Citat:
Ursprungligen postat av
jultomtenbrannupp
Finns väl fortfarande läger med hundratusentals skelett, glasögon, skor och allt möjligt som offren hade på sig? skulle allt vara icensatt eller? Finns ju många vittnen som själva varit på lägren, fått såna där nummer inprentade på armen osv. Låter lite väl mycket konspirationsteori att allt är bluff. men jag tror ingenting till 100%
Jo, du har mestadels rätt i sak, Jultomten brann upp. Det finns ingen -- Ingen som jag sett till vare sig här på Flashback eller bland de publicerade revisionistiska författarna, i vart fall, och absolut ingen seriös debattör -- som påstår att inga bevakade läger (koncentrationsläger, transiteringsläger, arbetsläger, fångläger och så vidare) fanns. I dessa internerades bland andra judar, kriminella, terrorister och somliga av NS-regeringens mer prominenta politiska motståndare, under kriget även krigsfångar och utskrivna tvångsarbetare från fiendemakterna. De fick också sina personliga tillhörigheter konfiskerade, och på vissa ställen (som i Auschwitz) var det mycket riktigt kutym att de tatuerades med ett nummer. Att frisläppta fångar än idag har kvar dessa är det inget konstigt med, mer än att gamla SS-veteraner har blodgruppen tatuerad under armen:
https://en.wikipedia.org/wiki/SS_blood_group_tattoo
Konfiskerad egendom finns det också en del kvar av, utställd till allmän beskådan i det museum som ersatt det nämnda lägret; minns jag det rätt ingår det bland annat just ett par tusen skor, med mera. (Att någon större mängd skelett skulle ingå i de öppna samlingarna har jag däremot inte hört talas om, faktiskt inte ens ett enda. Så där har nog din källa misstagit sig, skulle jag tro.)
Frågan är dock vad detta innebär. Att lägren fanns och ofta var otrevliga ställen att vistas på är väl känt, likaså att det dog människor i dem (framför allt av svält och epidemiska sjukdomar, såsom tyfus), eftersom tyskarna inte kunde/ville hålla dem med tillräcklig mat och läkarvård. Och det är ju illa nog, kan man tycka. Det som kallas "Förintelsen" är ju dock något annat; med den avser man vanligen något i stil med att tyskarna medvetet, illvilligt och irrationellt bestämde sig för att mörda alla judar, framför allt med hjälp av giftgas (enligt uppgift även med bland annat ånga, elektricitet, vakuum och frätande syror, men dessa påhitt skäms de flesta "Förintelse"-profeter för idag och vill sällan kännas vid), och senare också gjorde detta mot cirka sex miljoner av dem. I allmänhet är det denna sak som kontroverserna kretsar kring -- Att folk omkom i lägren på andra sätt är som sagt alla överens om.
Och för att då återgå till ditt inlägg: Varken tatueringar eller konfiskerade skor utgör förstås någon bevisning för att judar blev systematiskt mördade med giftgas i bland annat bårhuslokalerna i Auschwitz. För att stödja detta häpnadsväckande påstående finns det faktiskt såvitt jag kan bedöma ingen som helst bevisning, vare sig teknisk eller dokumentär, utan endast en hoper obestyrkta påståenden från olika skumraskfigurer.
Med det sagt utesluter jag själv inte att judar kan ha mördats med gas, fastän då mindre systematiskt och i mycket mindre omfattning än vad "Förintelse"-ortodoxin vill hävda. Det jag påpekar är bara att det inte finns något som skulle tyda på detta förutom just vad en liten grupp människor har påstått i sina icke verifierbara utsagor. Att tyskarna förde en gediget antisemitisk politik är det bara korkat att ifrågasätta, enligt mig, likaså att denna politik i slutändan kom att skörda dödsoffer. Men jag är mer tveksamt inställd till huruvida det skall ha funnits "en tysk generalplan för att utrota hela judenheten" som vissa av mina vedersakare här på detta forum håller för visst och sant. Som jag skrev för någon sida sedan förnekade ju också efter kriget samtliga av de åtalade i den stora Nürnbergrättegången all kännedom om en sådan, även de bland dem som eljest var ytterst ångerfulla över sin "nazism" och hängivet villiga att samarbeta med åklagarna för att få sina gamla vänner och kollegor hängda (e.g., Albert Speer).
Att det inte var "sex miljoner judar" som dog i "Förintelsen" betraktar jag som nästan helt säkert, och högst sannolikt var det ett ganska mycket mindre antal. Denna siffra tycks snarare vara ett propagandistiskt judiskt påhitt, ytterst baserat på talmudisk talmystik:
http://www.heretical.com/miscella/butz1.html
http://globalfire.tv/nj/04en/religion/6million.htm
Redan l-å-å-å-ngt innan den påstådda "Förintelsen" skall ha ägt rum var också "sex miljoner judiska offer" ett standardinslag i den judisk-sionistiska pressens och propagandans snyfthistorier, som mannen bakom denna sida förtjänstfullt visar genom att med möda sammanställa ett par hundra axplock på detta tema från 1900-talets första hälft:
http://winstonsmithministryoftruth.blogspot.se/2012/02/145-references-to-6000000-jews-prior-to.html
Ytterst intressant läsning; i skolböckerna lär man sig ju inte direkt att Hitler redan innan Förenta staterna gick med i kriget hade bestämt sig för att mörda exakt sex miljoner judar . . .