2013-07-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Såg just att någon blivit antagen med det kanske lägsta meritvärdet någonsin

http://oi44.tinypic.com/2b86ps.jpg

Jag är riktigt seg i skallen så min fråga är kanske jätte korkad, men hur är det ens möjligt att man kan komma in på ett program i Industriell ekonomi med enbart 8,97? Vet inte om jag har missförstått urvalsgrupperna, men man kan väl också få 22,5 som högst i BII, precis som i BI? Då kan man ju inte ens fått E i alla kurser?
Citera
2013-07-12, 16:25
Medlem
Reservplats 7 på BI, 57 platser.
Hur mycket procent är chansen tror ni att komma in?
Citera
2013-07-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Jag är riktigt seg i skallen så min fråga är kanske jätte korkad, men hur är det ens möjligt att man kan komma in på ett program i Industriell ekonomi med enbart 8,97? Vet inte om jag har missförstått urvalsgrupperna, men man kan väl också få 22,5 som högst i BII, precis som i BI? Då kan man ju inte ens fått E i alla kurser?
1. Är högskoleingenjör.
2. Dalarna är inte ''riktig'' indek.

Lite som ekonomikandidat; HHS är i en liga för sig.

Det är i Lund, Göteborg, Sthlm och Linköping där betyghetsande indekare går som tar en trippelexamen, går på alla nova100 event och som går ut o tjänar mkt pengar.

Indek rykte om att vara vägen för att bli framgångsrik har mycket med att dom som pluggar där lever för att hetsa. https://www.facebook.com/pages/Hets-p%C3%A5-I/287080991327075
Citera
2013-07-12, 16:31
Medlem
Sökte in på programmet för internationell kris och konflikthantering vid Umeå universitet och fick reserv plats 14 på HP-kvoten. Det ser väldigt mörkt ut eller vad tror ni?
Citera
2013-07-12, 16:34
Medlem
Reservplats 5 på BI, antagna ur denna urvalsgrupp är 27..

har jag någon chans att komma in?

Svara snälla..
Citera
2013-07-12, 16:34
Medlem
vanderays avatar
Kom in på Maskin på KTH

Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Schemat för maskin på KTH är inte nådigt om man ska pendla från Uppsala....kl 08.00 varje dag.

Kul att en vettig flashbackare som du blir min kurskamrat
Citera
2013-07-12, 16:42
Medlem
Sorry om frågan redan ställts. Min sena anmälan står som "ännu ej handlagd", är det detsamma som att jag inte kom? Detta i och med att det står att sena anmälningar bara handläggs om det finns plats.
Citera
2013-07-12, 16:43
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theholybook
Reservplats 5 på BI, antagna ur denna urvalsgrupp är 27..

har jag någon chans att komma in?

Svara snälla..
ligger också på reserv 5 @BI dock 38 är antagna på den urvalsgruppen
och ligger @reserv 6@HP och 24 är antagna

tror ni jag kommer in
Citera
2013-07-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebbieh
Jag behöver dock söka lite tidigare eftersom min ansökan kan ta lite längre tid att ta beslut om. Men då är det bara att kolla upp terminsstart och terminsslut och sedan ansöka helt enkelt?
Jupp, det bästa är också att söka för 2 terminer samtidigt.
Citera
2013-07-12, 16:45
Medlem
MeGustas avatar
Då blir det Byggingenjör på Chalmers nästa år då! Någon annan?
Citera
2013-07-12, 16:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
1. Är högskoleingenjör.
2. Dalarna är inte ''riktig'' indek.

Lite som ekonomikandidat; HHS är i en liga för sig.

Det är i Lund, Göteborg, Sthlm och Linköping där betyghetsande indekare går som tar en trippelexamen, går på alla nova100 event och som går ut o tjänar mkt pengar.

Indek rykte om att vara vägen för att bli framgångsrik har mycket med att dom som pluggar där lever för att hetsa. https://www.facebook.com/pages/Hets-p%C3%A5-I/287080991327075
Ordningen är Linköping, KTH, Lund och Chalmers men i övrigt är det rätt uppfattat. Är man inte lagd åt det hållet så ska man hellre läsa Maskin då det kan bli oerhört jobbigt i längden med alla nissar som ska vara med i CM, näringslivsutskottet, gozinto, vara studentambassadörer, delta i ALLA CASE-övningar och fester utan undantag, aktieutbildningar i börsgruppen, vara mentor i linjär algebra, handledare i indek-kurser och fan och hans moster. Det positiva är väl att dessa människor lär sig att trolla med dygnets 24 h, vilket är mycket uppskattat när man sedan siktar på ledande företagsroller. Säkert drygt som fan om man inte är den typen som sagt.
Citera
2013-07-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Sorry om frågan redan ställts. Min sena anmälan står som "ännu ej handlagd", är det detsamma som att jag inte kom? Detta i och med att det står att sena anmälningar bara handläggs om det finns plats.
Nope, de har inte hunnit behandla din anmälan än.
De kommer att behandla dem (förhoppningsvis) om det finns lediga platser efter urval 1.
Kolla med statistiken på vhs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in