2013-07-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HollywoodWhore
På vilket sätt är det matching fel? Kör med polare och kunna snacka ihop sig har väl vunnit fler games på alla spel genom alla tider jämfört med solo, det är väl inget att snyfta över. Bara lira i party, du har ju svaret där.

Jag menar att köra solo visar ju hur mycket svårare det är att vinna, inte nödvändigtvis för man inte har polare men just för att det är så jävla mycket ryssar och övriga som vägrar att köra dota som det är menat, som ett lag. Som inte kan lyssna på övriga laget och som framförallt inte kan engelska.
Citera
2013-07-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Jag tyckte likadant som dig tills jag började köra duo med en annan, då hamnar vi i normal games hela tiden, med ryssar som sabbar. Sabbar menar jag, dör någon på laget skriver de "GG noob, cyka" och spelar mot laget. US East bra hittils, fast så äcklig delay att det nästan inte känns värt det.

"Russia" servern är i Stockholm också, typiskt.

Tycker att det är svårt att komma upp i high, när man spelar men polare som spelar i high/very och man stackar med dem så är spelen skit roliga, alla kommunicera hur vi ska göra, snackar ingame i mic etc och det är mycket intensivare och roligare.

Men att ta sig upp det nu känns ju helt hopplöst, jag har ju visat att jag kan spela i high/very med polare och göra bra ifrån sig men att själv ta sig dit som det ser ut nu känns som en omöjlighet, om jag inte kör 4-5 stack med polare dvs. Men ligger på runt 50.14% winrate nu, vet inte vad som krävs för komma till high.

Borde vara något liknande som starcraft eller något att det är flera steg. bronze, silver, gold, platina, diamond eller något så man kan klättra lättare.
Citera
2013-07-12, 15:09
Medlem
Har en ratio på 46, 5,,

Istort sett bara kört själv.

Hade mitt näst värsta game någonsin igår..
En snubbe skriver vid pick att han är nybörjare..
Tipsade han om några heroes.
Han struntar i mina tips å väljer beastmaster..
Sen skriver han att vi lär loosa..

Jaja tänkte jag, kanske löser sig om man försöker hjälpa han..

Men nädå..han gör sitt yttersta för att sabba spelet.
Låter creeps döda han, går mot fienden med 10hp.
Sen spammar han konstant i chatten resten av spelet.

Var så överdjävulskt arg att jag var nära hjärnblödning..

Garanterat en ryss..

De är fan som en farsot..
Citera
2013-07-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HollywoodWhore
Vart hittar jag pro-matcher med bra casters?
bästa

Citat:
Ursprungligen postat av moparlinke
Har en ratio på 46, 5,,

Istort sett bara kört själv.

Hade mitt näst värsta game någonsin igår..
En snubbe skriver vid pick att han är nybörjare..
Tipsade han om några heroes.
Han struntar i mina tips å väljer beastmaster..
Sen skriver han att vi lär loosa..

Jaja tänkte jag, kanske löser sig om man försöker hjälpa han..

Men nädå..han gör sitt yttersta för att sabba spelet.
Låter creeps döda han, går mot fienden med 10hp.
Sen spammar han konstant i chatten resten av spelet.

Var så överdjävulskt arg att jag var nära hjärnblödning..

Garanterat en ryss..

De är fan som en farsot..
bm är ju en bra nybörjar hero, bara att slänga iväg ulti i teamfighter och stå där med sin aura.
Citera
2013-07-12, 15:39
Medlem
Sponnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
bästa

bm är ju en bra nybörjar hero, bara att slänga iväg ulti i teamfighter och stå där med sin aura.
Bm är ingen vidare nybörjar hero
Citera
2013-07-12, 18:02
Medlem
Bara jag som har problem med att connecta till dota2 servrarna?
Jag kan connecta, men det tar ett par sekunder (vad det nu beror på) sedan kan jag ibland inte klicka "find match", som nu till exempel. Oerhört frustrerande.
Har testat att restarta steam/dota flertalet gånger utan effekt.
Bara jag?

Edit: Får bl.a. "restoring connection to the dota2 network".
Citera
2013-07-12, 18:39
Medlem
Filantropis avatar
Jag har inte direkt några vänner som spelar DotA och det är lönlöst att solo-queue:a. Jag har ungefär 500h speltid i MOBA-världen och ser mig ännu som en novis men med en kvickt eskalerande spelförståelse. Trots detta har jag inte en chans att ta mig upp i högre mmr när jag förlorar två av tre matcher då jag inte kan bidra med någonting till laget när minst tre andra är bakom flötet.

Ni som inte har en stark grupp spelar som ni konstant spelar med, hur gör ni?
Citera
2013-07-12, 19:32
Medlem
Secondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Bara jag som har problem med att connecta till dota2 servrarna?
Jag kan connecta, men det tar ett par sekunder (vad det nu beror på) sedan kan jag ibland inte klicka "find match", som nu till exempel. Oerhört frustrerande.
Har testat att restarta steam/dota flertalet gånger utan effekt.
Bara jag?

Edit: Får bl.a. "restoring connection to the dota2 network".

Samma här.. Ger upp och tar och lagar tacos och kollar på The Grand Design av Stephen Hawkings istället och hoppas på bättre tur om någon timme
Citera
2013-07-12, 19:39
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Jag har inte direkt några vänner som spelar DotA och det är lönlöst att solo-queue:a. Jag har ungefär 500h speltid i MOBA-världen och ser mig ännu som en novis men med en kvickt eskalerande spelförståelse. Trots detta har jag inte en chans att ta mig upp i högre mmr när jag förlorar två av tre matcher då jag inte kan bidra med någonting till laget när minst tre andra är bakom flötet.

Ni som inte har en stark grupp spelar som ni konstant spelar med, hur gör ni?
Gå in på massa channels som joinDota, Purgegamers, 2gd, Sweden etc och bara fråga folk efter game. Du kommer garanterat hitta många personer som är bra/vet vad dem gör.
Citera
2013-07-12, 19:59
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Gå in på massa channels som joinDota, Purgegamers, 2gd, Sweden etc och bara fråga folk efter game. Du kommer garanterat hitta många personer som är bra/vet vad dem gör.
Man tackar, man tackar.
Citera
2013-07-12, 20:42
Medlem
Subb[a]s avatar
Du är för närvarande 30073 i startprocessen
You will be notified by email when the game is ready for download.

Har det stått på dota2's hemsida för mig hela dagen. Kan det stämma att det kommer ta vem vet hur länge innan man får testa på spelet? Lirar lite HoN för tillfället, men är leds på väntetiderna i matchmaking-kön.

Finns det någon genväg?
Citera
2013-07-12, 20:49
Medlem
Finns väl ingen genväg vad jag vet nu..
De har sagt att de släpper in nya i omgångar för att inte sabba för de som redan spelar och vet för att se vilket tryck de är på servrarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in