2013-07-14, 15:17
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamanatsi
Tror ni man bör boka spelet för att få det på releasedagen?
Det kan ju inte skada att förboka det - särskilt om man nu faktiskt är ute efter att ha spelet på release-dagen.

När Guild Wars 2 släpptes var det slutsålt i ~1½ vecka i hela Sverige innan man började få in det på lager igen.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Svårt att säga då vi egentligen har fått väldigt lite information om storyn i sin helhet, det enda vi vet är det kommer att fokusera mycket på "heists" dvs inbrott/rån av stora mått samt möjligen kidnappning (tänker främst på delen där Michael firar ner sig från ett tak).

Storyn kommer ju att vara uppdelad på tre karaktärer också:

Trevor är som sagt lite galen så där kommer vi nog få göra ganska mycket galna och roliga uppdrag

Franklin kanske kommer att fokusera sig på bilar och sno dessa för att sälja vidare.

Michael är ju hjärnan bakom stötarna och vad vi kan förvänta oss från honom utanför uppdragen där man samarbetar vet jag faktiskt inte, droghandel?
Nu är det förvisso inte bekräftat, men som jag har uppfattat det har vi att förvänta oss;
-Trevor: Droghandel & utpressning. Jagad av gäng som också sysslar med droghandel. Vill återgå till att råna banker m.m. p.g.a. bristande ekonomi.
-Franklin: Utpressning, lånehaj & bilinkrävning. Försöker komma bort från droger och tillhörande människor, och vill starta eget.
-Michael: Samarbete med FIB, jagad av personer som är ute efter hämnd & familjerelaterade problem. Vill återgå till att det kriminella livet igen p.g.a. bristande ekonomi och tristess.
Senast redigerad av PUSClFER 2013-07-14 kl. 15:32.
2013-07-14, 16:42
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Motorsåg är verkligen något jag hoppas kommer komma tillbaka som vapen, Trevor springandes efter tjuvar med motorsågen i högsta hugg efter att de försökt göra inbrott i hans husvagn
Haha näe men man kan ju drömma.
Han ska även enbart ha "tighty whities" och kängor på sig.
2013-07-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Precis så tycker jag också, jag vill ha möjligheten att kunna plocka upp typ en tegelsten och använda som vapen. Jag hoppas fortfarande att det kommer ett vapen museum som någon tidning skrev för ett par år sen. Hade varit as roligt att plocka upp en yxa eller ett svärd och knata omkring med. Fanns ju Katana i SA och Vice City har jag för mig.

I föregångaren kunde man plocka upp småobjekt som tegelstenar och glasflaskor. Tror dock man endast kunde slänga iväg, och inte slåss med dem. Inte helt säker.

Ja, olika typer av museum hade varit riktigt häftigt. Bilmuseum med gamla, sällsynta bilar eller ett vapenmuseum med forntida vapen. Ja tack!

Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Du har iofs rätt i att det saknas mycket roliga vapen från de gamla spelen som, speciellt melee-vapen som katana och motorsåg eller möjligheten att springa runt med något så primitivt som en hammare.

Motorsågen var helt underbar vad jag minns. Hoppas den kommer tillbaka.

Något jag ofta saknar är pilbåge, alternativt armborst. Hade nog varit skoj att jaga rådjur med om inte annat.
2013-07-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Det faktum att hårdvaran är så pass gammal kan nog bidra till att storyn och spelkänslan blir riktigt bra.
Det är ju där det finns störst potential till förbättringar.
Vad har hårdvara med handling och spelkänsla att göra?
2013-07-14, 18:37
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Precis så tycker jag också, jag vill ha möjligheten att kunna plocka upp typ en tegelsten och använda som vapen. Jag hoppas fortfarande att det kommer ett vapen museum som någon tidning skrev för ett par år sen. Hade varit as roligt att plocka upp en yxa eller ett svärd och knata omkring med. Fanns ju Katana i SA och Vice City har jag för mig.
Möjligheten att plocka upp en tegelsten och kasta på folk fanns ju i IV, man kunde även kasta muggar och glas och kanske något mer.

Edit: Googlade lite + testade själv nu, och det går att ta upp Cigg från backen där ngn har rökt, man kunde även kasta ciggen på folk

heh, det gick att knuffa en person så han tappade mobilen så man kunde ta upp den sen, detta visste ni inte=]
En stor jäkla systemkamera kunde man också kasta..
Senast redigerad av Swe1227 2013-07-14 kl. 19:11.
2013-07-14, 18:44
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Möjligheten att plocka upp en tegelsten och kasta på folk fanns ju i IV, man kunde även kasta muggar och glas och kanske något mer.

Men att använda dom som vapen, typ slå folk med en tegelsten i ansiktet osv.
2013-07-14, 19:25
Medlem
Hoppas dom lägger in manhunt mekaniken (som rockstar också gjorde)
Där kan man avrätta folk olika grovt beroende på vad man har för vapen tex kväva med en plastpåse, hugga av huvudet med machete etc etc med detaljerad grafik.

Lite som i "the last of us" nu.
2013-07-14, 19:52
Medlem
Citat:
Men att använda dom som vapen, typ slå folk med en tegelsten i ansiktet osv.

Man kunde kasta ganska mycket saker cigg pappersbollar Big Mac packning typ och några andra i Dr2 kan man ju ta vad som helst och döda zombies med skulle va ganska soft att kunna göra så med visa saker iaf
2013-07-14, 20:23
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamanatsi
Tror ni man bör boka spelet för att få det på releasedagen?

Nja, det borde vara lugnt. Men om du inte känner för att chansa så kanske du borde boka det. Jag chansar, som alltid.
2013-07-14, 21:32
Medlem
Wutnoshits avatar
Verkar jävligt grymt!

Ser verkligen fram emot att spela med Trevor och Michael, jag leker lite med tanken på att göra Trevor till en välklädd överklass med stort hus/stor lägenhet och Michael till Trailerpark-redneckgangster...bara för att skoja till det lite :P
2013-07-14, 21:44
Medlem
markokasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
För er som undrar så var GTA IV slutsålt på releasen på min lokala spelbutik. Att inte förhandsboka måste ju klassas som idioti.
Jo man är ju bra sugen på att förhandsboka, men frågan är ju bara vart.
Siba? Elgiganten? Webbhallen? Mediamarkt? Osv. Man vill ju gärna ha det på release, men det är väl så att man oftast får hämta det i butik?
2013-07-14, 21:51
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markokask
Jo man är ju bra sugen på att förhandsboka, men frågan är ju bara vart.
Siba? Elgiganten? Webbhallen? Mediamarkt? Osv. Man vill ju gärna ha det på release, men det är väl så att man oftast får hämta det i butik?

CDON, Elgiganten eller Webhallen brukar jag boka ifrån, aldrig strulat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in