Citat:
Ursprungligen postat av
OgodFinally
De ska lösa problemet på bästa sätt, att skrika är oftast en säker start på att lösa problemet på sämsta möjliga sätt.
De som saknar denna förmåga ska inte arbeta som poliser o dyl.
Instämmer.
Av egen erfarenhet kan jag berätta att jag en gång hamnade i en situation, av ren okunskap, med en vårdslös och berusad människa som gjorde mig fysiskt illa. Visst var det en olycka, men jag var nästan nykter och tände till pga att han var vårdslös och att jag tyckte han var en full idiot . Så fort jag skrek märkte jag att det var fel beslut för helt plötsligt fick jag fler emot mig som hade missförstått allt. Det var två fulla personer som helt plötsligt ville slåss men jag lyckades ta mig därifrån och med ny kunskap. Jag gör inte samma misstag igen. Man måste vara lite cool ibland.
Det jag däremot tycker idag är att norrlänningen skulle ha lagt sig efter första batongslaget. Han stod och snurrade runt med jycken pga stolthet. Nu var ju kameran med men utan så hade han aldrig fått chansen som idag att få en massmedial och rättslig granskning av fallet.
Men det kanske man lätt gör som full att man kan gå på en nit pga sin egen stolthet?