2013-07-12, 23:07
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.S.I
Hon tog fram att jag va första reserv, tror det va därför jag inte hade fått något sms
Svinigt av dem att inte säga till att man är reserv
2013-07-12, 23:16
Medlem
hauswifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Tjosan! Måste bara fråga hur mycket du väger, jag vet att konditionens svårighet beror på hur mycket man väger. Jag har knappast bra kondition och fick en 6a(Fick 7a sist jag mönstrade ), så jag vill bara undersöka om svårigheten vs. vikt är större än nödvändigt
Väger lite för min längd (189): 75 kg
2013-07-12, 23:18
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hauswife
Väger lite för min längd (189): 75 kg

Ah, kör de efter BMI eller enbart vikt? Jag väger också 75kg men jag är 179cm lång. Oavsett vad, grattis till det bra resultatet! Jag kom in där jag ville så det spelar väl inte speciellt stor roll längre fram(?).
2013-07-12, 23:27
Medlem
Ska ingen till såtenäs?
2013-07-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kusin
Kom in på Logistik på F21 i Luleå någon mer som ska dit ?

Med vilken inriktning kom du in på F21?
2013-07-12, 23:40
Medlem
Kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sorksune
Med vilken inriktning kom du in på F21?

Utveckla lite, sa till yrkesvägledaren att jag ville bli r3 soldat men jag vet inte riktigt hur det blev det där, står väl i brevet man får sen antar jag? För det var som bara "logistik på f21" som var på tal.
2013-07-12, 23:46
Medlem
Kusins avatar
Citat:
Ska ingen till såtenäs?
Såtenäs var mitt andrahandsval däremot
2013-07-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kusin
Utveckla lite, sa till yrkesvägledaren att jag ville bli r3 soldat men jag vet inte riktigt hur det blev det där, står väl i brevet man får sen antar jag? För det var som bara "logistik på f21" som var på tal.

Ja okej, för kom själv in som R3:a, och yrkesvägledaren sa att det hade flyttats från Såtenäs till Luleå, men nu när jag loggar in på RM hemsida för att tacka ja, så står det utbildningsplats Såtenäs, men på FMs hemsida så står det att det kommer vara i Luleå, och det verkar inte vara någon annan som ska till Såtenäs.
2013-07-12, 23:54
Medlem
hauswifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Ah, kör de efter BMI eller enbart vikt? Jag väger också 75kg men jag är 179cm lång. Oavsett vad, grattis till det bra resultatet! Jag kom in där jag ville så det spelar väl inte speciellt stor roll längre fram(?).
På cykel mäts energikapacitet/kg. För 9 krävdes 8,9 W/kg. Alltså fördel att väga lite. På styrka är det dock fördel att väga mycket då maskinen mäter det sammanlagda trycket (ryck+vikt) på vågen man står på.
2013-07-12, 23:54
Medlem
Kusins avatar
Citat:
Ja okej, för kom själv in som R3:a, och yrkesvägledaren sa att det hade flyttats från Såtenäs till Luleå, men nu när jag loggar in på RM hemsida för att tacka ja, så står det utbildningsplats Såtenäs, men på FMs hemsida så står det att det kommer vara i Luleå, och det verkar inte vara någon annan som ska till Såtenäs.

Skulle inte dom slå ihop dom två så båda var i Luleå?

Skulle du kunna rota fram ditt preliminära intagningsbesked och kolla om du känner igen "arbets område mk941 logistik soldat "?
Annars känner jag mig blåst -.-
2013-07-12, 23:59
Medlem
Fb-Visbys avatar
Tjeeena (en bärs?)!

Har ca 3 år bakom mig med daglig ångest och en stor dos utav panik ångest som slår ofta, eller snarare slog. Idag slår den då och då men jag kan avstyra den för det mesta.

Min dröm har alltid att göra lumpen för att sen se om jag fortfarande tycker det är rätt och göra utlandstjänst. Var dock tillsamans med en tjej inom mönstringstiden som hade hepatit B (fick reda på det efter ett halvårs förhållande) och ringde mönstringkontoret och frågade dem om detta gjorde att jag inte var lämpad. Kvinnan bakom luren sa att jag inte skulle passera kraven under den behandlingen jag var (mot hepatit) utan skulle fullgå den och sedan söka om jag ville.

Något sådant var det.

Frågan är nu. Kan jag ljuga för dem då jag söker och komma in och köra ändå? Idag som jag förstått det är det lätt att komma in och göra värnplikt så inget annat står knappast vägen för mig.

Jag har döljt detta för mina närstående (utom en som jag berättade allt för) med positivt resultat så borde kunna hantera det för dem i fält med, eller ja, dem i utbildningen.

Så vad tror och tycker ni?
2013-07-13, 00:03
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fb-Visby
Tjeeena (en bärs?)!

Har ca 3 år bakom mig med daglig ångest och en stor dos utav panik ångest som slår ofta, eller snarare slog. Idag slår den då och då men jag kan avstyra den för det mesta.

Min dröm har alltid att göra lumpen för att sen se om jag fortfarande tycker det är rätt och göra utlandstjänst. Var dock tillsamans med en tjej inom mönstringstiden som hade hepatit B (fick reda på det efter ett halvårs förhållande) och ringde mönstringkontoret och frågade dem om detta gjorde att jag inte var lämpad. Kvinnan bakom luren sa att jag inte skulle passera kraven under den behandlingen jag var (mot hepatit) utan skulle fullgå den och sedan söka om jag ville.

Något sådant var det.

Frågan är nu. Kan jag ljuga för dem då jag söker och komma in och köra ändå? Idag som jag förstått det är det lätt att komma in och göra värnplikt så inget annat står knappast vägen för mig.

Jag har döljt detta för mina närstående (utom en som jag berättade allt för) med positivt resultat så borde kunna hantera det för dem i fält med, eller ja, dem i utbildningen.

Så vad tror och tycker ni?

Jag tycker (liksom dina befäl och eventuellt dina antagningsläkare och psykologer också kommer att tycka) att det är väldigt oansvarigt att vilja ljuga om såpass allvarliga sjukdomar och problem för att få göra GMU. Det visar på brist på både det ena och det andra rent logiskt och empatiskt.

Är du medveten om att du, med dina problem, riskerar att utsätta dina kamrater för livsfara i en stridssituation, och alltihop bara för att du inte bryr dig om någon annan än dig själv? Hur resonerar du kring detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in