Citat:
Ursprungligen postat av
TernFis
Har hela tiden trott att jag skulle jobba både dagar och kvällar, så är ju tyvärr inte fallet utan det är bara kvällar/nätter som gäller...
Hur är de att jobba kvällar och nätter? Har man några chanser till att få ihop något eller det är heldött?
Vem vet, kanske tycker bättre om att jobba natt än dag!

Här i Stockholm börjar nästan alla som natt chaufför. Det måste vara döden att köra första passet i morgon rusning. Natt trafiken är alltid lugnare. Sedan är det bäst att köra antingen dag eller natt. Att jobba natt ena veckan och sedan gå över till dag är riktigt jobbigt. Bäst betalt brukar det vara fredag och lördag kväll/ natt. 60-70% av min lön får jag av fredag och lördag. Om man pallar att ligga ute 13 timmar per natt varje helg, då kan man få en okej lön från taxi. Resten av veckan jobbar jag bara för att få behålla helgerna och det är pissdålig tim penning vardag nätter.
Det blev Taxi Skåne? I så fall blir vi kollegor eftersom vi båda kommer tillhöra sveataxi allians
Jag körde faktiskt taxi i Skåne i natt

Det var en tjej som absolut skulle till Lund från Stockholm i natt. Tyvärr fick jag ingen retur körning, utan fick tomma tillbaka till Stockholm