Citat:
Ursprungligen postat av
TernFis
Alltså jag har ju inte tänkt jobba som slusk för att tjäna storkovan, utan för att jag älskar att köra bil och att det verkar vara ett omväxlande och spännande jobb!
Men jbbade som brevbärare tills förra fredagen och jag låg på 17500:- innan skatt och jag hoppas ju att jag kommer tjäna mer än det nu eftersom att jag dels kommer att jobba många mer timmar och obekväma tider! Men har ju som sagt inga förhoppningar om att bli miljonär, utan bara klara mig!
Har en polare som jobbar på 7/11 och han tjänar ca 10 000 kr mer i månaden än vad jag gör, även fast jag jobbar 20 timmar mer i veckan än honom. Det säger nog en hel del om hur mycket man belönas för obekväma tider och många timmar i taxibranschen.
Men ja, jobbet i sig är det väl inget större fel på om man gillar att köra bil. Men det är oerhört dåligt betalt. Har personligen inte stött på något annat yrke som ger sämre betalt om man ser till antalet timmar man sitter i bilen.
Jobbar jag 240 timmar i månaden, varav många som i vilken annan bransch skulle ge ett fett OB-påslag, då vill jag tjäna mer än 20 000 kr/mån brutto.