2013-07-12, 20:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
/.../ Men man kan ju fråga sig om mordplatsen är utomhus varför han då styckat kroppen på ett sådant sätt som man gör vid en transportstyckning?
Han kände sig upprymd och var nyfiken på hur allt fungerade; ville kanske också i någon mån bevisa för sig själv att han gick i land med uppgiften. - Vi har inga närmare detaljer kring hur kroppen sönderdelats.
Citera
2013-07-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Stämmer det att plastpåsen påträffats i bagageutrymmet tillsammans med den andra blodfläcken kan den knappast utgöra någon särskilt viktig pusselbit. Den kan ju ha kontaminerats av det övriga blodet i bagaget och fingeravtrycken saknar ju all betydelse. Plastkassens bevisvärde ligger i att de kan skilja den från det övriga blodet. Kan de inte det kan de lika gärna stoppa upp den någonstans.
Det är ett för KJ besvärande fynd, att enligt det rättsmedicinska utlåtandet BO blivit ihjälstucken och enligt polis/åklagare blod från BO påvisats i både KJ:s lgh och bil. Är fingeravtrycket blodigt kan det vara ytterligare något som pressar KJ närmare brottsgärningarna. Men det har det inte sagts något om. Blotta omständigheten med blodet är ett starkt indicium beträffande KJ:s inblandning.

Intressant att påsen alls påträffades i bilen, att den inte städats bort av KJ. Har den kommit till användning så kort tid innan polisens beslagtagande att den inte hunnit städas undan eller har KJ varit så slarvig att han inte sett eller brytt sig? Och för den konspiratoriske: planterats av någon närstående (vilket väl vore en förutsättning om någon annan än den misstänkte vore medgärningsman eller ensam gärningsman. Hur ska man förklara blodet i lägenheten då? En främmande gärningsman som brutit sig in hos KJ eller som närstående besökt lgh? Eller kontaminerat någon av KJ:s persedlar som sedan besudlar lgh sekundärt? Det blir lite väl utstuderat... KJ har en del att försöka förklara.
Senast redigerad av Kinuski 2013-07-12 kl. 20:47.
Citera
2013-07-12, 20:44
Medlem
ME077s avatar
Jag känner mig som en lättlurad idiot. Varje gång det skrivs i media om "nya bevis" tror jag (och många andra här) att något nytt har hittats, som stärker bevisningen mot KJ. Men det är ju bara luft.
Någon klok person i tråden skrev tidigare ngt om att åklagarna "portionerar ut" info när det närmar sig ny häktningsförhandling. Så sant.
Nu litar jag inte på åklagarna längre, eller media. Eller så får man skärpa sig och lusläsa allt, och analysera i detalj det som sägs och skrivs...
Citera
2013-07-12, 20:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
/.../ Såg inga ^-^ på KJs heller.
Det finns. - 7 maj 2012:
Citera
2013-07-12, 20:50
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
*text*...
Intressant att påsen alls påträffades i bilen, att den inte städats bort av KJ. Har den kommit till användning så kort tid innan polisens beslagtagande att den inte hunnit städas undan eller har KJ varit så slarvig att han inte sett eller brytt sig? Och för den konspiratoriske: planterats av någon närstående (vilket väl vore en förutsättning om någon annan än den misstänkte vore medgärningsman eller ensam gärningsman. Hur ska man förklara blodet i lägenheten då? En främmande gärningsman som brutit sig in hos KJ eller som närstående besökt lgh? ... *text*

Antingen får man tänka att KJ är så pass mycket dummare (rent ut sagt retarderad) än vad man kunde tro, alternativet är att allt är planterat...
Citera
2013-07-12, 21:12
Medlem
jonkoping83s avatar
Naiviteten fortsätter, och det gör utredningen med. Man har kört fast en del, vilket gör att man "presenterar" "bevis" som man vackert kallar det. Media vinklar och vrider det hela i den här cirkusen, men än finns det saker som kan förvåna, och detta snart.

Ska berätta åt er att omhäktningen är en ganska stressad lösning på ett brott som nu tyvärr kommer att bli ouppklarat, man försenar denna sanning något på det här sättet.
Citera
2013-07-12, 21:28
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han kände sig upprymd och var nyfiken på hur allt fungerade; ville kanske också i någon mån bevisa för sig själv att han gick i land med uppgiften. - Vi har inga närmare detaljer kring hur kroppen sönderdelats.

