2013-07-14, 11:04
Medlem
Vilka olika typer av vapen tror ni vi kommer få se? Utbudet i föregångaren var ju så otroligt dåligt, så hoppas det blir något i stil med San Andreas och Vice City.
2013-07-14, 11:10
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trubadaur
Vilka olika typer av vapen tror ni vi kommer få se? Utbudet i föregångaren var ju så otroligt dåligt, så hoppas det blir något i stil med San Andreas och Vice City.
Har du spelat dlc:na, mängder med nya, roliga vapen.
2013-07-14, 11:12
Medlem
edberg24s avatar
Citat:

Vi har sett en uppsjö av olika vapen, samt att man ska kunna modifiera vapen i V. T.ex ljuddämpare, lasersikte etc.
2013-07-14, 11:56
Medlem
Fjantors avatar
Citat:

Så länge jag får en minigun och en sexy lady vid min sida är jag nöjd...
2013-07-14, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Har du spelat dlc:na, mängder med nya, roliga vapen.

Syftade främst på spelet utan några DLC. Men nej, det har jag faktiskt inte gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Vi har sett en uppsjö av olika vapen, samt att man ska kunna modifiera vapen i V. T.ex ljuddämpare, lasersikte etc.

Gjorde en snabb google-sökning och visst har du rätt. Tänkte inte på att så pass många vapen hade blivit avslöjade. Hoppas på fler melee-vapen dock, och att man skall kunna modifiera även dessa. Eldkastare och tasers hade även varit roligt.

Att kunna plocka upp fler samt större objekt hade inte varit fel. Barstolar, pinnar, verktyg, gymutrustning etc.
2013-07-14, 12:43
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
En snabb fråga: Någon som vet om spelet kommer släppas till PC eller bara till Ps3 och Xbox 360? Testade och köra föregångaren till 360, var inte samma sak som på PC.
Nej ingen vet, men en PC version är troligt att det blir, fast efter ett bra tag efter ps3/360 realese..
2013-07-14, 12:44
Medlem
Boka inte på skitbutiken.se
Dessa jävla nötter kan inte ens leverera till releasedag, UNDVIK!!!

Förbokade hos Electroworld denna gång, de har alltid varit pålitliga för min del

Första dagen, ja vad kommer man göra? Åka runt och kolla hur allt ser ut, kanske göra nåt enstaka uppdrag. Sen skulle jag vilja ha en halvrisig bil att fräscha upp med några av alla 1000 kombinationer av styling.

Sen hade jag velat ha tag på en bil med båt och trailer påkopplad och rulla ner till sjön

Finns risk för sen första natt och ett segt huvud på jobbet dagen efter! 65 dagar kvar!!
2013-07-14, 12:49
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Syftade främst på spelet utan några DLC. Men nej, det har jag faktiskt inte gjort.

Gjorde en snabb google-sökning och visst har du rätt. Tänkte inte på att så pass många vapen hade blivit avslöjade. Hoppas på fler melee-vapen dock, och att man skall kunna modifiera även dessa. Eldkastare och tasers hade även varit roligt.

Att kunna plocka upp fler samt större objekt hade inte varit fel. Barstolar, pinnar, verktyg, gymutrustning etc.
Precis så tycker jag också, jag vill ha möjligheten att kunna plocka upp typ en tegelsten och använda som vapen. Jag hoppas fortfarande att det kommer ett vapen museum som någon tidning skrev för ett par år sen. Hade varit as roligt att plocka upp en yxa eller ett svärd och knata omkring med. Fanns ju Katana i SA och Vice City har jag för mig.
2013-07-14, 12:57
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Precis så tycker jag också, jag vill ha möjligheten att kunna plocka upp typ en tegelsten och använda som vapen. Jag hoppas fortfarande att det kommer ett vapen museum som någon tidning skrev för ett par år sen. Hade varit as roligt att plocka upp en yxa eller ett svärd och knata omkring med. Fanns ju Katana i SA och Vice City har jag för mig.

Kommer ihåg "The serrated edge" på GTA IV's tv. Hoppas det dyker upp i GTA V och att man kan ringa och faktiskt beställa grejerna de påstår sig sälja och sedan använda dessa prylar som vapen.

För de som inte vet vad jag pratar om kan ni titta här: http://www.youtube.com/watch?v=4TCHdNidsLM
Senast redigerad av MrWilson 2013-07-14 kl. 13:00.
2013-07-14, 12:59
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Du har iofs rätt i att det saknas mycket roliga vapen från de gamla spelen som, speciellt melee-vapen som katana och motorsåg eller möjligheten att springa runt med något så primitivt som en hammare.
2013-07-14, 13:01
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Du har iofs rätt i att det saknas mycket roliga vapen från de gamla spelen som, speciellt melee-vapen som katana och motorsåg eller möjligheten att springa runt med något så primitivt som en hammare.

Tror att vi kommer få se något liknande i V då IV hade en mer seriös ton under hela spelet. V känns mer flippat
2013-07-14, 13:06
Medlem
Albozs avatar
Citat:

Juste.. eftersom att du nämnde Katana och motorsåg, dessa fanns ju i Vice City/SA men inte i IV? Kanske ville Rockstar inte vara lika brutala. :/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in