2013-07-12, 17:19
Medlem
Lockcapss avatar
Vart ser ni vad antagningsgränserna var?
Citera
2013-07-12, 17:24
Medlem
Rebbiehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockcaps
Vart ser ni vad antagningsgränserna var?

Här: http://statistik.vhs.se/
Citera
2013-07-12, 17:28
Medlem
Detta blev resultatet på mitt 1:a handsval..

Betyg gymnasiet kompletteringsgruppen(BII)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 4
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 2

Vad tror ni? Kommer man in, eller är det bara att hinna i tid till nästa HP? (Om jag nu inte skulle komma in på någon utav de andra tre utbildningarna jag sökte in på)

Det är för övrigt ett jävla oflyt att jag hamnade i BII.. Samhällskursen jag hade var inte giltig från början då den hette "Samhällskunskap inom lärlingsförsök" istället för "Samhällskunskap A" vilket tydligen gjorde så att jag hamnade i BII.

Tacksam för svar, gärna på PM då jag är otroligt dålig på att följa forumstrådar.
Citera
2013-07-12, 17:29
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Allt vi kan avläsa är ju hur stort överintaget är som analgetisk.potens påpekat.

Problematiken är ju i exemplet ovan att såväl 10 pers som 20 pers kan tacka nej till sin reservplats och ändå kommer statistiken se exakt likadan ut. 70 antagna går ner till 65 antagna och vi har inte en aning om reservnummret för den sista antagna.

Ja. Jag tror du kommer in.

Ah, jag förstår.

Förra året var antalet antagna i urval 1 55 st, och gick ner till 44 i urval 2. Det innebär alltså att det i år (med 57 antalet sökande) med största sannolikhet har 13 platser som överintag? När man kollar betygsskillnaden mellan urval 1 och urval 2 har de inte förändrats de senaste gångerna, vilket också gör mig riktigt nervös!

Nåväl, får väl gå och grubbla på detta i några veckor till. Usch, hade ju varit så skönt att fått ett klart besked!
Citera
2013-07-12, 17:30
Medlem
Vore mycket uppskattat om någon kunde ge sin syn på mina möjligheter.

Tekniskt basår, Chalmers - Reservplats: 32
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 112

Finns det en chans?
Citera
2013-07-12, 17:32
Medlem
Chezzies avatar
JAG KOM IN!! Läkarprogrammet i Göteborg! Vi ses där hoppas jag?

Nu är jag lite smånervös att jag har kryssat fel ruta, alltid ska det vara något...
Citera
2013-07-12, 17:33
Medlem
MADYEs avatar
Jag har kommit in på webbutveckling i Skövde men jag vill hellre plugga datorsäkerhet som blivit struken. Antagningspoängen skulle tydligen vara 15.30 i BI för datorsäkerhet och jag sitter på 16.30. Går det och bli antagen eller måste jag stå typ i kö även fast jag har högre betyg än den som hade lägst och blev antagen?

Egentligen är min fråga: hur stor chans har jag att komma in ifall jag klickar på knappen "Anmäl igen"? (Antagningspoäng för i år är 15.30 och jag har 16.30)

Svar uppskattas enormt!
Senast redigerad av MADYE 2013-07-12 kl. 17:43.
Citera
2013-07-12, 17:41
Medlem
varmochgosigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartsamess
ANTAGEN TILL CIVILINGENJÖR I DATATEKNIK PÅ KTH!!!!!!!! Har kämpat för det här i flera år, trodde dock det var helt kört för mig. SHIIIIT!!

Btw, någon mer som reagerade på att intagningskraven sjönk ganska mycket från föregående år på flera av KTH's utbildningar trots ökat söktryck?

Grattis! Kan tänka mig att du inte mådde briljant igårkväll

Jag blev själv antagen till teknisk fysik på KTH så vi kanske ses någon gång på campus
Citera
2013-07-12, 17:48
Medlem
Idrottsvetenskapligt program, Idrottens ledarskap
Malmö högskola, Malmö

Sökande med studieomdöme från folkhögskola(BF)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 1
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 1

Har jag någon chans att komma in?
Citera
2013-07-12, 17:52
Medlem
Sliskas avatar
Där satt den, chalmers teknisk fysik. Gött e de!
Citera
2013-07-12, 17:53
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiimm
Malmö högskola, Malmö

lite udda kan jag väl säga, en reserv en antagen ahahaha
Man vet faktiskt inte nu om du kommer in eller ej. Men hoppas kan man väl göra ahahaha
Citera
2013-07-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen
Ah, jag förstår.

Förra året var antalet antagna i urval 1 55 st, och gick ner till 44 i urval 2. Det innebär alltså att det i år (med 57 antalet sökande) med största sannolikhet har 13 platser som överintag? När man kollar betygsskillnaden mellan urval 1 och urval 2 har de inte förändrats de senaste gångerna, vilket också gör mig riktigt nervös!

Nåväl, får väl gå och grubbla på detta i några veckor till. Usch, hade ju varit så skönt att fått ett klart besked!
Nåt sånt, runt 13 platser. Överintaget får ju varje skola sköta själv men känns absolut som en bra uppskattning på 10-15 st överintagsplatser. Hoppas det går vägen o håller tummarna för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiimm
Malmö högskola, Malmö

Kan ju alltid ringa VHS, borde vara offentliga uppgifter o sen ta o ''snacka lite'' med personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in