2013-07-14, 13:07
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Precis så tycker jag också, jag vill ha möjligheten att kunna plocka upp typ en tegelsten och använda som vapen. Jag hoppas fortfarande att det kommer ett vapen museum som någon tidning skrev för ett par år sen. Hade varit as roligt att plocka upp en yxa eller ett svärd och knata omkring med. Fanns ju Katana i SA och Vice City har jag för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Du har iofs rätt i att det saknas mycket roliga vapen från de gamla spelen som, speciellt melee-vapen som katana och motorsåg eller möjligheten att springa runt med något så primitivt som en hammare.

Motorsåg är verkligen något jag hoppas kommer komma tillbaka som vapen, Trevor springandes efter tjuvar med motorsågen i högsta hugg efter att de försökt göra inbrott i hans husvagn
Haha näe men man kan ju drömma.

Yxa skulle också vara riktigt kul, och precis som sagt ovan så skulle det vara kul om man kunde använda sin omgivning mer, man tar tex sönder en liten vägskylt och därefter kan man använda ett av metallrören som vapen eller nåt i den stilen, jag hoppas bara att det inte är alltför mycket fokus på skjutvapen så att melee-vapnen hamnar i skymundan
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-14 kl. 13:15.
2013-07-14, 13:17
Medlem
Albozs avatar
Kommer det gå att förstöra omgivningen mer? Med tanke på att den senaste Gameplay-trailern visade hur dom kör in på en värdetransports-lastbil från sidan så att den välter och glider in i den där tegelmuren som rasar samman?

Man kan ju bara spekulera kring detta, men det vore skoj med en liten "fysisk" uppdatering, ay?
2013-07-14, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det verkar dock vara en väldigt stor skillnad på gameplay-trailern och de screenshots vi har fått se, så många kan säkert bli ganska besvikna p.g.a. att de inte noterat skillnaden, och förväntar sig därför "Screenshot-kvalité" i spelet den 17:e september.

http://imgur.com/a/W3TZO
Jag förväntar mig samma grafik som i GTA IV. Något annat vore naivt då hårdvaran är densamma.
2013-07-14, 13:29
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Kommer det gå att förstöra omgivningen mer? Med tanke på att den senaste Gameplay-trailern visade hur dom kör in på en värdetransports-lastbil från sidan så att den välter och glider in i den där tegelmuren som rasar samman?

Man kan ju bara spekulera kring detta, men det vore skoj med en liten "fysisk" uppdatering, ay?

Det har ju sagts i intervjuer att man kommer att kunna förstöra sin omgivning bra mycket mer än tidigare men som sagt, det enda vi har fått se hittills är den där tegelmuren samt en bit av en vägg när de spränger ett valv

Personligen så tror jag bara att det kommer att vara småsaker som kommer att gå att förstöra så som just murar, skyltar, skjul, mindre träd etc, byggnader kommer nog inte att gå att förstöra mer än att det blir ett märke på en vägg eller liknande precis som innan.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-14 kl. 13:49.
2013-07-14, 13:30
Medlem
Va tror ni om storyn? Kommer den vara lik den i GTA 4, alltså ganska allvarlig och seriös eller mer flippad som den är i GTA SA
2013-07-14, 13:36
Medlem
LGDs avatar
Man hade ju gärna velat se lite sköna inslag med i spelet i form missfoster som strosar runt i GTA-världen. T.ex. någon Jason Vorhees-liknande historia. Eller lite lägereldar intill vattendrag som ligger utspridda runtom i landsortsmiljön, med intet ont anande människor som campar. För att sedan komma och bryta deras gemytliga samkväm som Trevor med en fet jävla slaktarkniv i näven. Det hade varit en syn det.

Taggad som få, nu bara 65 dagar kvar till spelutsläpp. Mitt liv må låta tråkigt och innehållslöst, när jag säger att detta kommer vara höjdpunkten på hela året.
2013-07-14, 13:38
Medlem
Det faktum att hårdvaran är så pass gammal kan nog bidra till att storyn och spelkänslan blir riktigt bra.
Det är ju där det finns störst potential till förbättringar.
2013-07-14, 13:40
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Va tror ni om storyn? Kommer den vara lik den i GTA 4, alltså ganska allvarlig och seriös eller mer flippad som den är i GTA SA

Svårt att säga då vi egentligen har fått väldigt lite information om storyn i sin helhet, det enda vi vet är det kommer att fokusera mycket på "heists" dvs inbrott/rån av stora mått samt möjligen kidnappning (tänker främst på delen där Michael firar ner sig från ett tak).

Storyn kommer ju att vara uppdelad på tre karaktärer också:

Trevor är som sagt lite galen så där kommer vi nog få göra ganska mycket galna och roliga uppdrag

Franklin kanske kommer att fokusera sig på bilar och sno dessa för att sälja vidare.

Michael är ju hjärnan bakom stötarna och vad vi kan förvänta oss från honom utanför uppdragen där man samarbetar vet jag faktiskt inte, droghandel?
2013-07-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Svårt att säga då vi egentligen har fått väldigt lite information om storyn i sin helhet, det enda vi vet är det kommer att fokusera mycket på "heists" dvs inbrott/rån av stora mått samt möjligen kidnappning (tänker främst på delen där Michael firar ner sig från ett tak).

Storyn kommer ju att vara uppdelad på tre karaktärer också:

Trevor är som sagt lite galen så där kommer vi nog få göra ganska mycket galna och roliga uppdrag

Franklin kanske kommer att fokusera sig på bilar och sno dessa för att sälja vidare.

Michael är ju hjärnan bakom stötarna och vad vi kan förvänta oss från honom utanför uppdragen där man samarbetar vet jag faktiskt inte, droghandel?

Rån låter jäkligt fett faktiskt Leka Heat eller the town
Michael kommer förövrigt va den roligaste karaktären att spela med tycker jag!
2013-07-14, 14:07
Medlem
Det borde väl inte vara så svårt, eller omöjligt att kunna köra co-op på 2-3 pers nu när det är tre olika karaktärer med varsin story som lite då och då knyts samman?
I alla fall om det kommer på PC så någon kan göra en GTA V mod där man kan köra co-op och välja varsin karaktär.
Det vore grymt skoj i alla fall.
2013-07-14, 15:09
Medlem
Tror ni man bör boka spelet för att få det på releasedagen?
2013-07-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamanatsi
Tror ni man bör boka spelet för att få det på releasedagen?
Förmodligen. Finns väl inget spel som det är större efterfrågan på.
Fast har man väntat i flera år så borde man ju kunna vänta någon extra dag, om så skulle bli fallet.

Jag tänker inte köpa spelet förens jag läst recensionerna.
Senast redigerad av Kaymano 2013-07-14 kl. 15:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in