2013-07-12, 16:48
Medlem
loelboegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler

Antal antagna i urval 2 = antal antagna till programmet totalt.

Dvs:

Urval 1
X personer antagna + Y personer pga överintag.
Antagna urval 1: X+Y

Vid urval 1 tackar Z personer nej

urval 2
X personer antagna + Y personer pga överintag - Z personer.
Antagna urval 2: X+Y-Z

Ex:
100 pers söker i en kvot.
Vid urval 1 så är 70 pers antagna varav 5 platser är överintag. 30 pers som reserv.
10 personer av dom 70 antagna tackar nej till sin plats. Alla 30 tackar ja till sin reservplatrs

Vid urval 2 så är 65 pers antagna varav sista antagna var reserv #5.

Dvs även om 10 pers tackar nej så kan bara 5 reserver bli antagna pga överintaget.

Om man säger så här då. Bastermin 2 på KTH har 30 platser, men dom tar in 60 pers. Jag som står nionde plats i reserven måste då vänta tills 39 personer har tackat nej? Eller hur funkar det?
Citera
2013-07-12, 16:48
Medlem
Tänkte göra några ytterligare sena anmälningar till några kurser i och med att jag blev reserv på den kurs jag anmälde mig till. Dock är i princip alla kurser nu inte öppna för anmälan.. är det försent eller kommer de att öppnas för anmälan snart igen?
Citera
2013-07-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazi
Tänkte göra några ytterligare sena anmälningar till några kurser i och med att jag blev reserv på den kurs jag anmälde mig till. Dock är i princip alla kurser nu inte öppna för anmälan.. är det försent eller kommer de att öppnas för anmälan snart igen?
Du kan fortfarande göra en sen anmälan.
Sen får du se om den blir behandlad.
Citera
2013-07-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ordningen är Linköping, KTH, Lund och Chalmers men i övrigt är det rätt uppfattat. Är man inte lagd åt det hållet så ska man hellre läsa Maskin då det kan bli oerhört jobbigt i längden med alla nissar som ska vara med i CM, näringslivsutskottet, gozinto, vara studentambassadörer, delta i ALLA CASE-övningar och fester utan undantag, aktieutbildningar i börsgruppen, vara mentor i linjär algebra, handledare i indek-kurser och fan och hans moster. Det positiva är väl att dessa människor lär sig att trolla med dygnets 24 h, vilket är mycket uppskattat när man sedan siktar på ledande företagsroller. Säkert drygt som fan om man inte är den typen som sagt.
Var ingen ordning utan mer att dom fyra står i en division för sig bland indekutbildningar precis som hhs. Mkt pga att dom har en syn på betyg som helt klart ligger på en annan nivå.
Citera
2013-07-12, 16:59
Medlem
Saltydixs avatar
Antagen på E LTH
Så himla glad

Grattis alla som kom in idag och lycka till för er som är reserver
Citera
2013-07-12, 16:59
Medlem
ANTAGEN TILL CIVILINGENJÖR I DATATEKNIK PÅ KTH!!!!!!!! Har kämpat för det här i flera år, trodde dock det var helt kört för mig. SHIIIIT!!

Btw, någon mer som reagerade på att intagningskraven sjönk ganska mycket från föregående år på flera av KTH's utbildningar trots ökat söktryck?
Citera
2013-07-12, 17:00
Medlem
Reserv 5 i HP-gruppen, totalt antal sökande som blivit antagna i denna grupp är 22.

Har man en chans eller inte? Totalt ny till detta.
Citera
2013-07-12, 17:02
Medlem
utan.att.stannas avatar
Nr 6 i folkhögskolekvot, uppsala, psykologprogram. Känner ungefär att nära skjuter ingen hare. Rätt eller fel?
Citera
2013-07-12, 17:08
Medlem
Fick reservplats 17 på det jag ville gå. (30 antagna, HP) (180hp)

Kom in på mitt andraval(240hp)

Hur uppskattar ni mina chanser att komma in på mitt förstaval? Och kan man tacka ja till den utbildning man är antagen till utan att förlora reservplatsen?
Citera
2013-07-12, 17:08
Medlem
Någon har säkert redan ställt frågan men ställer den isåfall igen pga lathet:

Är antalet antagna i urval två det totala intaget för programmet? så ifall det sammanlagt var 100 antagna i urval 1 och sedan 60 i urval två-är det då urval 2 som är totalt antal elever programmet kommer ha?
Citera
2013-07-12, 17:14
Medlem
vinternoll-2s avatar
Biblioteks- och informationsvetenskap i Växjö
Citera
2013-07-12, 17:18
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartsamess
ANTAGEN TILL CIVILINGENJÖR I DATATEKNIK PÅ KTH!!!!!!!! Har kämpat för det här i flera år, trodde dock det var helt kört för mig. SHIIIIT!!

Btw, någon mer som reagerade på att intagningskraven sjönk ganska mycket från föregående år på flera av KTH's utbildningar trots ökat söktryck?

Du kan tacka Alliansregeringen för det.

http://www.dn.se/ekonomi/regeringen-satsar-pa-fler-ingenjorer/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in