2016-05-08, 00:20
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Dricker Death from Above nu och tycker att den känns rätt trött, vilket är oerhört trist.
öl från nya zeeland. skräll....
Citera
2016-05-08, 00:41
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Dricker Death from Above nu och tycker att den känns rätt trött, vilket är oerhört trist.

Gav du den ordentligt med tid? Jag upplevde den som ganska stum och uttryckslös när den landade i glaset och upp till minst en halvtimme efteråt, men sen tyckte jag den blommade upp som satan. Riktigt spännande IPA, helt unik jämfört med allt jag testat tidigare.
Citera
2016-05-08, 05:57
Medlem
ungluckselgeratlass avatar
Citat:
Tycker det samma. Från datumstämpeln på burken tror jag att den bryggdes i januari. Kanske endel av förklaringen.
Citera
2016-05-08, 15:51
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
den är ganska stadig. men om den är den bästa så har du ju kul resa framför dig när du börjar grotta ner dig bland belgarna.

Har du spontant några tips? Kikar lite på Beergium as we speak! Fyllde bolagsålder förra året så jag ligger en bit efter vissa av er.

Väldigt ledsen att Death from Above och Salty Kiss var slut i webblagret för övrigt, blir att åka till ett bolag lite längre bort för att införskaffa. Framför allt den sistnämnda är jag ruskigt sugen på medan Garage Project emellanåt sätter ett lite väl högt pris.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2016-05-08 kl. 15:56.
Citera
2016-05-08, 17:26
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Har du spontant några tips? Kikar lite på Beergium as we speak! Fyllde bolagsålder förra året så jag ligger en bit efter vissa av er.

Väldigt ledsen att Death from Above och Salty Kiss var slut i webblagret för övrigt, blir att åka till ett bolag lite längre bort för att införskaffa. Framför allt den sistnämnda är jag ruskigt sugen på medan Garage Project emellanåt sätter ett lite väl högt pris.
spontanjäst? ja du, det är mycket. drie fonteinen, cantillion, girardin, boon, de cam, tilquin, hanssens. de där är ju några av de bättre.

tycer inte death from above är värt att åka en extra sväng för. finns den hyllan, ta den. men inte mer.
Citera
2016-05-08, 21:04
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
spontanjäst? ja du, det är mycket. drie fonteinen, cantillion, girardin, boon, de cam, tilquin, hanssens. de där är ju några av de bättre.

tycer inte death from above är värt att åka en extra sväng för. finns den hyllan, ta den. men inte mer.

Grymt, får ta och kika! Boon och 3 Fonteinen har man hunnit testa (dock ej betygsatt). Såg att den fanns på samma som Salty Kiss så blir förhoppningsvis båda.
Citera
2016-05-09, 20:04
Medlem
Beerzuuls avatar
Har en Noa Pecan Mud Cake kvar. Vinner den något på lagring eller är det bara att dricka nu?
Citera
2016-05-09, 20:16
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Har en Noa Pecan Mud Cake kvar. Vinner den något på lagring eller är det bara att dricka nu?
innehåller aromämnen. så nej. drick nu.
Citera
2016-05-09, 23:12
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Smuttar på Brett Mikkels IPA som är en collab mellan Surly och Mikkeller. Satan så fin.
Citera
2016-05-10, 13:18
Medlem
mankers avatar
Citat:

Citat:
innehåller aromämnen. så nej. drick nu.

Nu är jag partisk, men aromer (tinktur-artade) till trots så är det en Imperial Stouts som därför utvecklas som en Imperial Stout. För en Imp Stout utan aromer så kan exempelvis humle, kaffe, choklad och annat utvecklas och förändras över tid vilket är vad många vill uppnå med sin lagring, att t.ex. chokladkaraktären/chokladen (om tillsatt choklad) tonas ned för att släppa fram kanske mer rökiga toner etc.

Grundölet i Noa kommer ju att utvecklas över tid, men sedan huruvida man känner att den vinner på det är personligt. Jag å min sida gillar Noa med lite tid då ölet växer ihop med och aromerna sjunkit in mer.
Citera
2016-05-10, 14:27
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Nu är jag partisk, men aromer (tinktur-artade) till trots så är det en Imperial Stouts som därför utvecklas som en Imperial Stout. För en Imp Stout utan aromer så kan exempelvis humle, kaffe, choklad och annat utvecklas och förändras över tid vilket är vad många vill uppnå med sin lagring, att t.ex. chokladkaraktären/chokladen (om tillsatt choklad) tonas ned för att släppa fram kanske mer rökiga toner etc.

Grundölet i Noa kommer ju att utvecklas över tid, men sedan huruvida man känner att den vinner på det är personligt. Jag å min sida gillar Noa med lite tid då ölet växer ihop med och aromerna sjunkit in mer.
visst har stouten i sig lagringsegenskaper. men om du köpte noa för just de smakerna så är det ju ingen idé att vänta.

visst, smaken är personlig och tycker man att ölen gör sig bättre när aromen har lagt sig så visst.

för min del så hade jag klippt den tidigare än senare om man inte är sugen på att göra ett experiment.
Citera
2016-05-10, 21:25
Medlem
onzycs avatar
Satt och surfade lite och tittar avundsjukt på amerikaner på diverse ölforum och ratingsidor.

Tror ni att vi någonsin kommer få se något från bryggerier som Hill Farmstead, Trillium, Other Half, Three House, Lawson's Finest Liquids, Faction och andra hypade amerikanska bryggerier i Sverige? Eller producerar dom i för små skalor för att en global distribution skall bli möjlig?

Någon som har koll på sånt? Manker kanske?

Sjukt mycket från staterna man skulle vilja prova åtminstone en gång i livet, men som man vet att man aldrig kommer få prova om det inte skulle ske ett mirakel eller att man börjar trada med amerikaner, men det är jag nog både för osäker och inkompetent för.

Man har ju några öl man nästan skulle göra vad som helst för att få testa som Sip of Sunshine, Julius, en del från Other Half, allt från HF, allt från Trillium med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in