2013-07-13, 04:42
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Skulle vara intressant att veta hur psykologen bedömmer en.

Psykologen tittade på mitt CV och såg att jag hade jobbat på Burger King. Han frågade då i fall jag tyckte bäst om MC Donald's eller Burger King och skrattade lite. Senare frågade han vad mina föräldrar jobbade med och jag sa att jag var fosterhemsplaserad och han frågade bara varför och jag sa då att mina föräldrar inte kunde ta hand om oss när vi var små. Sen that was it. Inte liksom '' hur känner du för det att inte bo med dina föräldrar osv osv ''. Sen frågade han i fall jag hade flickvän.

Det var egentligen de enda han sa till mig, dvs inget ''seriöst''. Fick en 6a
2013-07-13, 05:04
Medlem
mrsraptorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayorn
Vilka fler ska till Enköping?

Jag ska dit! Markstrid som gäller för mig
2013-07-13, 05:08
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007

Psykologen tittade på mitt CV och såg att jag hade jobbat på Burger King. Han frågade då i fall jag tyckte bäst om MC Donald's eller Burger King och skrattade lite. Senare frågade han vad mina föräldrar jobbade med och jag sa att jag var fosterhemsplaserad och han frågade bara varför och jag sa då att mina föräldrar inte kunde ta hand om oss när vi var små. Sen that was it. Inte liksom '' hur känner du för det att inte bo med dina föräldrar osv osv ''. Sen frågade han i fall jag hade flickvän.

Godtyckligt skit.
2013-07-13, 06:18
Medlem
hauswifes avatar
Citat:

Låter oseriöst. Psykologen som pratade med mig undrade om uppväxt, skolgång, kompisgäng, familj, eget arbete, föräldrars arbete, traumatiska upplevelser som ung, drogegenskaper, hur aktiv man var på sociala medier. Ett väldigt genomgående samtal med tanke på hur lite tid per person psykologerna har.
Senast redigerad av hauswife 2013-07-13 kl. 06:21.
2013-07-13, 07:14
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hauswife
...
Tack för svaret! Hoppas GMU(+) är allt som du tänker dig
2013-07-13, 08:27
Medlem
Strand.s avatar
Citat:

Frågade mig om familj, vänner, intressen, skolgång, arbete, socialt umgänge (utöver vänner), civilstånd osv. Verkar som att man får ganska mycket frågor kring ens föräldrar. Tex så frågade psykologen mig om vad dom arbetade med, om dom bor i lägenhet eller villa, vem jag var mest lik etc
2013-07-13, 09:00
Medlem
Ockletts avatar
Går det att sätta sig på en reservlista till ett annat regemente efter att man redan har tackat ja till sin erbjudan?
2013-07-13, 10:12
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Går det att sätta sig på en reservlista till ett annat regemente efter att man redan har tackat ja till sin erbjudan?

Smidigast är väl att ringa och fråga? Kan ju bero på mycket, kanske de inte har fyllt alla platser, kanske fullt men ingen reserv, eller så har de så många så att du inte kan byta. Jag skulle gissa på att du endast kan byta om de finns lediga platser där, vilket det troligtvis inte finns pga antalet ansökningar till GMU.. Men ring du.
2013-07-13, 10:15
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett

Du får nog ringa om du vill ordna något sådant, deras hemsida är ganska begränsad...

Men tror du att du kan komma in på något som inte är ditt förstahandsval? Verkar vara lite svårt just nu
2013-07-13, 11:54
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillyB0B
Du får nog ringa om du vill ordna något sådant, deras hemsida är ganska begränsad...

Men tror du att du kan komma in på något som inte är ditt förstahandsval? Verkar vara lite svårt just nu
Jag har bättre resultat än andra här i tråden som har tagit sig in på regementen med inriktningar jag hade föredragit. Så jag tror nog iallafall att jag borde ligga högst upp på en sådan reservlista..

Problemet är ju lite att jag redan har tackat ja till min plats. Vill helst skicka mail då det kostar så jäkla mycket att ringa. Ville bara få det konfirmerat här i tråden att det går att göra det utan att framstå som en jävla idiot inför FM.
2013-07-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorksune
Ska ingen till såtenäs?
Jag blev antagen till Såtenäs F7 i Linköping. Har de slagit ihop så att vi ska till Luleå istället, vart läser du det?
2013-07-13, 13:21
Medlem
Hej! Jag kom in i Skövde på Logistik GSS/T

Undrar om någon har koll på möjligheten att få fast heltidsanställning
Efter genomförd GMU och befattningsutbildning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in