2013-03-18, 15:31
Medlem
Dramatistens avatar
Fick sämsta tänkbara dag, 10 Juni. Studenten och allt! Alla platser kommer att vara tagna när jag kommer dit säkert. Kan man överklaga och få en annan dag?
2013-03-18, 15:33
Medlem
a-ntoonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatisten
Fick sämsta tänkbara dag, 10 Juni. Studenten och allt! Alla platser kommer att vara tagna när jag kommer dit säkert. Kan man överklaga och få en annan dag?

Byter gärna med dig, har fått 24 april. Tar studenten 5 juni,så för mig är det lugnt...
2013-03-18, 15:38
Medlem
Dramatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-ntoons
Byter gärna med dig, har fått 24 april. Tar studenten 5 juni,så för mig är det lugnt...

Jag tar väldigt gärna din tid men hur fan ska vi göra det?
2013-03-18, 15:39
Medlem
a-ntoonss avatar
Citat:
Det vettefan haha...
2013-03-18, 15:41
Medlem
Citat:

Står på pappret att du kan ringa dem och försöka ändra, men att det är mycket begränsat.

Rekryteringsmyndigheten: 0771-24 40 00

Citat:
Undra hur de tänkt för 94or på naturvetenskapliga programmet då vi har Samhälle A i 3an, och betyget sätts i slutet av maj/början av Juni, och man kommer inte få godkänt på rekryteringstesterna om man inte har ett slutbetyg med sig dit. Och alla som har prövning innan betyget kommer inte få delta/godkänt och de som har prövning efter betygen blivit satta har tillåtelse.

Hur tänkte de där?

Tyvärr måste du ha betyg vid mönstring, annars blir du hemskickad. Annars får du söka en senare omgång.

Apropå att ändra tider och det här med betyg så hade jag mitt sista prov innan studenten just dagen jag mönstrade (över 1 år sedan). Min lärare ringde in till RM utan mitt tillstånd och bytte min tid för att jag skulle få göra provet istället...
2013-03-18, 15:43
Medlem
a-ntoonss avatar
Citat:
Har du i Stockholm?
2013-03-18, 16:09
Medlem
Dramatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drabanta
Står på pappret att du kan ringa dem och försöka ändra, men att det är mycket begränsat.

Rekryteringsmyndigheten: 0771-24 40 00

Jag ringde dem innan och fick datumet direkt. Har inget brev än. Men jag ska ringa och överklaga datumet. Det är väll så att alla platser nästan är slut vid 10 Juni?

Citat:
Har du i Stockholm?

Nej, jag ska mönstra i Kristianstad.
2013-03-18, 16:24
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drabanta
Ring Rekryteringsmyndigheten på 0771-24 40 00 och fråga.

Tack, fick 22 maj!

Nu finns lite tid för att träna upp kroppen...

Känner mig dock lite osäker på att bygga core styrka samtidigt som konditionen måste bli bättre

Lycka till nu, ni andra som söker!
2013-03-18, 16:26
Medlem
OkenRaven1891s avatar
Har inte heller fått något brev än, börjar bli lite nervös. Hann inte ringa RM idag heller. Det är det första jag ska göra imorgon.
Hoppas man inte får ett så sent datum som vissa av er fått, det skulle vara riktigt jävla olägligt då jag börjar jobba i början av Juni.
Men men får se, kanske inte ens gått vidare att mönstra....
2013-03-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillyB0B
Tack, fick 22 maj!

Nu finns lite tid för att träna upp kroppen...

Känner mig dock lite osäker på att bygga core styrka samtidigt som konditionen måste bli bättre

Lycka till nu, ni andra som söker!
Jag skulle säga att kondition är viktigare att träna än ren styrka. Det är betydligt lättare att sätta ett bra resultat på styrketestet än det är att göra det på cykeltestet, vilken normalbyggd kille som helst bör ha potential att sätta iallafall en sexa eller sjua där. Och försvarsmakten värderar kondition över styrka alla dagar i veckan. Jag fick till och med lite "Skäll" av min yrkesvägledare när vi gick igenom mina resultat: 9 i styrka och 7 i kondition. Han tittade menande på mig och sa typ "Ja... Vi ser ju helst att det ena resultatet är bättre än det andra, och du har dem i fel ordning". Jag frågade då hur han kunde tycka att styrka är något negativt att ha, jag har ju bevisligen inte särskilt dålig kondition om jag får en sjua på cykeln utan jag ser mest styrkan som en bonus utöver det. På det svarade han: "Överdriven styrka innebär muskler, och extra muskler innebär extra last och ökad förbränning. Du kommer behöva lyfta en del, men inte överdrivet tungt, i det militära. Däremot så kommer du behöva gå och springa långt, och du förväntas prestera efter längre perioder av fysisk utmattning och lågt födointag. Mer muskler förbränner mer energi och tynger dig ytterligare, du blir helt enkelt trött snabbare". Och jag tror att det kan ligga något i vad han säger... Så även om jag inte skulle vilja vara svagare än jag är så kommer jag lägga nästan allt krut på kondition inför inryck, för är det någonting jag behöver förbättra så är det det.

Två dagar kvar till besked, jag kan knappt hålla mig lugn!
2013-03-18, 16:40
Medlem
Jag undra om man kommer in på GMU även fast man är färgbilnd ?
2013-03-18, 16:58
Medlem
zyltburks avatar
Jag har antagningsprövning den 23:e april i Stockholm, vilket inte passar mig särskilt bra då jag har fått oväntade förhinder. Någon som vill byta? Behöver en senare tid.

Jag vet inte riktigt hur det går till när man byter tider, men jag är rätt säker på att det går.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in