2013-08-18, 22:20
Medlem
Nomatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasteless
Om man är på reservplats 1, betyder den att man är den allra första reserven eller betyder det att man bara är först i sin "kategori"? Dvs BI, BII, HP osv.
Man är först i sin kategori.
Citera
2013-09-17, 13:14
Medlem
Har varit inne på antagning.se och gjort en anmälan för vårens utbildningar men jag får inte till det riktigt. Som jag förstår det så ska man sätta den utbildningen man helst vill gå som nr 1. Problemet är att när jag försöker med detta så hamnar den på en egen ''ruta''. Bifogar en bild så att ni förstår vad jag menar:

[IMG]http://i44.tinypic.com/24y4qyx.png[/IMG]

Hur kan jag fixa detta? Tack på förhand
Citera
2013-09-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus94
Har varit inne på antagning.se och gjort en anmälan för vårens utbildningar men jag får inte till det riktigt. Som jag förstår det så ska man sätta den utbildningen man helst vill gå som nr 1. Problemet är att när jag försöker med detta så hamnar den på en egen ''ruta''. Bifogar en bild så att ni förstår vad jag menar:

http://i44.tinypic.com/24y4qyx.png

.
Citera
2013-11-25, 16:03
Medlem
Mumin2000s avatar
Jag fick 1.55 på HP och det är just antagningsgränsen vid andra urvalet till Göteborgs tandläkarprogram.

Hur stor är chansen att jag kommer in med mitt resultat som är precis på gränsen? Är det lugnt? (förra året var gränsen 1.5 och förrförra året var det 1.6)
Citera
2013-11-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin2000
Jag fick 1.55 på HP och det är just antagningsgränsen vid andra urvalet till Göteborgs tandläkarprogram.

Hur stor är chansen att jag kommer in med mitt resultat som är precis på gränsen? Är det lugnt? (förra året var gränsen 1.5 och förrförra året var det 1.6)
Bara att vänta och se..
Citera
2013-11-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus94

Anmälningar till Trafikflygare hanteras i en särskild antagningsomgång, därför syns den i en egen "ruta".
Citera
2013-11-26, 20:00
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin2000

Känns som det kan bli en nagelbitare, men lycka till!
Citera
2014-11-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutklas
Lider med dig Jag är reserv 13 i den gruppen på samma program ): När var det där i Stockholm? Känns ju lite otroligt att alla som blivit antagna i b2-gruppen tackar nej, och fler därtill? Blev du uppringd av skolan då när terminen hade börjat och kom in som reserv för att de inte dykt upp? Får verkligen hoppas att det kan hända igen!

Hej!
Kom du in?eller vilken reservplattor slutade du på? Vad hade du för meritpoäng?:-)

Tacksam för svar!!
Citera
2014-12-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caosses
Är reserv 15 till juristprogrammet i Lund i B2 där det är 10 antagna! Antar att jag är ganska körd att ens komma in som reserv...?

Minns dock att jag en gång var reserv till juristprogrammet i Stockholm och hade då reservplats 17 i B2 (12 antagna) efter andra urvalet och då kom jag in...så det kanske finns hopp för mig?

Skulle såå gärna vilje veta hur det gick för dej i andra urvalet,
Jag fick besked idag att jag är reserv nummer 11, och det är i B2 12 antagna.

Känns som det automatiskt är kört men man lever på hoppet ju
Har mailat dej privat också hoppas verkligen du kan svara!!!
Vill så gärna veta
Citera
2014-12-11, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutklas
Lider med dig Jag är reserv 13 i den gruppen på samma program ): När var det där i Stockholm? Känns ju lite otroligt att alla som blivit antagna i b2-gruppen tackar nej, och fler därtill? Blev du uppringd av skolan då när terminen hade börjat och kom in som reserv för att de inte dykt upp? Får verkligen hoppas att det kan hända igen!

Snälla
Hur gick det för dej i urval 2? Vilken plats hade du som reserv?

Jag har sökt Lund nu och är reserv 11 (12 antagna) b2 gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in