2013-07-12, 18:00
Medlem
0zzys avatar
Kom in på systemarkitekt i Borås med endast gymnasiebetyg. Visste att det var mer värt att sitta hemma och spela warcraft 3 än att göra högskoleprovet!
Citera
2013-07-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0zzy
Kom in på systemarkitekt i Borås med endast gymnasiebetyg. Visste att det var mer värt att sitta hemma och spela warcraft 3 än att göra högskoleprovet!
Fast du vet du ju inte. Kunde fått 2,0 och kommit in på vadsomhelst.

Lite som när Bosse Pettersson argumenterar mot Hamren om startelvan mot Ukraina och säger: jag skulle inte tagit ut det laget du gjorde och nu såhär i efterhand så hade jag bevisligen rätt.
...
David Fjäll: fast vi vet ju inte hur din startelva hade presterat mot Ukraina Bosse...
Citera
2013-07-12, 18:04
Bannlyst
Tänkte inte tacka ja men vad tror ni om reserv 16 (antagna 40) HP på sjukgymnast, KI?
Citera
2013-07-12, 18:06
Medlem
JohnniePumas avatar
Jag skriver mitt masterexamensarbete nästa termin och sökte samtidigt ett halvdussin övriga kurser för att få en ytterligare fördjupning inom ett område. Den kursen läser jag alltså parallellt. Där har ni bakgrunden.

Fråga 1) Är det möjligt att läsa mer än 45 hp under en termin? Jag kommer naturligtvis att fokusera på examensarbetet och eventuella andra kurser får bli lidande vid tidsbrist. Tidigare har jag läst 52,5 hp en termin men då hoppade jag in på en 7,5-poängskurs mitt i terminen genom att gå till studieadministratören på universitetet och inte genom antagning.se. Anledningen till att jag undrar är förstås för att jag blivit struken på samtliga kurser utom tre. Inte för att jag är obehörig utan för att jag rankade dem lågt.
2) Kan jag ångra min rankning? För jag vill läsa de strukna nu.
Citera
2013-07-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmochgosig
Grattis! Kan tänka mig att du inte mådde briljant igårkväll

Jag blev själv antagen till teknisk fysik på KTH så vi kanske ses någon gång på campus

Hahaha nej, riktigt nervös var jag. Grattis! Det gör vi säkert!
Citera
2013-07-12, 18:15
Medlem
Ett-Noll-Etts avatar
Gött, kom in på Civ.Ing. Elektroteknik KTH!

Antagningspoängen i t10 gruppen var riktigt höga i år.
Jag satte som mål att ha 240+ under basåret, och det visade sig att det behövdes också.
Citera
2013-07-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll-Ett
Gött, kom in på Civ.Ing. Elektroteknik KTH!

Antagningspoängen i t10 gruppen var riktigt höga i år.
Jag satte som mål att ha 240+ under basåret, och det visade sig att det behövdes också.

Grattis! Kul med många KTH:are här på flashback!
Citera
2013-07-12, 18:25
Medlem
Pontiak16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigvard
Antagen, maskinteknik 300hp på Chalmers. Lyckan

Stort grattis och välkommen till Maskinteknologsektionen på Chalmers!

Vi lär ses en hel del till hösten!
Citera
2013-07-12, 18:27
Medlem
Ett-Noll-Etts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartsamess
Grattis! Kul med många KTH:are här på flashback!

Tack tack, kommer bli 5 tokroliga år.
Citera
2013-07-12, 18:28
Medlem
Antagen till kurserna för andra året på datateknik KTH. Inte alls förväntat
Citera
2013-07-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll-Ett
Tack tack, kommer bli 5 tokroliga år.

Tror jag med! Aldrig längtat så här mycket efter att sommaren ska ta slut
Citera
2013-07-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heartsamess
ANTAGEN TILL CIVILINGENJÖR I DATATEKNIK PÅ KTH!!!!!!!! Har kämpat för det här i flera år, trodde dock det var helt kört för mig. SHIIIIT!!

Btw, någon mer som reagerade på att intagningskraven sjönk ganska mycket från föregående år på flera av KTH's utbildningar trots ökat söktryck?

Grattis! Vi ses till hösten en av anledningarna kan vara att man i år tog in totalt 60 extra sökande till D!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in