2013-07-10, 17:04
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorTk
Jag dricker en Epic Armageddon IPA ( Nya Zeeland)

Jag vart lite skeptisk i början, men efter att ha testat, så vart jag positivt överasskad. En bra IPA helt enkelt, samt att det var lite kul att den kom från Nya Zeeland.

Jag läste lite på öltorget innan ja vågade köpa den och ångrar inte det. Det är fin beska på ölet och ja tycks känna en viss grapefruktsmak i ölet.

Fan att detta är min första inlägg i denna tråden, fast än jag har druckit en del roliga öl Ja får skärpa mig och börja leverera i denna tråden.

Fan ta er som hade bokat upp alla Westvleteren, de tog slut så fort när de fanns inne! Någon som har koll på vart man kan dricka det i Stockholm?

Nu bor jag inte i staden men jag har hört att Pressklubben har billiga W12'or. Typ 200kr vilket är riktigt billigt för att vara Sverige.
Citera
2013-07-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgorTk
Jag dricker en Epic Armageddon IPA ( Nya Zeeland)

Jag vart lite skeptisk i början, men efter att ha testat, så vart jag positivt överasskad. En bra IPA helt enkelt, samt att det var lite kul att den kom från Nya Zeeland.

Jag läste lite på öltorget innan ja vågade köpa den och ångrar inte det. Det är fin beska på ölet och ja tycks känna en viss grapefruktsmak i ölet.

Fan att detta är min första inlägg i denna tråden, fast än jag har druckit en del roliga öl Ja får skärpa mig och börja leverera i denna tråden.

Fan ta er som hade bokat upp alla Westvleteren, de tog slut så fort när de fanns inne! Någon som har koll på vart man kan dricka det i Stockholm?

275 riksdaler på Akkurat. Vill du få tag på den billigare kan jag tipsa om att hålla koll på diverse webbshoppar som får in den med jämna mellanrum för cirka 10€.

Annars kan jag också tipsa om St Bernardus Abt 12. Westmalles båda öl är också väldigt goda.
Citera
2013-07-10, 20:05
Medlem
Disco-Mannens avatar
Drack en Boon Oude Kriek och den var betydligt godare än medelmåttan Timmermans Kriek som jag tycker inte är tillräckligt syrlig.

Boon Oude Kriek har en tydlig karaktär av körsbär och halm i smaken. Till skillnad ifrån Timmermans Kriek så är den betydligt mer torr och syrlig i smaken.

Summa summarum Boon Oude är en riktigt trevlig lambic samt sommaröl
Citera
2013-07-10, 22:24
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson

Annars kan jag också tipsa om St Bernardus Abt 12.
St. Bernardus Prior 8 är också god (man måste faktiskt inte alltid dricka quadrupel)
Citera
2013-07-11, 11:32
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Drack en Boon Oude Kriek och den var betydligt godare än medelmåttan Timmermans Kriek som jag tycker inte är tillräckligt syrlig.

Boon Oude Kriek har en tydlig karaktär av körsbär och halm i smaken. Till skillnad ifrån Timmermans Kriek så är den betydligt mer torr och syrlig i smaken.

Skönt att höra! Har nämligen en stående sedan i vintras som jag ännu inte gett mig på.
Citera
2013-07-11, 12:19
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen

Instämmer till fullo. Timmermans fick mig att tro att kriek är äckligt när drycken i själva verket är förträfflig i vissa sammanhang. Ganska lagom att dela en flaska på två när det är varmt och skönt. Kan nog bli lite mycket av det goda gissar jag. Kriek är inget man häller i sig flaskvis till fotbollen direkt!
Citera
2013-07-11, 12:49
Medlem
Rocket-Queens avatar
Är nyss hemkommen från Skottland och känner en nykärlek till BrewDog (och en jävla massa annan öl såklart). Punk IPA har jag gillat ett bra tag, men har knappt druckit någon av deras andra öl p.g.a. att BrewDog-baren i Stockholm är en av de få ställena man kan få tag på fler sorter (vissa andra finns ju på vissa Systembolag, men jag menade i allmänhet).

Var både på BrewDog-baren i Aberdeen, Edinburgh, och bryggeriet utanför Aberdeen. Nu har jag testat många av deras öl och jag håller nog 5 AM Saint och Electric India som de två bästa.

Önskar att BrewDog-baren i Stockholm var mer som de i Skottland där man får en pint 5 AM Saint för £4.20 istället för en halv pint för cirka 60 kr. som i Stockholm...
Citera
2013-07-11, 17:20
Medlem
KickAss-1337s avatar
Testar, mest på kul, Bomble Bee 17 från Backyard Brewery. Inte superspännande kanske men helt ok, finns faktiskt en ganska så angenäm ton av mandarin i denna som jag gillar. Så för att sammanfatta, med tanke på kategorin, klart godkänd måste ju varva Beervanan ibland
Citera
2013-07-11, 19:09
Medlem
moshomaniacs avatar
Morsning!

Drar på en weekend i Stockholm imorn. Förutom att besöka Friends Arena hade jag även tänkt kika in i några av stans eminenta ölkrogar. Har dock lite beslutsångest över var jag ska gå, så vilket ställe är bäst just nu? Är inget jättefan av belgoöl, däremot är jag torsk på humle, men öppen för det mesta inom öl.
Citera
2013-07-11, 22:23
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshomaniac
Morsning!

Drar på en weekend i Stockholm imorn. Förutom att besöka Friends Arena hade jag även tänkt kika in i några av stans eminenta ölkrogar. Har dock lite beslutsångest över var jag ska gå, så vilket ställe är bäst just nu? Är inget jättefan av belgoöl, däremot är jag torsk på humle, men öppen för det mesta inom öl.

Brewdog-haket på St Eriksgatan kanske? Där lär det finnas gott om humle. Men jag har inte besökt stället så det är ingen rekommendation. Akkurat finns annars förstås och Monks olika ställen (blandare intryck från dessa). Även många mer vanlliga pubar typ Bishops arms håller också hög kvalitet, men är kanske ingen man reser omvägar för.
Citera
2013-07-11, 22:45
Medlem
Germanofils avatar
Idag testade jag en flaska Propeller Aufwind Double IPA vilket är något så ovanligt som en tysk (D)IPA. Bra beska som kompletteras med fruktiga smaktoner. Tycker inte att den är av lika god kvalitet som deras Stout men ändå kul att testa och eftersom utbudet på tyska IPOr inte direkt är jättestort så är det trots allt en positiv nyhet på den annars så konservativa tyska ölmarknaden.
Citera
2013-07-11, 22:53
Medlem
moshomaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Brewdog-haket på St Eriksgatan kanske? Där lär det finnas gott om humle. Men jag har inte besökt stället så det är ingen rekommendation. Akkurat finns annars förstås och Monks olika ställen (blandare intryck från dessa). Även många mer vanlliga pubar typ Bishops arms håller också hög kvalitet, men är kanske ingen man reser omvägar för.

Ja det är absolut ett alternativ, såg nu att det ligger ett stenkast från där jag ska bo. Nu har dock inte BD imponerat det senaste som de gjorde de första gångerna man drack deras öl, men de ska ha öl från andra bryggerier med eller?

Akkurat är ju omtalat så det hade varit kul att besöka, någon som vet hur fatutbudet är just nu?

Har besökt Monks i Gamla Stan en gång, mysigt ställe, rätt många udda öl har jag för mig.

Nä Bishops har jag hemma så det står jag över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in