2013-07-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Varför ska en polis inte få skrika? Ska de be snällt?

De ska lösa problemet på bästa sätt, att skrika är oftast en säker start på att lösa problemet på sämsta möjliga sätt.

De som saknar denna förmåga ska inte arbeta som poliser o dyl.
Citera
2013-07-13, 16:33
Medlem
mutanthorans avatar
snacka om att gå upp i hotfull ton
Vad spränger du hela GATAN MED SÄGER JAG! VAD ÄR DET FRÅGAN OM! LÄGG DIG NER LÄGG DIG NER!
BUSS PÅ! LÄGG DIG NER!

helt fel att ta i så extremt och ge 2 snabba kommandon om vad han ska göra för att sen direkt bussa hunden på och sen IGEN kräva att han ska lägga sig ner... lite svårt kanske när DIN JÄVLA HUND BITER MIG I SKREVET! bevisar bara att kvinnliga poliser inte ska vara i tjänst under lingonveckan!
Citera
2013-07-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Varför ska en polis inte få skrika? Ska de be snällt?

De ska lösa problemet på bästa tänkbara sätt. Att skrika är ett säkert sätt att försöka lösa problemet på sämsta tänkbara sätt.

De som inte klarar att lösa problem på tillfredsställande vis har ingenting att göra i ett yrke som detta. Det finns massor av korruption inom svensk polis.

Notera att denna film censurerats av andra inblandade i det svinaktiga korrupta systemet.
Citera
2013-07-13, 16:34
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Polishundar är alltid hanhundar.. det finns inget undantag från detta. Om det var det du kommenterade. Att det finns kvinnor som är poliser är ganska uppenbart..

Man skall inte posta saker som man inte har belägg för!!
Jag känner personligen till en polishund (schäfer) som heter Wilma, tror du det är en han hund?

Om du vill förkovra dig lite och bli lite bättre påläst kan du ju t.ex. bara ta och följa denna länk som jag googlade fram i all hast: http://vovve.net/Rastplatsen/display_message.asp?tid=5787486

Annars om du vill skämma ut dig kan du ju alltid ringa bängen och fråga, eller varför inte hundskolan direkt...
Citera
2013-07-13, 16:35
Medlem
Skullheads avatar
Horan skulle haft ett skott i pannan, vad fan tror hon när hundan attackerar, att man bara ska lägga sig ner och bli biten?

Ultimata vore att någon skickar en hund på henne i civilit tillstånd, snuthora
Citera
2013-07-13, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
De ska lösa problemet på bästa sätt, att skrika är oftast en säker start på att lösa problemet på sämsta möjliga sätt.

De som saknar denna förmåga ska inte arbeta som poliser o dyl.

Instämmer.

Av egen erfarenhet kan jag berätta att jag en gång hamnade i en situation, av ren okunskap, med en vårdslös och berusad människa som gjorde mig fysiskt illa. Visst var det en olycka, men jag var nästan nykter och tände till pga att han var vårdslös och att jag tyckte han var en full idiot . Så fort jag skrek märkte jag att det var fel beslut för helt plötsligt fick jag fler emot mig som hade missförstått allt. Det var två fulla personer som helt plötsligt ville slåss men jag lyckades ta mig därifrån och med ny kunskap. Jag gör inte samma misstag igen. Man måste vara lite cool ibland.

Det jag däremot tycker idag är att norrlänningen skulle ha lagt sig efter första batongslaget. Han stod och snurrade runt med jycken pga stolthet. Nu var ju kameran med men utan så hade han aldrig fått chansen som idag att få en massmedial och rättslig granskning av fallet.

Men det kanske man lätt gör som full att man kan gå på en nit pga sin egen stolthet?
Senast redigerad av RikardKostner 2013-07-13 kl. 16:42.
Citera
2013-07-13, 16:41
Medlem
Nyheter24s avatar
Om en polis säger att han ska lägga sig ner så ska han lägga sig ner.
Citera
2013-07-13, 16:42
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Det är inte en fråga om empati, super man ner sig och härjar runt så mycket som norrlänningen uppenbarligen har gjort innan kameran slogs på så får man räkna med att hamna i trubbel. Hans promilletillstånd är inget poliskvinnan behöver ta personlig hänsyn till.

