2013-07-11, 13:08
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelost
För er son undrar så har jag nu fått en lapp från Posten att jag har ett rekomenderat brev att hämta ut. HUR sjukt och skumt är inte detta? Har fortfarande inte fått kontrollnumret han lovade mig. Jag har fan ingen lust att ens hämta ut, eller borde jag det? Polisen är ju ute ur bilden ändå.

Har spårat brevet, var det skickades ifrån och enligt posten så anlände brevet igår till Stockholm från utlandet.
Be Polisen hämta ut det, eller be dem följa med när du gör det? Kanske även bostadsrättsföreningen vill vara med? Prata med dem.
Citera
2013-07-11, 18:14
Medlem
softmyntets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmasen99
Dina skattepengar går nog inte till polisen på Filippinerna, jag tror de ger fan i om någon sitter där och lurar dumma svenskar.

Nej såklart inte, men däremot till svenska polisen. Det är en svensk medborgare som blivit blåst av en annan svensk. Ska man bara skita i sånt här då? Jag kanske borde flytta till Afrika och blåsa så många jag kan, eftersom inget kommer att hända?
Citera
2013-07-11, 19:04
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmyntet
Nej såklart inte, men däremot till svenska polisen. Det är en svensk medborgare som blivit blåst av en annan svensk. Ska man bara skita i sånt här då? Jag kanske borde flytta till Afrika och blåsa så många jag kan, eftersom inget kommer att hända?

Om du kan informera den lokala polisen att det sitter en utlänning som tjänar pengar på olagligheter, ser de nog till att klämma honom på så mycket de kan. Det är närmaste rättvisa du kan komma med det här.
Citera
2013-07-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Om du kan informera den lokala polisen att det sitter en utlänning som tjänar pengar på olagligheter, ser de nog till att klämma honom på så mycket de kan. Det är närmaste rättvisa du kan komma med det här.

Jag har ju gjort en anmälan men de har valt att inte gå vidare med detta så vad skulle de göra om jag berättar för dem att jag har ett rekomenderat brev från bedragaren i Asien? Säkerligen nada.
Citera
2013-07-11, 20:36
Medlem
henki420s avatar
Nu menade jag den lokala polisen i Filippinerna. Vilket kanske inte är så svårt som det låter. De talar alla engelska och är alltid sugna på att klämma åt en utländsk brottsling.
Citera
2013-07-11, 21:34
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
Kanske du kan svara på min fråga: Ska jag polisanmäla bedragaren (målvakten). Vad tycker du?

Fick ett PM där jag uppmanades att ringa GM och pressa honom på lite stålar för att inte anmäla honom. Jag tackar för det tipset men jag sysslar inte med utpressning!

Min sambo mejlade till killen som vill sälja guld för under halva marknadspriset (9 000 för 75g 24K). Enligt svaret så var det bara att skicka pengarna så skulle guldet komma. Utan tvekan är säljaren (bluffmakaren) riktigt desperat. Om han verkligen hade haft guldet så hade han ju kunnat gå in på en pantbank eller till en guldsmed och fått betydligt mer än han erbjuder mig att köpa för.

Av allt att döma så har han riktigt elaka grabbar som är ute efter honom för att han är skyldig dem pengar, det verkar i alla fall vara den mest troliga förklaringen. Egentligen är det ju jävligt synd om bluffmakaren men samtidigt är det ju oförlåtligt att han försöker blåsa folk på pengar. Samtidigt är det fullt klart han inte är någon av de vassaste knivarna i lådan.

Vad tycker ni att jag ska göra? Outa fanskapet här eller...
Annonserna på Tradera är ju borttagna och säljaren är spärrad där. De som lagt bud på annonserna har därmed kommit undan utan att någon skada skett. Men ändå känns det som om bedragaren skulle behöva få en riktig näsbränna.
Citera
2013-07-14, 17:48
Medlem
Blåst på blocket.

Hej, vettefan om jag postat i rätt kategori men testar ändå, har nyligen blivit blåst på blocket på dryga 3000sek.
Jag har namn (säkert falskt) mobilnummer och kontonummer.

Hur ska jag anmäla detta till polisen, är det kört att få tillbaka några pengar?

Kan jag göra livet surt för idioten på "laglig" väg?
Citera
2013-07-14, 17:51
Medlem
UncredeBALEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mynameistravis
Hej, vettefan om jag postat i rätt kategori men testar ändå, har nyligen blivit blåst på blocket på dryga 3000sek.
Jag har namn (säkert falskt) mobilnummer och kontonummer.

Hur ska jag anmäla detta till polisen, är det kört att få tillbaka några pengar?

Kan jag göra livet surt för idioten på "laglig" väg?

Anmäl.
Citera
2013-07-14, 17:53
Medlem
vizis avatar
är det gällande Wow annons eller något annat inom gameing so finns det inte så mycket du kan göra inom den lagliga biten.
Citera
2013-07-14, 17:55
Medlem
Det är gällande en telefon, vi kom överens via telefon och jag förde över pengar till ett privat konto.
(Idiotiskt, jag vet)
Citera
2013-07-14, 18:29
Medlem
tolchockers avatar
Anmäla bara, men mycket liten sannolikhet att de blir något av de
Citera
2013-07-14, 19:13
Medlem
nnnipzs avatar
Till nästa gång, använde ex postförskott...

Och öppna paketet innan du betalar.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in