2013-07-13, 02:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Polishundar är alltid hanhundar.. men poliser kan tydligen vara av båda könen. You do the math

Näe, så är det inte
Men i just detta fallet så undrar jag.
Citera
2013-07-13, 02:01
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paarthurnax
Nog finns det väl kvinnor som har psyket för att jobba som polis? Kolla bara inom vården, där man ofta måste handskas med drogpåverkade, psykiskt sjuka, aggressiva människor. Det går ju bra eller hur? Ingen som skriker om att det behövs fler män inom demensvården.

Det är inte SWAT eller FBI vi snackar om här. Det är svenska polisen. Stor del av deras arbete kan faktiskt lösas utan våld (denna situation inberäknad). Är det så att ett grovt brott har begåtts av en farlig brottsling så visst, då kan man behöva ta i med hårdhandskarna. Men då hoppas jag innerligen att man inte skickar en ensam polis att sköta saken, vare sig det är en man eller kvinna.

Vänta lite nu. Hade hon varit mannen fysiskt likvärdig, så hade hon inte känt sig så hotad som hon gjorde och framförallt inte behövt frigöra mordors eldar på en full jävla snorunge.
Citera
2013-07-13, 02:04
Medlem
Polishundar är alltid hanhundar.. det finns inget undantag från detta. Om det var det du kommenterade. Att det finns kvinnor som är poliser är ganska uppenbart..

Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Näe, så är det inte
Men i just detta fallet så undrar jag.
Citera
2013-07-13, 02:05
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
För det jag också kan se är att hon agerar helt korrekt när killen väl ligger där. Då klipper hon liksom av sitt fram till då icke korrekta beteende?

Det är helt obegripligt. Om hon nu trodde att han hade typ en handgranat i fickan, skulle hon ju ha visiterat och handfängslat honom -- eller nåt i den stilen. Jag är absolut för hårda tag av polisen när det behövs (läs: Husby), men det här är ju både löjeväckande och upprörande. Ni som menar motsatsen kan rimligen inte vara seriösa. Och frågan om kvinnliga polisers vara eller icke vara hoppas jag kan tas någon annanstans.
Citera
2013-07-13, 02:06
Medlem
Maxipower1s avatar
[quote=HarrySTruman|44294713]
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Hon kan ju knappast tvingas att ensam brottas med en man som är starkare än henne. Hon tar till de verktyg hon med laga rätt kan använda när hon möter någon starkare än henne. Hennes jobb är att gripa mannen. Han gör motstånd.

Han gjorde absolut inget som helst motstånd !!!
Citera
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Du tycker inte att du överdriver en liiiiten smula nu?

Hon skjöt 2 skott mot en flyende bil som träffade c-stolpen och baklyktan sen ljög hon om det här och sa att hon skjöt för att han förskte köra på henne=lögn

Om den här killen inte hade gått ner utan istället lackat lite och blivit aggressiv vilket jag ser lätt kunde ha hänt i det här läget så skulle hon ha dragit fram pistolen för att värja sig, då hade hon fått piteå drägget dödat

Inte alls långsökt

Om det nu är samma person vilket är en lågoddsare.

Tänk på alla incidenter som inte blivit filmade och som hon måste vara inblandad i...skrämmande
Citera
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Vänta lite nu. Hade hon varit mannen fysiskt likvärdig, så hade hon inte känt sig så hotad som hon gjorde och framförallt inte behövt frigöra mordors eldar på en full jävla snorunge.

Hur vet du att hon var hotad av hans storlek? Det står inte skrivet någonstans. Jag har aldrig sagt att denna kvinna är en bra polis, tvärtom. Kollar du mina tidigare inlägg i denna tråd ser du att jag är helt emot hennes beteende. Hon är inte lämplig för yrket.

Det jag menar är att det finns kvinnor (och män) som hade klarat av situationen, utan våld, ergo - lämpliga poliser.
Citera
2013-07-13, 02:09
Medlem
Kan dock tillägga, av min bedömning som veterinär att den här hunden är ganska ung, och verkar inte vara en erfaren polishund. Den tar det varligt och verkar be om lov att hantera den här mannen. Dock förstår jag inte riktigt vad som trigger hunden i första stund...

Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Polishundar är alltid hanhundar.. det finns inget undantag från detta. Om det var det du kommenterade. Att det finns kvinnor som är poliser är ganska uppenbart..
Citera
2013-07-13, 02:10
Medlem
En manlig polis hade väll tagit han i ena armen och sen satt på handbojor sen gått med han till bilen, alternativt bara dragit ner han satt ett knä i ryggen sen satt på handbojor. Han var inte synligt beväpnad och om man inte kan göra en sådan standard sak så är nått fel. Om kvinnor inte klarar av det måste de ha med sig en manlig polis, hur fan ska man annars göra, ha hundar som attackerar alla?
Citera
2013-07-13, 02:11
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Hon skjöt 2 skott mot en flyende bil som träffade c-stolpen och baklyktan sen ljög hon om det här och sa att hon skjöt för att han förskte köra på henne=lögn

Om den här killen inte hade gått ner utan istället lackat lite och blivit aggressiv vilket jag ser lätt kunde ha hänt i det här läget så skulle hon ha dragit fram pistolen för att värja sig, då hade hon fått piteå drägget dödat

Inte alls långsökt

Om det nu är samma person vilket är en lågoddsare.

Tänk på alla incidenter som inte blivit filmade och som hon måste vara inblandad i...skrämmande

Fast nu målar du ju upp ett hypotetiskt scenario. Du skriver att hon nästan har dödat två personer (Om vi förutsätter att det rör sig om samma person), fall nr 1 där håller jag med dig. Men här, det är ju inte i närheten av något dödligt våld om det sedan hade kunnat ta den utvecklingen det vet egentligen varken du eller jag men det är helt oväsentligt för det jag ursprungligen citerade.
Citera
2013-07-13, 02:11
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apeofspace
Så less på detta anti-vit-nonsens.
Hitler mördade miljontals vita , ni rasister och nazister är inte för "vita" rasen , ni är för er ideologi . punkt

Ehm.... Va?

Hitler mördade för det första mindre vita än de allierade.
För det andra nämnde jag aldrig hitler så jag vet inte ens vad han har med detta att göra?

Och ja, vi är för vår ideologi, vet du ens vad den går ut på?
Citera
2013-07-13, 02:12
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paarthurnax
Hur vet du att hon var hotad av hans storlek? Det står inte skrivet någonstans. Jag har aldrig sagt att denna kvinna är en bra polis, tvärtom. Kollar du mina tidigare inlägg i denna tråd ser du att jag är helt emot hennes beteende. Hon är inte lämplig för yrket.

Det jag menar är att det finns kvinnor (och män) som hade klarat av situationen, utan våld, ergo - lämpliga poliser.

Absolut. Det finns även katter som kan öppna dörrar samt låter sig spännas på med en ryggsäck. Dessa ska ändå inte anställas som piccolos. Kvinnor har inget i yrket som poliser att göra. Jag är ingen kvinnohatare eller förespråkare för ett ojämställt samhälle, tvärtom. Dock finns det begränsningar och vi ska fan inte äventyra folks hälsa för att nån jävla flata vill hävda sig. Finns tusentals andra yrken att välja bland, polis är inte ett passande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in