Vet inte varför men jag känner på mig att sönderdelningen och "skändningen" av kroppen är betydligt sjukare än vad som framkommit i media. De diffusa uppgifterna i tråden (plus diverse PM) om intryckt/bakåtvridet huvud, borttagen livmoder och kanske avsaknad av andra delar - tror jag stämmer. (Vad just jag tror är förstås ingen källa...).
Citera
2013-07-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Antingen får man tänka att KJ är så pass mycket dummare (rent ut sagt retarderad) än vad man kunde tro, alternativet är att allt är planterat...
Men stämmer det, som Quarrel skrev igår (tror jag det var), och som för bara några inlägg sedan citerades av en annan på denna tråd, att en hund vittjat ödehuset dagen innan MPS fann BO:s ben i ödehuset? Vilken observation är det som ligger till grund för ett sådant påstående? Är det ett antagande eller en utsaga som ska tas som en nästintill garanti att benen inte låg där dagen innan MPS gjorde fyndet?

Om det stämmer att benen placerats i ödehuset så sent som dagen innan MPS gjorde fyndet, så kan det ge en vink om vilken press gärningsmannen (till både mord och styckning?) befann sig i. Om KJ är skyldig till det, och blodbesudlingen av den nämnda plastpåsen i KJ:s bil kommit till användning bara enstaka dag innan fyndet i ödehuset gjordes, ja då kanske det är enklare att förstå om pressen och stressen var hög och allt inte sköttes rationellt (därmed inte sagt att KJ är eller var under inflytande av en allvarlig psykisk störning, även om §7-undersökningen inte kunde utesluta det... Vilket inte är något i sig uppseendeväckande, med tanke på den så att säga ögonblicksbild och inte så mycket mer en genomsnittlig §7-undersökning medger).
Citera
2013-07-12, 21:33
Medlem
Kan det verkligen vara kj som är skyldig till detta? Jag tycker det borde finas massor med bindande bevis mot han.
Jag hoppas att innerligen att dom har mer att komma med så att även jag blir säker att dom har rätt kille.
Nå blodfläckar här och var övertygar inte mig, dom är helt klart besvärande för den anhållna, men jag tycker det är pinsamt för åklagaren.
Citera
2013-07-12, 21:35
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Men stämmer det, som Quarrel skrev igår (tror jag det var), och som för bara några inlägg sedan citerades av en annan på denna tråd, att en hund vittjat ödehuset dagen innan MPS fann BO:s ben i ödehuset? Vilken observation är det som ligger till grund för ett sådant påstående? Är det ett antagande eller en utsaga som ska tas som en nästintill garanti att benen inte låg där dagen innan MPS gjorde fyndet?

Om det stämmer att benen placerats i ödehuset så sent som dagen innan MPS gjorde fyndet, så kan det ge en vink om vilken press gärningsmannen (till både mord och styckning?) befann sig i. Om KJ är skyldig till det, och blodbesudlingen av den nämnda plastpåsen i KJ:s bil kommit till användning bara enstaka dag innan fyndet i ödehuset gjordes, ja då kanske det är enklare att förstå om pressen och stressen var hög och allt inte sköttes rationellt (därmed inte sagt att KJ är eller var under inflytande av en allvarlig psykisk störning, även om §7-undersökningen inte kunde utesluta det... Vilket inte är något i sig uppseendeväckande, med tanke på den så att säga ögonblicksbild och inte så mycket mer en genomsnittlig §7-undersökning medger).

Glöm inte att KJ bodde hemma hos sina föräldrar sista dagarna innan han greps. Minns inte hur länge dock, har för mig att det var åtminstone 18-23/5. ?
Citera
2013-07-12, 21:38
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeball
Kan det verkligen vara kj som är skyldig till detta? Jag tycker det borde finas massor med bindande bevis mot han.
Jag hoppas att innerligen att dom har mer att komma med så att även jag blir säker att dom har rätt kille.
Nå blodfläckar här och var övertygar inte mig, dom är helt klart besvärande för den anhållna, men jag tycker det är pinsamt för åklagaren.

Nej, mycket tveksamt för att inte säga väldigt långsökt och otroligt att KJ är mördaren.

Det kommer inte att ha något särskilt att komma med i media om detta, även om det väger in en del sammanträffanden som dock inte kan fälla KJ, och det är inget vidare med en oskyldig som "åker dit".

Mycket tid har förflutit, och just nu ser det tämligen mörkt ut med gripandet av en GM.
Citera
2013-07-12, 21:46
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Nej, mycket tveksamt för att inte säga väldigt långsökt och otroligt att KJ är mördaren.

Det kommer inte att ha något särskilt att komma med i media om detta, även om det väger in en del sammanträffanden som dock inte kan fälla KJ, och det är inget vidare med en oskyldig som "åker dit".

Mycket tid har förflutit, och just nu ser det tämligen mörkt ut med gripandet av en GM.

Men så rackarns insatt som du verkar vara, kan väl du dra ditt strå till stacken och bidra till att KJ, som är oskyldig enligt dig, kan gå fri och göra ditt för att rätt GM sätts dit.

Eller?

Du kliver in här som en A som aldrig nånsin säger B, du har gjort det länge nu så byt istället och gör nåt då, för den oskyldige i det här fallet, enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in