och en lyssna på nya Abigor-plattan Totschläger (A saintslayers songbook). Maken till dominant, komplex och originell platta var det längesedan jag hörde.
Här och nu känns det som deras bästa släpp sen Opus IV.
Citera
2020-12-25, 03:35
Medlem
gato12s avatar
The Ruins of Beverast nya var ju ...rätt så catchy

https://www.youtube.com/watch?v=46Kpo7-QzFo
Citera
2020-12-25, 17:50
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Nästan dagsfärsk release av Digerdöden.

Digerdöden - Genom Dödens Svarta Törst

Hoppas fan att Folkstorm samt I Nordisk Vredeslusta med Gnipahålan släpps snart, samt det nya med Trolldom..
Citera
2020-12-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
The Ruins of Beverast nya var ju ...rätt så catchy

https://www.youtube.com/watch?v=46Kpo7-QzFo

Ett jävla otyg är det, hålla på och släppa låtar innan releasedatum. Och vad är ens poängen för ett band som RoB att göra det? Den låten säger ingenting om plattan, men kan säkert passa in jättebra. Eller jättedåligt. Vi är väl för Helvete inga 11-åringar här som sitter och gör playlists med favvohitsen. Vi riktiga skallar behöver en hel platta eller inget alls!

Såg att det pratades lite brittisk Black Metal och ni glömde nämna Lyrinx. Nihilistic Purity är förbannat bra. Måste vara bland det mest depressiva man hört i BM-väg.
Citera
2020-12-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Rebirth of Nefast - Irland

Ethereal shroud- England

Två sjukt bra musikaliska projekt. Men utöver det finns det inte mycket bra black från de brittiska öarna.

Lyssnar nu på Fluisteraars - Bloem, och jävlar vad den skivan växt. Hade lite svårt för den i början men nu fattar jag och dyrkar. Ska också kolla in deras övriga diskografi!

Jag säger inte emot dig, men det säger en hel del när man inte kan rabbla upp fler. Det är nästan tragiskt att länder som Spanien och delar av forna Jugoslavien har fler bra BM-band än de brittiska öarna. Det verkar som att om man har engelska som modersmål blir man plötsligt oförmögen att lira BM.
Citera
2020-12-26, 16:23
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Nästan dagsfärsk release av Digerdöden.

Digerdöden - Genom Dödens Svarta Törst

Hoppas fan att Folkstorm samt I Nordisk Vredeslusta med Gnipahålan släpps snart, samt det nya med Trolldom..

Jahaja.

Seriöst nu:
Snubben borde fan lägga ner allt utom Bekëth Nexëhmü, Musmahhu och Azelisassath. Tre projekt med olika identitet där en hel del grym musik släppts. Inte för att övriga ”band” egentligen är kassa, snarare så blir det bara en jävla inflation av allt.
Jag skulle fatta om ett band var pop, ett band var trance, ett annat country osv. Men att ha 78 band med olika typer av BM blir för mig bara knepigt.

Nu spelas inte The ruins of beverast teasern för den vågar jag fan inte ens lyssna på än. Är skadad av de halvslappa split-skivorna han släppt på sistone.
Tur att Abigor existerar och levererar i alla fall.
Citera
2020-12-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Jahaja.

Seriöst nu:
Snubben borde fan lägga ner allt utom Bekëth Nexëhmü, Musmahhu och Azelisassath. Tre projekt med olika identitet där en hel del grym musik släppts. Inte för att övriga ”band” egentligen är kassa, snarare så blir det bara en jävla inflation av allt.
Jag skulle fatta om ett band var pop, ett band var trance, ett annat country osv. Men att ha 78 band med olika typer av BM blir för mig bara knepigt.

Problemet är väl egentligen att allt är så jävla halvdant. Det är varken bra eller dåligt, men känns onödigt. Har man lyssnat på BM sedan 90-talet är det svårt att inte gäspa.
Citera
2020-12-26, 17:22
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Problemet är väl egentligen att allt är så jävla halvdant. Det är varken bra eller dåligt, men känns onödigt. Har man lyssnat på BM sedan 90-talet är det svårt att inte gäspa.

Stämmer fanimej.
Tar man bort de tre ”banden” jag nämnde känns det bara onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in