2013-07-11, 20:14
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talvilover
Halloj dota-lirare, hade tänkt prova spela lite Dota igen, så jag vill gärna ha tips på någon hero som är bra att börja med i Dota, dvs ganska enkel att spela.

Första gången jag lirade tog jag Anti-Mage, vilket uppenbarligen inte var den bästa nybörjargubben

Tidehunter, behövs ingen farm arcane boots och blink dagger räcker, ganska tanky och relativt lätta spells.
Citera
2013-07-11, 22:33
Medlem
Hodurs avatar
Ni som har tröttnat på ryssar på EUW rekommenderar jag USE, sämre ping, högre delay, fast sköna spelare som pratar i VOIP mm.
Citera
2013-07-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Ni som har tröttnat på ryssar på EUW rekommenderar jag USE, sämre ping, högre delay, fast sköna spelare som pratar i VOIP mm.
Jag har faktiskt råkat på Ryssar där med. Och på USE finns även den amerikanska kontinentens svar på Ryssar: Brazilianare.

Men visst känns folket betydligt bättre över lag.
Citera
2013-07-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur

Ptja för några månader sen kanske, nu har jag aldrig fått köra med någon amerikanare där utan det är Br eller mexikaner eller något liknande som vägrar prata eng.

Seriöst dota public solo är helt jävla hopplöst, man måste seriöst få kunna filtrera bort spelare, tex de som inte kan prata engelska, eller välja från vilket land man vill möta/ha i sitt lag.
Citera
2013-07-11, 23:32
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Halloj dota-lirare, hade tänkt prova spela lite Dota igen, så jag vill gärna ha tips på någon hero som är bra att börja med i Dota, dvs ganska enkel att spela.

Första gången jag lirade tog jag Anti-Mage, vilket uppenbarligen inte var den bästa nybörjargubben

Jakiro, Axe och Tidehunter körde jag mycket i början.
Citera
2013-07-11, 23:39
Medlem
Citat:

Undvik carries, offlanes. Kör lite supports, lättare semi-carries och tanks. Funkarr rätt nice att börja med.
Citera
2013-07-12, 01:02
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Ptja för några månader sen kanske, nu har jag aldrig fått köra med någon amerikanare där utan det är Br eller mexikaner eller något liknande som vägrar prata eng.

Seriöst dota public solo är helt jävla hopplöst, man måste seriöst få kunna filtrera bort spelare, tex de som inte kan prata engelska, eller välja från vilket land man vill möta/ha i sitt lag.

Håller faktist med dig, när jag spelar med en eller två till i queue hamnar man i normal bracket automatiskt, på EUW är det oftast med ryssar.

På USE har jag fått bra games hittils, varje game en amerikan som pratar i VOIP, kanske bara tur.
Citera
2013-07-12, 02:12
Medlem
Vart hittar jag pro-matcher med bra casters?
Citera
2013-07-12, 02:20
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HollywoodWhore

twitch.tv, purge, merlini.
Citera
2013-07-12, 02:23
Medlem
Hodurs avatar
Rekommenderar er att trycka på boken i vänstra hörnet högst upp, när du är i game och sedan välja en build, det kommer visa bra items att köpa och taktiker, vad man ska levla mm.

Tidehunter rekommenderar jag Purge's guide/build, han är grym med den heron och har haft extremt roligt med den. Mvh
Citera
2013-07-12, 09:18
Medlem
Ruggeugglans avatar
Som ni redan har tagit upp nu så är ju fortfarande ryssar (även om dota2 gått retail) ett problem. I HON hade man aldrig problem med ryssar. Iallafall inte när jag spelade. Detta beror ju på att man inte fick välja server utan placerades där man borde vara. Att inte Valve kan göra någonting åt detta är ju skandal!

Varken Ukrainare eller Ryssar kan i regel aldrig kommunicera med resten av laget. Känns ofta som om Ryssars mentalitet skiljer sig grovt från resten av Europa också, de skiter fullständigt i om de förlorar eller vinner games.

Nej soloköar man så är det lite som att köpa en trisslott. Spelar ingen roll hur bra du en spelar om du har en Hjsadöglkqågå som går och bara dör och ger fan i allt, och du får ett "CYKA" till svar varje gång du frågar vad personen pysslar med.
Citera
2013-07-12, 09:56
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HollywoodWhore

http://www.joindota.com/en/start
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in