Citat:
Ursprungligen postat av
LittleRedCap
Kanske du kan svara på min fråga: Ska jag polisanmäla bedragaren (målvakten). Vad tycker du?
Fick ett PM där jag uppmanades att ringa GM och pressa honom på lite stålar för att inte anmäla honom. Jag tackar för det tipset men jag sysslar inte med utpressning!
Min sambo mejlade till killen som vill sälja guld för under halva marknadspriset (9 000 för 75g 24K). Enligt svaret så var det bara att skicka pengarna så skulle guldet komma. Utan tvekan är säljaren (bluffmakaren) riktigt desperat. Om han verkligen hade haft guldet så hade han ju kunnat gå in på en pantbank eller till en guldsmed och fått betydligt mer än han erbjuder mig att köpa för.
Av allt att döma så har han riktigt elaka grabbar som är ute efter honom för att han är skyldig dem pengar, det verkar i alla fall vara den mest troliga förklaringen. Egentligen är det ju jävligt synd om bluffmakaren men samtidigt är det ju oförlåtligt att han försöker blåsa folk på pengar. Samtidigt är det fullt klart han inte är någon av de vassaste knivarna i lådan.
Vad tycker ni att jag ska göra? Outa fanskapet här eller...
Annonserna på Tradera är ju borttagna och säljaren är spärrad där. De som lagt bud på annonserna har därmed kommit undan utan att någon skada skett. Men ändå känns det som om bedragaren skulle behöva få en riktig näsbränna.