Det hon däremot hade behövt göra var att bedöma situationen korrekt. Denna diskussion om att spränga saker, som han sluddrade om - givet hans promillenivå, är det att betrakta som konkreta hot? Troligtvis inte. De tre sekunder hon gav honom att lyda hennes order om att lägga sig ner - givet hans promillenivå, var det tillräckligt? Troligtvis inte. Hade han under dessa tre sekunder slängt sig ner på marken i en extremt hastig rörelse den mikrosekund han förstått budskapet (det tar tid för [i]alla[/I människor att gå från stående till liggandes), skulle poliskvinnan tolkat detta som ett tecken på samarbetsvilja eller mer som ett plötsligt offensivt anfall? Troligtvis det sistnämnda.

Hon var i egenskap av nykter tjänsteman/representant för våldsmonopolet den som skulle ha situationen under kontroll, och hon valde uppenbarligen helt fel väg att gå. Totalt kortslutning när det gäller bedömningen av situationen. Men nej, att han var full och odräglig var hans eget fel och ingen annans. Det är inget hon behövar gulla om. Hon var där för att lösa situationen på bästa sätt, men valde uppenbarligen istället det sämsta tänkbara sättet.

Att vara full tillhör det svenska folkkynnet. Kan du inte hantera fyllerister så har du absolut ingenting att göra i svensk uniform. (Om man ens ska ha ett svenskt pass det vill säga).

Tråkigt att du inte har förlikat dig med svensk kultur - men, som tur är, finns det andra länder att leva i.
Citera
2013-07-13, 16:47
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24

Det är såna som du som gjorde det möjligt för Hitler att ta och behålla makten, jävla idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24

Nja, se det så här istället...

En polis ska endast säga till en person att lägga sig ner om det är det bästa sättet att lösa problemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikardKostner
Instämmer.

Av egen erfarenhet kan jag berätta att jag en gång hamnade i en situation, av ren okunskap, med en vårdslös och berusad människa som gjorde mig fysiskt illa. Visst var det en olycka, men jag var nästan nykter och tände till pga att han var vårdslös och att jag tyckte han var en full idiot . Så fort jag skrek märkte jag att det var fel beslut för helt plötsligt fick jag fler emot mig som hade missförstått allt. Det var två fulla personer som helt plötsligt ville slåss men jag lyckades ta mig därifrån och med ny kunskap. Jag gör inte samma misstag igen. Man måste vara lite cool ibland.

Det jag däremot tycker idag är att norrlänningen skulle ha lagt sig efter första batongslaget. Han stod och snurrade runt med jycken pga stolthet. Nu var ju kameran med men utan så hade han aldrig fått chansen som idag att få en massmedial och rättslig granskning av fallet. Men det kanske man lätt gör som full att man går på en nit pga sin egen stolthet?

Jasså så det var stolthet alltså jaha

Det jag tycker är att det första batongslaget aldrig skulle utdelats överhuvudtaget.

Så hade du inte varit med om händelsen med fyllot, så hade du tyckt att det är ok att skrika.
Citera
2013-07-13, 16:48
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Hon skjöt 2 skott mot en flyende bil som träffade c-stolpen och baklyktan sen ljög hon om det här och sa att hon skjöt för att han förskte köra på henne=lögn

Om den här killen inte hade gått ner utan istället lackat lite och blivit aggressiv vilket jag ser lätt kunde ha hänt i det här läget så skulle hon ha dragit fram pistolen för att värja sig, då hade hon fått piteå drägget dödat

Inte alls långsökt

Om det nu är samma person vilket är en lågoddsare.

Tänk på alla incidenter som inte blivit filmade och som hon måste vara inblandad i...skrämmande

Har en god vän som under några år jobbade som civilanställd hos Stockholmssnuten på Kronoberg.
Attrappen är rikskänd som jubelidiot och skulle fått sparken för längesedan om hon inte vore av "det täcka könet" som alltid har skyddats av idioter som "Kapten Klänning" och C*rin G*tblad!!

Uppenbarligen TOTALT olämplig för sitt yrke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in